Skoda Elroq може да измине до 560 км с едно зареждане
Skoda публикува първите официални изображения на новия си електрически модел Elroq в камуфлажно фолио и предостави първоначални ключови данни. Изцяло електрическият компактен SUV ще отпразнува световната си премиера през есента на 2024 г.
skoda-media.com
Цифрите, които вече бяха публикувани, не са особено изненадващи, тъй като Elroq е базиран на познатата платформа VW MEB. Има обаче няколко интересни момента. Skoda обяви четири варианта на задвижване за Elroq, които – както при Enyaq – носят кодовете 50, 60, 85 и 85x.
За Elroq 60, например, версията със средна батерия на MEB е леко преработена. Skoda посочва капацитет на батерията от 63 кВтч бруто и 59 кВтч нето, с един киловатчас повече от преди. VW наскоро обяви и 59 кВтч батерия за ревизирания ID.3. Skoda все още не е посочила WLTP обхват за Elroq 60, но ID.3 може да измине 434 километра с тази батерия – обхватът на Skoda SUV вероятно ще бъде малко по-малък.
Базовият модел Elroq 50 използва новото базово задвижване от ID.3. Батерията предлага 55 кВтч, от които 52 кВтч са използваеми. Електрическият мотор доставя 125 кВт и, както при Elroq 60, максималната скорост е 160 км в час. Тук също няма WLTP обхват, така че отново единствената възможност е да погледнете ID.3, който има пробег от 388 километра.
Ето и още:
Elroq 50 Elroq 60 Elroq 85 Elroq 85x
Задв. RWD RWD RWD AWD
Мощност 125 кВт 150кВт 210 кВт 220 кВт
Макс. скорост 160 км/ч 160 км/ч 180 км/ч 180 км/ч
Бат. 52 кВтч 59 кВтч 77 кВтч 77 кВтч
Забележка: В таблицата са включили само стойностите, посочени от Skoda и по този начин потвърдени за Elroq. Предполагаемите данни за производителността и продължителността на зареждане могат да бъдат намерени в статията за преработения ID.3.
Вариантите 85 и 85x използват познатата 82 сВтч бруто/77 кВтч нетна батерия. По-новата версия със 79 кВтч нетно, която VW използва в ID.3 GTX например, вероятно не се предлага в Skoda. Вместо това Elroq 85 използва новия електрически мотор APP550 с 545 Нм въртящ момент и 210 кВт мощност, докато ID.3 Pro S със същата 77 кВтч батерия все още разчита на 170 кВт версия на стария APP310. Така гамата от варианти на VW Group отново расте, вместо да се свива.
Elroq 85x е единственото превозно средство със задвижване на четирите колела в гамата и има втори електрически мотор на предната ос – вероятно познатия 70 кВт агрегат от другите модели MEB. Skoda казва, че системата има мощност от 220 кВт; въртящият момент все още не е уточнен. Въпреки това батерията от 77 кВтч ще може да измине максимален WLTP пробег от 560 километра.
Чехите не посочват времето за зареждане в таблицата, но съобщението за пресата посочва време за зареждане от 28 минути от 10 до 80 процента за най-голямата батерия – и пикова мощност на зареждане от 175 кВт. За батериите с 52 и 59 кВтч VW е посочил 145 и 165 кВт при пик – и 25 и 24 минути време за зареждане за стандартния процес на зареждане. Всички варианти на Elroq са оборудвани с 11 кВт зарядно устройство за AC зареждане. Не се споменава възможност за двупосочно зареждане. Въпреки това, всички версии на батерията са оборудвани с автоматична и ръчна предварителна подготовка.
Съобщението на Skoda обаче не се фокусира върху задвижванията (които са познати предимно от платформата), а по-скоро върху дизайна и пространството в Elroq – с други думи, точките, в които новият модел ще се отличава от другите модели MEB. Elroq ще бъде първият модел на Skoda, който включва новия дизайнерски език „Modern Solid“, който трябва да изведе външния дизайн „още по-далеч“, според Skoda. „Езикът на дизайна Modern Solid представлява фундаментална промяна: съчетава здравина, функционалност и автентичност, като същевременно предава усещане за безопасност и здравина, разглеждайки типичните дизайнерски елементи на Škoda от напълно нова перспектива“, казва Skoda, описвайки новата линия.
Разпознаваемите характеристики включват надпис Skoda отпред вместо логото на марката и „Tech-Deck-Face“. Това е името, дадено на новия сензорен модул отпред, който заменя радиаторната решетка, която все още е обозначена на Enyaq. Има и „LED фарове с деликатни линии“ и модерното в момента лице с четири очи, при което основните фарове са структурно отделени от ефектните дневни светлини.
Освен с дизайна си, Elroq ще се характеризира преди всичко със своята практичност. Точната дължина на автомобила все още не е разкрита, но ще бъде около 4,50 метра – малко по-къс от Enyaq. Независимо от това, Elroq ще предлага между 470 и 1580 литра багажно пространство. Това прави Elroq MEB по-сравним с Ford Explorer, който предлага 450 литра багажно пространство.