Китайският Voyah Zhiyin с пробег от 901 км ще съперничи на Tesla Model Y
Докато китайските автомобилни производители продължават атаката си срещу Tesla Model Y, на бял свят се появи нов среден електрически SUV – Voyah Zhiyin. Излязоха предварителни подробности за предстоящия EV.
Понастоящем компанията присъства в благоприятни за EV европейски държави като Норвегия, Дания, Швейцария, Испания, Италия и Финландия.
carnewschina.com, 20.06.2024 г. – 07:41 ч.
Voyah Zhiyin ще бъде четвъртият модел на премиум марката Dongfeng Motor. Наскоро Министерството
на промишлеността и информационните технологии на Китай (MIIT) обяви завода за съвместно предприятие Dongfeng-Nissan в Ухан (провинция Хубей), Китай, като предстоящо място за производство на EV. Тази фабрика е отговорна и за вътрешното производство на Nissan Ariya.
Voyah Zhiyin е 4725 мм дълъг, 1900 мм широк и 1636 мм/1653 мм висок и има 2900 мм междуосие. MIIT одобри производството на шест конфигурации на предстоящия електрически SUV. Четири от тях са 2WD конфигурации, две с двигател с мощност 215 кВт и два мотора с мощност 230 кВт, като и двата мотора се доставят от базирания в Ухан доставчик Zhixin Technology. Останалите две са 4WD конфигурации, които използват комбинация от два 160 кВт двигателя, закупени от същия близък OEM.
Базовите 2WD и най-добрите 4WD конфигурации, имат литиево-железен фосфатен батериен пакет. Що се отнася до двете 2WD конфигурации от среден клас с 230 кВт мотор, едната има литиево-железен фосфатен батериен пакет, а другият използва троен литиево-йонен батериен пакет.
Доклад на CarNewsChina.com споменава и 390 кВт 4WD конфигурация. Според този доклад, една от конфигурациите 2WD ще има произведена от CATL тройна литиево-йонна батерия от 109 кВтч, която осигурява CLTC пробег до 901 км. Това може да е една от двете конфигурации 2WD от среден клас с 230 кВт двигател.
Voyah Zhiyin изглежда точно като друг модерен кросоувър, но има леко нестандартен дизайн в някои области. Отпред той разполага с разделени фарове с извит, хоризонтално разположен DRL модул отгоре и вертикален комплект, състоящ се от къси и дълги светлини отдолу.
Носната част изглежда предимно покрита, като само тънък участък в горната част остава отворен за преминаване на въздух. Въздухът, постъпващ оттук, се насочва към капака на двигателя, който се състои от раздвоена къса секция с отвор. Подходяща решетка за всмукване на въздух за охлаждане на компонентите на автомобила е разположена в долната част на предната облицовка.
Отстрани Voyah Zhiyin има 20-инчови напълно покрити авиационни джанти или обикновени 20-инчови джанти с пет спици в зависимост от конфигурацията. Дръжките на вратите са безпроблемно интегрирани във вратите за чист вид. Не всичко обаче е перфектно отстрани.
Плаващата линия на покрива и изпъкналата линия на „колана“ придават на EV спортен стил, но линиите на гънките на панелите на вратите и каросерията не са привлекателни. Повдигнатите релси на покрива не отговарят на характера на този модел. Задната част изглежда малко показно поради големия надпис на марката с печатни букви, осветлението по цялата ширина и лъскаво черната облицовка в долната част на бронята.
Voyah Zhiyin ще бъде пуснат в продажба в Китай през четвъртото тримесечие (октомври-декември) и ще бъде на цена от около 200 000 юана (25 644 евро).
Съперникът на Tesla Model Y може да пристигне в избрани европейски страни няколко месеца след като се установи на вътрешния пазар.
Понастоящем компанията присъства в благоприятни за EV европейски държави като Норвегия, Дания, Швейцария, Испания, Италия и Финландия.