Архив

Peugeot допълва своята EV линия с изцяло електрическа версия на 408

След пускането на Plug-in хибридната версия през 2022 г. новото Peugeot E-408 съчетава неочакваната привлекателност на фастбек силует с ефективност с нулеви емисии, тръпката от мощен двигател със 157 кВт/210 к.с. и удоволствието от електрическото шофиране на Peugeot с пробег до 453 км.

Peugeot E-408 допълва гамата от електромобили на Peugeot, най-широката от всеки масов производител на европейския електрически пазар с 12 електрически леки автомобили и лекотоварни автомобили.

С представянето на Peugeot 408 през юни 2022 г. Peugeot пренесе привлекателността на безпрецедентен1 fastback силует на върха на C сегмента. Неочаквано различен, 408 се откроява с котешка стойка, динамични линии, предлагащи повдигната позиция на водача, и първокласната изтънченост на своя дизайн до най-фините детайли.

Двете електрифицирани задвижвания, PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8 и PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8, отбелязаха първата стъпка в електрифицирането на 408. По-рано тази година 48V HYBRID 136 e-DCS6 се присъедини към гамата на 408 . Новото Peugeot E-408 извежда тази електрическа стратегия на следващото ниво със задвижване с нулеви емисии от 157 кВт/210 к.с., съчетан с 58,2 кВтч (използваем капацитет) батерия.

Пускането на пазара на Peugeot E-408, с отварянето на поръчките от 2 октомври, бележи поредната стъпка в амбицията на Peugeot да се превърне в основен EV лидер в Европа. Новото Peugeot E-408 ще се произвежда в завода в Мюлуз.

Иновативният и неочакван фастбек дизайн пасва перфектно на модерността на новия Peugeot E-408. Платформа, която позволява тотална електрификация без компромис със стила, динамиката или вътрешния комфорт.

С обща дължина от 4,69 м и ширина от 1,85 м (със сгънати огледала), Peugeot E-408 използва мултиенергийната E-EMP2 (ефективна модулна платформа), забележителна с дължината на междуосието си от 2,79 м. Този щедър размер позволява батерията да бъде монтирана в долната част на автомобила, под пода между колелата, като по този начин запазва пространството в купето и понижава центъра на тежестта на Peugeot E-408 за динамично поведение на пътя.

Котешка стойка

Със своите широки следи – 1,59 м отпред и 1,60 м отзад – Peugeot E-408 е здраво прикрепен към пътя. Въпреки че е повдигнат, този модел предлага елегантен и спортен профил благодарение на височината от 1,49 м, за перфектна аеродинамика.

Котешкият характер на Peugeot E-408 е подчертан от уникалната и рязка обработка на повърхностите на каросерията, особено забележима към задната част – с „котешките уши“, капака на багажника и остри фасети, проектирани за игра със светлината.

Големите 19-инчови графитни джанти с иновативен дизайн са оборудвани с гуми 225-50R19 с много ниско съпротивление при търкаляне (клас A+).

Модерна идентичност

Обработката в цвета на каросерията на радиаторната решетка на Peugeot E-408 я „дематериализира“, като я слива с цялостната форма на бронята – знак за смяната на поколенията и ерата на електрифицирането на гамата Peugeot.

Идентичността на марката е по-видима от всякога чрез усъвършенстваната работа по осветлението. Отпред LED технологията позволява много тънки  и ефектни фарове, които оформят облика на PEUGEOT E-408. Светлинният подпис се простира надолу с две LED ленти във формата на зъби, потопени в бронята. Отзад идентичността на Peugeot е под формата на емблематичните три LED светлини, наклонени за още повече динамика.

За новото Peugeot E-408 се предлагат пет цвята: Okenite White, Obsession Blue, Selenium Grey, Elixir Red и Perla Nera Black

Щедра мощност, незабавен въртящ момент… 100% електрическото задвижване на Peugeot E-408 предлага чисто удоволствие от шофирането. Това е допълнително подсилено от Peugeot i-Cockpit® и поведението на пътя, в истинската традиция на Peugeot.

Уникално шофиране

Несравнимият Peugeot i-Cockpit® предлага изключителна ергономичност. Компактният волан подобрява удоволствието от шофирането, като позволява уникална пъргавина и прецизност на движението. Разположен на нивото на очите точно над волана, цифровият клъстер включва напълно персонализиран и конфигурируем 10-инчов 3D цифров панел.

Повече от всякога, удоволствието от шофирането е заложено в гените на новото Peugeot E-408, с отлично управление на пътя, висок клас комфорт на возене и перфектна маневреност в града, осигурени от радиус на завиване от бордюр до бордюр от 11,18 m.

Ефективността допринася за удоволствието от шофирането

Новото Peugeot E-408 разполага със синхронен електрически двигател с постоянни магнити, развиващ 157 кВт (210 к.с.) и щедър въртящ момент от 345 Нм. Този мотор се произвежда във Франция, в Trémery, от съвместното предприятие STELLANTIS-NIDEC. Редукторът, с който е свързан, е произведен от STELLANTIS във Валансиен (Франция).

Peugeot i-Cockpit® с безброй свързани услуги

310-инчовият централен екран с висока разделителна способност ви позволява да контролирате системата Peugeot i-Connect® Advanced, която е стандартна за Peugeot E-408 и предлага ефикасна и ефективна навигация, свързана с TomTom. За оптимална четливост картата покрива целия 10-инчов сензорен екран. Що се отнася до системните актуализации, те се извършват „по въздуха“, директно чрез предаване на данни през телеком мрежата.

Навигационната система включва функция „планиране на пътуване“, която оптимално планира маршрути, за да увеличи максимално обхвата на автомобила и да улесни презареждането. За да изчисли идеалния маршрут, системата взема предвид множество части от информация, включително разстоянието, което трябва да се измине, нивото на заряд на батерията в началото, желаното ниво на заряд на батерията в крайната дестинация, скорост, консумация на енергия, трафик, тип път , надморска височина и разбира се, налични станции за зареждане в близост до дестинацията.

Функцията за „огледален екран“ свързва смартфона с информационно-развлекателната система на автомобила безжично (Apple CarPlay/Android Auto), като е възможно едновременно свързване на два телефона чрез Bluetooth. Четири USB-C порта допълват свързаността на PEUGEOT E-408.

Напълно конфигурируемите i-Toggles превключватели, подредени под централния екран, осигуряват уникално естетическо и технологично ниво в сегмента. Всеки от 5-те персонализирани i-превключвателя предлага чувствителен на допир пряк път към настройките на климатичния контрол, телефонен контакт, радиостанция, стартиране на приложение… конфигуриран по избор на потребителя.

Както всички Peugeots от последно поколение, новото Peugeot E-408 интегрира генеративния изкуствен интелект ChatGPT, който отговаря чрез гласова команда на всички заявки, като например туристическа информация или генериране на тест, за да занимава децата по време на пътуване…

Предните седалки са получили етикета AGR (Aktion für Gesunder Rücken), присъден от независима немска асоциация на експерти по ергономия и здраве на гърба. Този етикет награждава както ергономичността, така и диапазона от настройки на предните седалки. Те могат да имат и 10-посочни електрически настройки с две възможни настройки за памет за водача, 6 посоки за пътника, както пневматичен масаж с 8 различни програми и отопляеми седалки.

Между предните седалки арката на централната конзола се простира пространство, предназначено за безжично зареждане на телефон. Така останалата част от конзолата е изцяло посветена на съхранението и практичността, с подлакътник, 2 USB C порта (зареждане/данни), 2 поставки за чаши с голям диаметър и до 33 литра различни места за съхранение.

Пространството отзад е особено щедро, благодарение на дългото междуосие от 2,79 м, което прави новото Peugeot E-408 най-просторното Peugeot за пътниците, седящи отзад: те се възползват от 183 мм пространство за краката. Мястото за краката, пространството, предназначено за краката на пътниците отзад под седалките на първия ред, е проектирано да увеличи максимално свободата на движение и за оптимален комфорт по време на пътуване.

Обемът на багажника на новото Peugeot E-408 е особено щедър, предлагайки 471 дм3 товарен капацитет. При сгънати задни седалки наличното пространство се увеличава допълнително до 1545 дм3. След като облегалката на седалката е сгъната, е възможно да се натовари предмет с дължина до 1,89 м. За ежедневна практичност зоната на багажника е оборудвана с 12V контакт, LED осветление и мрежа.

Новото Peugeot E-408 предлага пробег от 453 км в смесен цикъл WLTP, отговаряйки на нуждите на повечето клиенти от C-сегмента, чийто типичен дневен пробег е под 45 км (Индустриални данни, FY23 – HY24).

Регенеративното спиране позволява по-плавно шофиране. Използвайки лостчетата зад компактния волан, водачът може лесно да активира регенеративно спиране на 3 нива, лявото лостче увеличава регенерацията, а дясното я намалява.

Водачът може да избира между три режима на шофиране, в зависимост от приоритетите си. Normal е режимът по2 подразбиране, който задава мощността на 140 кВт (190 к.с.) и въртящия момент на 300 Нм, предлагайки идеален баланс между динамика и пробег. Спортният режим (157 кВт/210 к.с. и 345 Нм) е наличен за максимална производителност и се активира автоматично и временно по време на натискане на педала на газта докрай. Режимът ECO (125 кВт/170 к.с., 270 Нм) благоприятства пробега, като същевременно запазва удоволствието от шофирането.

За Peugeot 408 се предлагат и два Plug-in хибридни двигателя:

PLUG-IN HYBRID 225 e-EAT8: задвижване на 2 колела / комбинация от турбо двигател с мощност 180 к.с. (132 кВт) и електрически мотор с мощност 81 кВт, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия e-EAT8 / в момента е в процес на хомологация.

PLUG-IN HYBRID 180 e-EAT8: задвижване на 2 колела / комбинация от 150 к.с. турбо двигател (110 кВт) и 81 кВт електрически мотор, съчетан с 8-степенна автоматична скоростна кутия e-EAT8 / в момента е в процес на хомологация.

Литиево-йонната батерия и на двете plug-in хибридни версии е с капацитет от 12,4 кВтч. Предлагат се два типа вградени зарядни устройства: 3,7 кВт монофазно зарядно устройство като стандарт и опционално 7,4 кВт монофазно зарядно устройство.

Прогнозните времена за зареждане са следните:

  • От 7.4 кВт стенна кутия (32 A) и с 7.4 кВт монофазно вградено зарядно устройство, напълно заредено за 1 час 40 минути.
  • От усилен контакт (14 A) и с 3.7 кВт монофазно бордово зарядно, за 3 часа 55 минути.
  • От стандартен контакт (8A) и с монофазно вградено зарядно устройство (3.7 кВт), пълното зареждане отнема приблизително 7 часа 05 минути.

За Peugeot 408 се предлага и един хибриден двигател:

HYBRID 136 e-DCS6: задвижване на 2 колела / комбинация от турбо двигател със 136 к.с. (100 кВт) и 48V батерия, съчетана с 6-степенна автоматична скоростна кутия e-DCS6.

Тази система Peugeot HYBRID 48В се състои от ново поколение бензинов двигател със 136 к.с., съчетан с 6-степенна скоростна кутия с двоен съединител, която включва електрически мотор. Благодарение на батерия, която се презарежда по време на шофиране, тази технология предлага допълнителен въртящ момент при ниски обороти и намаление с до 15% на разхода на гориво (5,2 л/100 км в WLTP смесен цикъл). При градско шофиране новият 408 Hybrid 136 e-DCS6 може да работи до 50% от времето в 100% електрически режим с нулеви емисии.