Архив

Париж утроява таксите за паркиране на джипове

От 1 октомври Париж налага значително по-високи тарифи за паркиране на тежки автомобили като SUV. Новото правило важи само за превозните средства на посетителите, но засяга всички задвижващи системи. Шофьорите на чисто електрически автомобили с тегло над два тона също трябва да плащат допълнително.

paris.fr (на френски)

Градската управа на Париж увеличи таксите за тежки автомобили, за да направи паркирането по-малкопариж1 привлекателно, особено за големите SUV. Този ход е известен също като „тарифа за SUV“. Въпреки това, тъй като е трудно да се направи разлика между SUV и други модели, таксите за паркиране се изчисляват въз основа на теглото на превозното средство.

От този месец само посетителите трябва да плащат специалната цена. Жителите са освободени от повишените тарифи, както и търговците и услугите. Новите разпоредби се прилагат за модели с вътрешно горене и хибридни модели с тегло от 1,6 тона или повече и електрически модели с тегло от два тона или повече. За тях таксите за паркиране се повишиха от 6 на 18 евро на час в центъра на Париж и от 4 на 12 евро на час в предградията. За определяне на теглото се сканират регистрационните номера, които се свързват с модела и теглото.

Гражданите на френската столица гласуваха това предложение в началото на годината. От 1,37 милиона души, регистрирани в избирателните списъци в Париж, 78 121 участваха в гласуването, като от тях 54,55 процента гласуваха в подкрепа на въвеждането на специфична тарифа за паркиране на тежкотоварни автомобили. С други думи, тясно мнозинство. Въпреки че в референдума участваха едва 5,7 на сто от избирателите, предложението беше одобрено.

„Гордеем се, че поставихме изключително екологичен въпрос в момент, когато околната среда се представя като източник на всички злини“, каза кметът на Грийн Ан Идалго през февруари след публикуването на резултатите. „Това е форма на съпротива тук, в Париж, срещу това много тревожно движение.“

Под управлението на Идалго натискът върху шофьорите на автомобили във френската столица се увеличава от години чрез повишаване на таксите за паркиране, постепенна забрана на дизеловите автомобили и в същото време разширяване на мрежата от велосипедни алеи.