Porsche 911 T-Hybrid предлага значително подобрена производителност
Porsche обнови фундаментално емблематичния спортен автомобил 911. Новият 911 Carrera GTS е първият разрешен за движение по улиците 911, оборудван със супер лек хибрид.
911 Carrera също ще бъде наличен веднага след пускането на пазара на новия модел.
greencarcongress.com
Новоразработената иновативна система за задвижване с 3,6 литра работен обем осигурява значително подобрени характеристики на шофиране. 911 Carrera GTS Coupé ускорява от нула до 100 км в час за 3,0 секунди и достига максимална скорост от 312 км в час.
911 Carrera също ще бъде наличен веднага след пускането на пазара на новия модел. Той се задвижва от леко модифициран 3,0-литров боксер двигател с две турбини, който е по-мощен от този на своя предшественик. Новият 911 се отличава и с обновен дизайн, по-добра аеродинамика, свеж интериор, подобрено стандартно оборудване и разширена свързаност.
За новите модели 911 Carrera GTS, инженерите на Porsche са използвали знанията, придобити от автомобилните състезания, като основа за проектиране на хибридната система. Леката и мощна T-Hybrid система има новоразработен електрически турбокомпресор за отработените газове. Интегриран електрически мотор, поставен между колелото на компресора и турбината, мигновено набира скорост на турбокомпресора. Това незабавно създава усилващо налягане.
Електрическият мотор в турбокомпресора за изгорели газове също функционира като генератор. Той генерира до 11 кВт (15 к. с.) електрическа мощност. Тази енергия се извлича от потока отработени газове. Електрическият турбокомпресор без wastegate позволява използването само на един турбокомпресор вместо предишните два, което гарантира по-динамично и по-отзивчиво подаване на мощност.
Задвижването включва и синхронен двигател с постоянен магнит, интегриран в новата, по-мощна осемстепенна трансмисия с двоен съединител (PDK). Дори при обороти на празен ход, той поддържа боксерния двигател с допълнителен задвижващ момент до 150 Нм и осигурява увеличение на мощността до 40 кВт.
Porsche свързва двата електрически мотора с лека и компактна високоволтова батерия. Той съответства по размер и тегло на конвенционална 12-волтова стартерна батерия, но съхранява до 1,9 кВтч енергия (бруто) и работи при напрежение от 400 V. За оптимизирано общо тегло Porsche инсталира лека литиево-йонна батерия за 12 V бордова електрическа система.
Сърцето на задвижването T-Hybrid е новоразработеният 3,6-литров боксер двигател. Високоволтовата система позволява компресорът на климатика да се задвижва електрическо и в резултат на това да отпадне ремъчната предавка, което прави двигателя много по-компактен. Това създава пространство над захранващия блок за импулсен инвертор и DC-DC преобразувател.
Увеличеният отвор от 97 мм и увеличеният ход от 81 мм увеличават работния обем с 0,6 литра в сравнение с предшественика. Двигателят има управление на разпределителния вал VarioCam и управление на клапаните с кобилици. Той поддържа идеалното съотношение на сместа на гориво и въздух по цялата карта (ламбда = 1).
Дори без електрическа помощ, боксерният двигател осигурява 485 к. с. и 570 Нм въртящ момент. Общата мощност на системата е 541 к. с. и 610 Нм. Увеличението на мощността спрямо предшественика му е 61 к. с.. Новият 911 Carrera GTS също побеждава своя предшественик в спринта до 100 км в час, особено извън линията. Хибридът с ефективна производителност постига изключително динамични характеристики на шофиране, като в същото време намалява емисиите на CO₂ със значително по-малко допълнително тегло в сравнение с plug-in хибридните превозни средства. Увеличението на теглото спрямо предшественика е едва 50 килограма.
Оптимизирано окачване и активна аеродинамика. Окачването на 911 Carrera GTS също е цялостно ревизирано. За първи път управлението на задната ос вече е стандартно. Повишава стабилността при високи скорости и намалява диаметъра на завой. Porsche интегрира стабилизиращата система против преобръщане Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) във високоволтовата система на мощния хибрид. Това позволява използването на електрохидравлична система за управление, което прави системата още по-гъвкава и прецизна. Спортното окачване с променлива амортисьорна система (PASM) и клиренс, намален с 10 мм, осигуряват характерно GTS управление.