Huawei разширява гамата електрически автомобили в Китай
Huawei пусна в Китай луксозния електрически седан Stelato S9, разработен в сътрудничество с BAIC – за 399 800 юана (приблизително 51 000 евро). Заедно с Chery ще бъде пуснат и нов EV модел. А с JAC Huawei дори планира напълно нова марка електрически автомобили – като електрически луксозен аналог на Rolls-Royce.
cnevpost.com, carnewschina.com (и двата Stelato S9), cnevpost.com (Luxeed R7), carnewschina.com (Maextro)
Huawei Technologies Co., Ltd. е китайска мултинационална технологична корпорация за цифрови комуникации със седалище в Bantian, Longgang District, Shenzhen, Guangdong . Той проектира, разработва, произвежда и продава телекомуникационно оборудване, потребителска електроника, интелигентни устройства и различни покривни слънчеви продукти.
Сега започва да прави и електромобили.
Huawei и BAIC вече представиха Stelato S9 в началото на юни. Като електрически седан с батерии, 5,16-метровият S9 трябва да бъде изрично позициониран срещу модели като Mercedes S-Class, електрическия EQS или Audi A8. Въпреки това, с цени от 399 800 юана за S9 Max (заден двигател с 227 кВт) и 449 800 юана за S9 Ultra (задвижване на всички колела с допълнителен 158 кВт двигател отпред), Stelato S9 е значително по-евтин от немския си конкуренти, някои от които се предлагат в Китай на седемцифрени цени.
И двете версии на S9 използват 100 кВтч батерия с 800 волта, която е разработена съвместно с CATL. Моделът със задвижване на задните колела има пробег от 816 километра според CLTC, докато моделът със задвижване на всички колела има пробег от 721 километра. Техническата основа на автомобила е така наречената платформа Turing от BAIC.
Stelato S9 използва Advanced Driving System 3.0 (ADS) на Huawei, система за автономно шофиране. Инсталиран е например лидарен сензор и Huawei също така се казва, че са разработили първия високопрецизен 4D милиметров радар с дължина на вълната в Китай – за увеличаване както на обхвата на видимост на системата, така и на нейната точност. Инфоразвлекателната система използва операционната система HarmonyOS на производителя на смартфона.
Следователно разработките на Huawei от проекта HIMA (Harmony Intelligent Mobility Alliance) са независими от самото превозно средство. Huawei се възползва от това и създаде редица съвместни предприятия с различни китайски производители на автомобили, включително AITO (Seres), Luxeed (Chery), Stelato (BAIC) и предстоящия Aojie (JAC). Това обяснява поразителните прилики между Stelato S9 и Luxeed S7.
Luxeed S7 скоро ще получи и сестрински модел: Chery е подала заявление за одобрение в Китай за нов електрически модел, наречен Luxeed R7 SUV. Твърди се, че това е SUV купе – това ще бъде първият модел с тази форма на каросерията за едно от съвместните предприятия на Huawei. Luxeed R7 е в подобен сегмент на седана S7, но е малко по-къс с 4,95 метра. Според заявлението за лиценз ще има четири варианта (три със задно задвижване, един със задвижване на всички колела), а батериите ще се доставят от CATL и CALB.
Има новини и за съвместното предприятие между Aojie и JAC: автомобилната марка ще се казва Maextro и ще бъде позиционирана в суперлуксозния сегмент, доста над Stelato. Целевата конкуренция не е Mercedes-Benz или Audi, а Maybach и Rolls-Royce. Превозното средство, което беше снимано като прототип в Китай, е луксозен ван с дължина около 5,20 метра, който ще използва платформата X6 от JAC. Очаква се MPV да бъде пуснат на пазара през пролетта на 2025 г. – с цени, започващи от еквивалента на около 140 000 щатски долара.