Kia ще произвежда EV4 от март 2025 г.
Kia може да започне производството на EV4 в Южна Корея през март следващата година. Компанията може също така да произвежда предстоящия електрически седан в заводи в чужбина.
etnews.com (на корейски)
Новите разработки идват от южнокорейския Electronic Times, който също казва, че Kia ще завърши разработката на финалната версия на EV4 през февруари следващата година.
Компанията представи предстоящия електрически седан с концептуална версия през октомври миналата година и в момента тества камуфлажни прототипи на автомобила, предназначен за шоурума, в Южна Корея и отвъд океана. Той ще завърши програмата за тестване в края на годината.
Kia планира да произвежда EV4 във завод № 2 в първото си специално съоръжение за производство на EV в Южна Корея – AutoLand Gwangmyeong.
Компанията си е поставила цел за годишно производство от приблизително 70 000 единици. Въпреки това, обмисля правенето на EV4 и в задгранични фабрики, което ще увеличи производителността на модела и ще подобри неговата наличност.
Kia EV4 трябва да споделя версията с предно задвижване (FWD) на Electric-Global Modular Platform (E-GMP) с малкия SUV Kia EV3. Според доклада, той също може да има подобни спецификации. За справка, Kia EV3 използва само един двигател, който развива 150 кВт и 283 Нм въртящ момент и, в зависимост от избраната от клиента конфигурация, 58,3 кВтч или 81,4 кВтч батерия.
Официално няма информация за класификацията на Kia EV4 или неговите размери. Според по-ранен доклад на Electronic Times, това ще бъде компактен седан. По този начин той трябва да предложи на клиентите алтернатива с нулеви емисии на автомобили като Hyundai Elantra, Toyota Corolla, Honda Civic и VW Jetta. По същата причина може да намери повече клиенти в Северна Америка и Азия, отколкото в Европа.
Kia EV4 трябва да има уникален характер, който съчетава формата на седан с няколко дизайнерски нюанса на кросоувър. Отвътре предстоящият EV може да има минималистичен дизайн, който му помага да изглежда луксозно и подчертава неговия простор. Вероятно ще разполага с 12,3-инчов цифров инструментален клъстер, 5-инчов сензорен екран за климатичен контрол и 12,3-инчов AVN сензорен екран, всички интегрирани в свободно стоящ един панел на арматурното табло. Неговите премиум технологии може да включват 12-инчов head-up дисплей, i-Pedal 3.0 регенеративно спиране, Kia Digital Key 2.0, зареждане от превозно средство до товар (V2L) и AI гласов асистент.
Началото на производството на EV4 първоначално беше планирано за края на 2024 г. Още през януари финансовият директор на Kia Уо-Янг Уо каза, че то ще бъде отложено с няколко месеца. Съобщение, което корейските медии по това време тълкуваха като „решение за подобряване на качеството на продукта“.
След EV4, Kia планира да пусне EV2 и фокусирания върху Индия Carens EV до 2026 г.
Южнокорейският автомобилен производител цели да продава 1,15 милиона EV годишно от 2027 г. и да увеличи този брой до 1,6 милиона през 2030 г.