Архив

Dongfeng подготвя пазарен дебют на своите електрически превозни средства в Германия

Електрическите модели на Dongfeng от подмарките Voyah и Mhero ще бъдат достъпни за поръчка в Германия от четвъртото тримесечие. Китайският производител на автомобили също планира експанзия в Италия, Испания и Швейцария. Вече е активен в Скандинавия.

electrive.com, 12.06.2024 г. – 11:07 ч.

Китайската държавна Dongfeng Group се състои от основната марка леки автомобили Dongfeng, премиум марката EV Voyah, основана през 2019 г., и марката за луксозни EV офроуд Mhero. Dongfeng наскоро стартира своята експанзия в Европа на събитие в Мадрид.

Voyah Free 2024-

Voyah Free 2024-

Компанията представи своите електрически автомобили Voyah Free, Voyah Dream и Mhero 1, които ще могат да се поръчват от пускането на пазара. Групата също така представи две електрически превозни средства: четириметровата електрическа градска кола Dongfeng Box и електрическото купе Dongfeng 007, което е малко под 4,90 метра и ще бъде пуснато в Европа през първата половина на 2025 г.

В допълнение към пускането на своите електромобили, Dongfeng отваря магазини в Европа. Планът е до 2025 г. да имаме 160 магазина, „за да засилим още повече видимостта на марката и нашето присъствие на европейския пазар“. В Германия електрическото трио на китайската компания ще бъде достъпно за поръчка от четвъртото тримесечие. Според Dongfeng заинтересованите страни вече могат да видят моделите на Voyah в представителството на Bleuel в Керпен, близо до Кьолн.

Mhero-1 2024

Mhero-1 2024

Китайският производител се пробва в Европа от края на 2022 г. Първият му пазар беше Норвегия, където първият Voyah Free беше доставен преди около година и половина. Производителят вече е активен и в други скандинавски страни. През февруари Dongfeng обяви, че основните пазари на Германия, Франция, Италия, Испания и Португалия ще ги последват през 2024 г.

Voyah Free се състезава в клас SUV. Дължината му е 4,90 метра, а междуосието е 2,96 метра. Електрическото задвижване на европейските модели вероятно ще се различава от това за китайските клиенти. Във всеки случай, медийни съобщения от Car News China и други при представянето в Норвегия заявиха, че Free ще се предлага там като версия с двоен двигател с 360 кВт мощност, 720 Нм максимален въртящ момент, 106,7 кВтч батерия и WLTP пробег от 500 километра. От друга страна, Китай има три опции за задвижване, всяка с различни данни за производителност.

Dream споделя платформата с Free, но е проектиран като седемместен. Той е дълъг 5,32 метра и е на пазара в Китай от края на 2021 г. Засега са известни само подробности за версията, предназначена за Китай. Както Free, така и Dream се предлагат и като plug-in хибриди. Не е известно дали и двата типа задвижвания ще се предлагат в Европа.

Mhero 1, от друга страна, е 3,4-тонен електрически пикап. Благодарение на четири електрически мотора, моделът предлага до 800 кВт мощност. Базиран е на така наречената платформа MORA.