Архив

Практични, ефективни, електрифицирани: Новите хибриди на Opel с 48-волтова технология

Широк избор: От Corsa до Astra, Mokka и Grandland до новата Frontera могат да бъдат поръчани с ефективен хибриден двигател

Предимство на хибрида: Намалява CO2 емисиите и консумацията на гориво, изцяло електрическo придвижване при ниски скорости

Идеално съчетание: Перфектно взаимодействие между бензиновия двигател и 21 кВ електромотор плюс шестстепененна скоростна кутия с двоен съединител

Всичко на едно място: Практична информация ясно подредена и представена на дисплея пред водача1

  • Комбинирани стойности за Opel Astra Hybrid според WLTP: разход на гориво 5.0 л/100 км, CO2 емисии 113 г/км; CO2 етикет: C.
  • Комбинирани стойности за Opel Astra Sports Tourer Hybrid според WLTP: разход на гориво 5.1 л/100 км, CO2 емисии 115 г/км; CO2 етикет: C.
  • Комбинирани стойности за Opel Corsa Hybrid според WLTP: разход на гориво 4.6-4.7 л/100 км, CO2 емисии 104-106 г/км; CO2 етикет: C.
  • Комбинирани стойности за Opel Frontera Hybrid според WLTP: разход на гориво 5.5 л/100 км, CO2 емисии 122-126 г/км; CO2 етикет: D.
  • Комбинирани стойности за Opel Grandland Hybrid с 100 кВ (136 к.с.) според WLTP: разход на гориво 5.7 л/100 км, CO2 емисии 128 г/км; CO2 етикет: D.
  • Комбинирани стойности за Opel Mokka Hybrid според WLTP: разход на гориво 4.9 л/100 км, CO2 емисии 110 г/км; CO2 етикет: C.

Рюселсхайм. Opel предоставя възможност за електрифицирана мобилност, ефективно пестене на гориво без да се налага да променяте навиците си за шофиране и зареждане на автомобила на зарядна станция: новите модели на Opel с 48-волтова хибридна технология осигуряват всичко това. Най-новото допълнение в портфолиото е Opel Frontera Hybrid. Достъпният нов, подходящ за семейството ви е обордван с 48-волтовата технология. Frontera Hybrid е оборудван с 1,2-литров турбо бензинов двигател със 74 кВ (100 к.с.), доработен специално за хибридна употреба. Той работи заедно с електрически мотор с мощност 21 кВ (28 к.с.) и електрифицирана шестстепенна трансмисия с двоен съединител, така че разходът на гориво и емисиите на CO2 са значително намалени в сравнение със сравним автомобил с конвенционално задвижване. Моделът се предлага и като турбо хибрид със 100 кВ (136 к.с.).

2Клиентите на Opel могат да избират и от много други модели с модерната хибридна технология. Портфолиото се простира от бестселъра за малки автомобили Opel Corsa през стилния Opel Mokka до впечатляващите в компактния клас Opel Astra и Astra Sports Tourer, както и най-големия SUV модел на марката – Opel Grandland.

Перфектна синергия: Пестите гориво и използвате само електрическия мотор за придвижване

Интелигентната, рентабилна и компактна 48-волтова хибридна технология предлага много предимства при ежедневна употреба. Намалява  разхода на гориво и емисиите на CO2 с до 18 процента (при модел Corsa например) в сравнение с автомобил с вътрешно горене и в същото време увеличава комфорта при шофиране.

Бензиновият и електрическият двигател работят заедно или поотделно в зависимост от нуждите – винаги в оптимална хармония между консумация на енергия и производителност. За да се гарантира, че каталитичният конвертор и спирачният асистент функционират оптимално от първото натискане на педала на газта, бензиновият двигател винаги се използва при стартиране на моделите на Opel. Електрическото задвижване подпомага бензиновия двигател при ускорение и потегляне от място. Електрическият мотор допринася за въртящия момент, особено при ниски обороти на двигателя, което благоприятства динамиката на шофиране и намалява CO2 емисиите.

При ниска скорост електрическият двигател позволява–изцяло електрическо придвижване в градска среда-. Автомобилът автоматично превключва на електрическо задвижване, когато зарядът на батерията и външните условия са подходящи.  Когато натиснете спирачката или при  движение по инерция, батерията рекоперира и зарежда 48-волтовата батерия на хибридната система.

Водачите на хибридни автомобили могат да избират между три режима на шофиране Eco, Normal и Sport. В спортен режим бензиновият двигател винаги работи, за да осигури максимална производителност по всяко време на движение.

Информационен дисплей за водача със специфична информация за хибридното задвижване

Водачите на хибридните модели на Opel могат лесно и удобно да следят най-важните параметри за текущия3 режим на работа като енергийното състояние и много повече благодарение на специфичната информация представена върху екрана пред тях. Информационният дисплей за водача има изгледи, познати от вариантите на моделите с конвенционално задвижване – с няколко специални допълнителни функции. Цифрите на цифровия дисплей за скорост са бели, когато бензиновият двигател работи. При изцяло електрическо придвижване, дисплеят се променя в синьо. Допълнителният постоянен дисплей за мощност (заместващ оборотомера) в информационния дисплей на водача е разделен на:

  • Мощност: Превозното средство осигурява максимална мощност, двигателят с вътрешно горене и електрическият двигател работят едновременно.
  • Eco: В момента превозното средство работи с най-добра енергийна ефективност (бензинов двигател или електрически двигател).
  • Зареждане: Превозното средство забавя и рекуперира енергия.

Когато водачът изведе информацията за енергиен поток, на информационния дисплей се появява схематично представяне на автомобила, показващо потока на енергия между батерията, бензиновия двигател и колелата, както и състоянието на зареждане на батерията. Текущият работен статус – 100 процента електрическо шофиране, рекуперация на енергия или мощността, идваща от двигателя с вътрешно горене се показва в различни цветове. Когато превозното средство е изключено, дисплеят с обобщена информация за пътуването предоставя допълнителни данни като изминато разстояние, продължителност на пътуването, средна консумация на гориво, оставащ пробег и процент от маршрута, изминат с електрическо задвижване.

Основни компоненти и функции на 48-волтовата хибридна система

  • Ново поколение трицилиндрови 1,2-литрови бензинови двигатели, които са специално разработени за хибридно задвижване и отговарят на стандарта за емисии Euro 6e. За оптимална ефективност новите двигатели работят в цикъла на горене на Miller. Този термодинамичен цикъл е активиран от турбокомпресор с променлива геометрия, който подобрява производителността при ниските обороти в минута и променливото газоразпределение на клапаните.
  • Нова електрифицирана шестстепенна трансмисия с двоен съединител, която също е проектирана специално за хибридни приложения. Превключванията без прекъсване на въртящия момент са по-кратки и комфортът е по-висок. «Кожухът» на трансмисията също така съдържа електрическия мотор и DC инвертора, оптимизирайки размера и теглото на задвижването и гарантирайки, че се доставят отлични характеристики на шофиране.
  • Синхронен електродвигател с постоянен магнит, интегриран в скоростната кутия, произвежда пикова мощност от 21 кВ (28 к.с.) и максимален въртящ момент от 55 Nm.
  • Стартер с ремъчно задвижване (базиран на 48-волтова технология), който – в комбинация с електрическия мотор – стартира бензиновия двигател от студен старт. Ремъчният стартер рестартира двигателя бързо и безпроблемно по време на шофиране.
  • 48V литиево-йонна батерия с полезен капацитет от 4.32 КWh (бруто 4.890 КWh[SG1] ), която се презарежда чрез рекуперация, монтирана под предната лява седалка (Grandland Hybrid: под каросерията). Това разположение не само постига оптимално разпределение на теглото за добра динамика на шофиране, но също така позволява да се запази пълният обем на багажника.
  • Две ел. мрежи. 12V мрежа с ниско напрежение, захранваща оборудването на автомобила (напр. електрически прозорци, информационно-развлекателна система); и 48V мрежа за захранване на хибридната система. Включен е и преобразувател на постоянен ток за пренос на електрическа енергия от 48-волтовата към 12-волтовата мрежа. Ако 48-волтовата батерия е почти празна – например, след като автомобилът е бил неактивен за особено дълго време – преобразувателят може да прехвърли енергия за сервизни цели от 12-волтовата към 48-волтовата мрежа.
  • * Стойностите на превозното средство зависят не само от ефективното използване на горивото от превозното средство, но също така се влияят от поведението при шофиране и други нетехнически фактори.