Архив

Обновеният Hyundai Ioniq 6 може да дебютира през 2025 г.

Според корейските медии Hyundai може да представи нов Ioniq 6 с няколко козметични промени и технически актуализации през май 2025 г. А новият електрически седан може да се произвежда и в САЩ на по-късна дата.

etnews.com (на корейски)

30.05.2024 г. – 16:47 ч.

Доклад от Electronic Times твърди, че обновеният Hyundai Ioniq 6 ще дебютира през май 2025 г. Това ще бъде навременна замяна на настоящия модел, който беше пуснат на пазара през юни 2022 г. Така ще бъде само на месец преди да навърши три години. Повечето производители на автомобили изчакват поне четири години, докато дадено превозно средство е на пазара, преди да му направят фейслифт.

Hyundai Ioniq 6 E-GMP

Hyundai Ioniq 6 E-GMP

Ioniq 6 може да се произвежда в САЩ

Произвеждайки го на местно ниво и отговаряйки на други изисквания на Закона за намаляване на инфлацията на САЩ от 2022 г., Hyundai ще може да направи Ioniq 6 отговарящ на условията за федерални правителствени стимули до $7500 в САЩ. Фабриката в Елабел е в процес на изграждане и ще бъде готова през четвъртото тримесечие на 2024 г. Това ще бъде първата специализирана фабрика за електромобили на производителя в световен мащаб.

Hyundai ще построи първия прототип на новия Ioniq 6 следващия месец и ще завърши разработката на серийната версия до февруари 2025 г. Производството ще започне през май 2025 г., но вероятно само за пазара в Южна Корея. Electronic Times пише, че версията с европейски спецификации ще влезе в производство през август същата година, а след това и северноамериканският модел през ноември. Hyundai планира да произвежда 60 000 бройки от новия Ioniq 6 годишно във вътрешния си завод.

Нови функции и подобрен обхват

Обновеният Hyundai Ioniq 6 трябва да включва фини промени в екстериора, като ревизирани брони, променени предни и задни светлини и нови лети джанти. Отвътре актуализираният електрически седан трябва да има нов волан с три спици, включващ интерактивни пикселни светлини и Hands-On Detection (HOD). Още по-съществена промяна може да бъде използването на изцяло новата информационно-развлекателна система „Connected Car Navigation Cockpit (ccNC)“.

Hyundai вероятно ще замени пакета батерии на Ioniq 6 от 77,4 кВтч с модул от 84 кВтч с неговия фейслифт в средата на живота. Когато Hyundai извърши тази промяна в Ioniq 5 в Южна Корея през март, се каза, че актуализацията е увеличила максималния пробег на автомобила от 458 км на 485 км. Подобно подобрение в случая на Ioniq 6 (Long Range 2WD) в Южна Корея би означавало максималният обхват да се увеличи от 524 км на около 555 км.

Цифрите за европейския диапазон на WLTP обикновено са по-високи от тези на Министерството на търговията, промишлеността и енергетиката в Южна Корея. Например, максималният WLTP пробег на Ioniq 6 (Long Range 2WD) в Германия е 614 км. Този брой може да достигне приблизително 650 км с фейслифта през 2025 г.

Батерийният пакет от 84 кВВтч е изцяло новият батериен пакет от четвърто поколение на Hyundai с по-висока енергийна плътност. Ако Hyundai се придържа към целта, която спомена в своята средносрочна до дългосрочна стратегия през април 2021 г., това устройство трябва да има енергийна плътност в по-високия диапазон от 600 Wh/L. Тази батерия беше представена за първи път в Ioniq 5 N, но ще се използва и в други варианти на задвижване на Ioniq 5 в бъдеще.

Ще последва Hyundai Ioniq 6 N високопроизводителен седан

Според доклада, новата гама Hyundai Ioniq 6 ще включва първия по рода си Hyundai Ioniq 6 N. Прегледан от концепцията Hyundai RN22e през 2022 г., задвижването на високопроизводителния електрически седан се очаква да има по-високи мощности от тези на Hyundai Ioniq 5 Н.

Ioniq 5 N разполага с два двигателя, които генерират 448 кВт и 740 Нм въртящ момент. Функция за усилване временно увеличава тези числа съответно до 478 кВт и 770 Нм. Спринтът от 0 до 100 км в час отнема 3,5 секунди, а максималната скорост е 260. Ioniq 6 N може да има малко по-ниско ускорение от 0 до 100 км в час, но максималната му скорост може да е същата.

Ioniq 6 N ще дебютира през септември 2025 г. По този начин европейското му лансиране може да се състои в началото на 2026 г. Hyundai ще произвежда 6000 бройки от Ioniq 6 N годишно в своя завод в Асан. В Германия компанията може да го оцени около 77 500 евро.