Архив

VW удължи договора на изпълнителния директор на марката Шефер

Томас Шефер ще остане главен изпълнителен директор на марката Volkswagen Passenger Cars до 2030 г. Надзорният съвет удължи договора му с пет години – и иска да се справи с предстоящите предизвикателства на преминаването към електрическа мобилност заедно с Шефер.

automobilwoche.de (на немски)

Попитан от Германската агенция за пресата (DPA), говорител на VW потвърди удължаването на договора до 2030 г. Шефер се премести от поста си на главен изпълнителен директор на Skoda във Волфсбург в средата на 2022 г. като наследник на Ралф Брандщетер, когото VW изпрати в Китай . Първоначалният договор на Шефер беше за три години и трябваше да изтече в средата на 2025 г. С ранното удължаване от пет години Volkswagen се опитва да създаде последователност в управлението.

Thomas Schäfer, CEO Volkswagen Brand, and the new showcar ID. 2all.

Томас Шефер, CEO Volkswagen Brand, и новият шоу кар  ID. 2all.

Като ръководител на Skoda Шефер разшири целевата група на марката, като същевременно контролира разходите. Той е изправен пред същото предизвикателство във Волфсбург: Шефер и изпълнителният директор на групата Оливер Блуме подкрепят намаляване на разходите. Той иска значително да подобри възвръщаемостта на основната марка, която е слаба в това отношение, с програма за ефективност.

При прехода към електрическа мобилност Шефер първоначално трябваше да надгражда върху работата на своите предшественици и наследи текущата моделна гама MEB. Той може да постави първите акценти със серийната версия на ID.2all. Базовата версия на малкия електрически автомобил за 25 000 евро е насочена към нови групи купувачи за VW и отговаря на често повтаряното търсене на достъпен електрически автомобил от немски производител.

Това обаче не е без риск: сътрудничеството с Renault за ID.1, което вероятно щеше да намали разходите, не се материализира – и според докладите на Renault VW е този, който е прекратил преговорите.

В същото време Stellantis Group вече пуска електрически автомобили за малко над 23 000 евро. Дори бившият генератор на печалба, Китай, предизвиква повече безпокойство, отколкото доверие във VW.

Китайските клиенти имат други желания, когато става въпрос за електрически автомобили. VW търси спасението си в сътрудничество, например, с Xpeng – въпреки че в този случай Шефер зависи и от работата на изпълнителния директор на Китай Брандщетер.