Архив

VW отлага пускане на ID. Golf до 2029 г.

Пускането на пазара на VW ID. Golf ще бъде отложен с 15 месеца до 2029 г. Предисторията на това е, че големи части от автомобилната архитектура на SSP ще бъдат пуснати по-късно от планираното.

manager-magazin.de

Според германското издание Manager Magazin това се отнася по-специално за моделите на VW, но също и за Audi в някои случаи. Следователно обемните модели, базирани на SSP платформа, няма да бъдат пуснати в продажба преди 2029 г. По-конкретно, решението се казва, че е взето от Управителния съвет на групата на 2 юли, според списанието.

Volkswagen SSP ID. Golf

Volkswagen SSP ID. Golf

Докато следващото поколение на Golf, базирано на SSP, „само“ ще бъде отложено с 15 месеца, голям електрически SUV, наречен T-Sport, няма да бъде пуснат на пазара преди 2031 г. според доклада – три години след първоначалния план.

Въпреки че предполагаемото отлагане все още не е потвърдено от VW, то би било значителна неуспех за главния изпълнителен директор на групата Оливър Блуме и шефа на марката VW Томас Шефер. Schäfer само потвърди на събитие в началото на юни, че SSP ще бъде пуснат през 2028 г.

Все още не е ясно дали цялата платформа ще бъде отложена или само варианти за отделни сегменти – според по-ранни съобщения SSP трябва да стане стандартизираната електрическа платформа за многобройни модели на Group в широк диапазон от класове размери.

Шефер говори за „вероятно“ 2028 г. Въпреки това, ако Изпълнителният съвет реши или трябва да вземе решение за различен график само няколко седмици по-късно, това не е добър знак.

Според Manager Magazin причините за отлагането са няколко. Един от тях е твърде добре известен във VW: софтуерът. Автомобилите SSP ще използват така наречения E3 2.0 от софтуерното звено на VW Cariad. „Архитектурата обаче е толкова закъсняла, че моделите ще трябва да бъдат пуснати на пазара на много кратки интервали. Според групата това няма да работи. Редица модели ще трябва да бъдат изтеглени значително в някои случаи“, се посочва в доклада.

Дълго време E3 2.0 трябваше да бъде вътрешна разработка на Cariad. Въпреки това, тъй като споразумението за сътрудничество между VW и Rivian беше подписано в края на юни, това вероятно се е променило: тъй като по това време имаше разговор в документ, че SSP ще използва „Адаптирана E/E архитектура“ от края на десетилетието, преди да премине към новата архитектура, разработена от VW и Rivian в началото на 2030 г. Все още обаче не е известно как точно ще изглежда „Адаптираната E/E архитектура“.

Има и планове за други хардуерни платформи на Групата: за да се запази гамата от електрически модели свежи до (вече отложеното) стартиране на SSP, текущата MEB също се доразвива в MEB+. Първите модели MEB+ трябва да пристигнат през 2026 г. „Ако подобна инвестиция трябва да се изплати, твърдят финансистите, тя трябва да работи по-дълго от предварително планираното. Следователно SSP моделите ще трябва да бъдат внедрени за първи път по-късно“, пише Manager Magazin.

Статията основно споменава забавяне на ID. Golf модела. Следователно все още е възможно други модели SSP като Trinity от Цвикау да направят своя дебют през 2028 г., макар и вероятно в по-малък брой. Въпреки това, според новата информация, масовото внедряване на SSP няма да стане до 2029 г.

Това не само ще окаже влияние върху производството на групата, но и върху продажбите, разбира се.

На 1 юли новият член на Борда по продажбите, Мартин Сандер, започна работа във VW. Основната му задача ще бъде да продава повече електрически автомобили.

Ако предполагаемите по-атрактивни модели на новия SSP се появят по-късно, работата на Сандер няма да стане по-лесна.