Архив

Mercedes увеличава инвестициите в горивни технологии

Mercedes-Benz отново ще инвестира повече в технологията за горене, каза главният изпълнителен директор на групата Ола Келениус пред германски вестник. Задвижването на хибридните двигатели с вътрешно горене трябва да бъде „правилно“ преработено, така че „да издържи до 2030 г.“

wiwo.de (на немски)

Mercedes-Benz изостава много от графика по отношение на продажбите на EV. Тъй като общите икономически имерч регулаторни условия не обещават тласък, Групата промени курса си в началото на годината.

Изпълнителният директор на Mercedes – Ола Калениус отмени собствената си цел за EV за 2030 г., като обяви, че компанията ще работи на две писти (електрически и двигател с вътрешно горене) за по-дълго от предварително планираното.

По-рано не беше ясно до каква степен базираната в Щутгарт компания ще реинвестира в горивни технологии като част от това. Сега Калениус каза пред германското бизнес списание Wirtschaftswoche, че Mercedes има за цел да обнови хибридния двигател с вътрешно горене.

Всички „съответни двигатели с вътрешно горене и комбинации от трансмисии“ ще отговарят на новите разпоредби като EU7 или China 7, за да се гарантира, че двигателите винаги са на най-високо технологично ниво.

Въпреки това Mercedes се придържа към инвестициите си в електрически автомобили, казва Келениус. Слуховете, че следващата електрическа S-класа е спряна от производство, са неверни. Планът за изграждане на фабрики за батерийни клетки също остава в сила: „Общо ще имаме нужда от осем гигафабрики или капацитет на батерията от 200 гигаватчаса.“ Само по-късно от предварително планираното.

Това „по-късно“ включва и наскоро обявеното съкращаване на Automotive Cells Company (ACC), съвместното предприятие за акумулаторни клетки на Stellantis, Mercedes-Benz и TotalEnergies. ACC спира строителните работи на своите заводи за батерийни клетки в Кайзерслаутерн, Германия, и Термоли, Италия.

С ангажимента си към електрическата S-класа Келениус също отговаря на слуховете, които станаха публични в средата на май, според които Mercedes вече не разработва своята електрическа платформа „MB.EA-Large“. От 2028 г. базираната в Щутгарт компания искаше да електрифицира новото поколение на най-големите си седани и SUV, базирани на тази архитектура.

Цитирайки четирима вътрешни лица, Handelsblatt написа, че разработката е замразена. Това ще струва на Mercedes „инвестиции, които са поне в средния едноцифрен милиард диапазон“. Handelsblatt не отрече, че идва електрическата S-класа, но повдигна въпроса на каква платформа ще бъде базирана. Инсайдери съобщиха през май, че противно на първоначалните планове, бъдещите големи луксозни електрически превозни средства сега ще бъдат частично базирани на съществуващата 400-волтова EVA2 архитектура в производствения процес. Според по-ранни слухове, EVA2 може да премине към 800-волтова система. Това обаче не е потвърдено.

„Само електрически“ планове на Mercedes (в комбинация с плановете за платформата) датират от 2021 г., когато Калениус обяви целта да продава само чисто електрически нови автомобили от 2030 г., ако е възможно – Mercedes искаше да стане електрическа марка навсякъде, където „пазарните условия позволяват. ”

От февруари новата посока звучи съвсем различно. „Компанията очаква продажбите на xEV да достигнат до 50 процента от общите продажби през втората половина на десетилетието. Базираната в Щутгарт компания нарича BEV и PHEV „xEV“. Това означава, че вместо почти 100 процента дял на BEV през 2030 г., производителят на автомобили приема, че делът на BEV и PHEV в общите продажби няма да бъде повече от половината до края на десетилетието.

В интервю за Wirtschaftswoche Келениус сега говори за 50 процента електрически автомобили и 50 процента хибриди, които на жаргона на Mercedes се наричат високотехнологични двигатели с вътрешно горене.