5934 нови електрически коли в Норвегия
След изключително силен юни, малко под 6000 нови електрически коли тръгнаха по пътищата в Норвегия през юли. Това може да изглежда малко в сравнение с предходния месец, но е приличен резултат в традиционно слабия празничен месец юли.
ofv.no
Очевидно 14 009 нови регистрации на електрически автомобили от юни (почти двойно повече от цифрата за май)
не могат да бъдат запазени през юли. Новите регистрации във всички видове задвижвания в Норвегия намаляват значително по време на летните ваканции. 5934 нови електрически автомобила през юли представляват спад от 116% в сравнение с предходния месец. В сравнение с юли 2023 г. с 6148 нови електрически регистрации обаче това е само 3,5 на сто спад.
Общо само 6456 нови пътнически автомобила са регистрирани в Норвегия през юли, което е с 14,2% по-малко в сравнение със същия месец на миналата година – и по-малко от половината от регистрациите на BEV от юни. Въпреки че регистрациите на електромобили намаляват на месечна и годишна база, 5934 нови електрически коли представляват електрически дял от 91,9 процента от всички нови регистрации. Това е много добър резултат, тъй като през юли 2023 г. (с малко по-високи регистрации на електромобили в абсолютно изражение) делът на BEV е само 81,7 процента.
Освен това през юли имаше само 153 plug-in хибрида (-75 процента в сравнение с юли 2023 г.). Така електрическите превозни средства на непълно работно време имат пазарен дял от 2,4%, което означава, че 94,3% от всички нови автомобили в Норвегия са имали връзка за зареждане през юли. Норвежкият пътен орган OFV не отчита отделно автомобилите с горивни клетки, но те също представляват много малък брой в скандинавската страна пионер в емобилността.
Това важи също – не е изненадващо, като се има предвид почти 92 процента пазарен дял на BEV – за другите типове задвижвания. От „незареждаемите хибриди“ (т.е. меки и пълни хибриди) 160 са пуснати на пътя (-64 процента спрямо юли 2023 г.), докато броят на чисто дизеловите коли е 164, с пазарен дял от 2,5 на цента OFV регистрира само 45 автомобила само на бензин през юли – с пазарен дял от 0,7 на сто.
Статистиката на модела също показва, че юли е по-слаб месец: никоя моделна серия не е постигнала четирицифрени регистрационни цифри. Най-продаван модел е VW ID.4 с 593 нови регистрации, следван от Toyota bZ4X (387) и Skoda Enyaq (371). Така подиумът е изцяло електрически, като два от трите модела са базирани на MEB платформата на Volkswagen Group.
Новото Volvo EX30 остава добре в движение. С 323 бройки, той все още е вторият най-продаван модел в Норвегия тази година – след Tesla Model Y. Въпреки това, със 157 продадени превозни средства през юли, Tesla SUV не имаше добър месец и дори беше доста зад Model 3 (295 автомобила). Най-добрият неелектрически автомобил е Toyota Yaris със 101 нови регистрации.