Peugeot разкрива 157 кВт e-408 кросоувър
Peugeot представи изцяло електрическата версия на 408, хечбек седан със SUV елементи. 408 вече се предлага като двигател с вътрешно горене, мек хибрид и plug-in хибрид. Сега идва изцяло електрическата версия. Новият e-408 вече е достъпен за поръчка и започва от 46 600 евро.
media.stellantis.com
Peugeot за първи път представи 408 през 2022 г. и пусна частично електрифицираните версии малко след това. Пускането на електрическата версия с e-408 отне малко повече време. Но сега е готова за работа: новото електрическо Peugeot разполага със 157 кВт мощност и 58,2 кВтч NMC батерия, която прави своя дебют с марките Stellantis. Официално Peugeot нарича 408 модел с „бърз силует до върха на C сегмента“. Кросоувърът между седан и SUV е леко повдигнат в SUV стил и е снабден с пластмасова обшивка, подобна на SUV, на калниците.
Peugeot преследва подобна концепция на своята дъщерна марка Citroën с C5 X – само че Citroën е издигнал вид комби малко по-високо. С 4,80 метра, C5 X също е малко по-дълъг от Peugeot 408 (4,69 метра), но междуосието е еднакво и за двата модела – 2,79 метра. Капацитетът на багажника от 536-1611 литра (Peugeot) и 545-1640 литра (Citroen) също се различава леко между двата модела.
Това едва ли е изненадващо, тъй като и двата автомобила са базирани на платформата EMP2 (както и Peugeot e-308). В случая с e-408 обаче французите са обогатили архитектурата с нови елементи. Вместо обичайния двигател от 115 кВт, той има задвижване от 157 кВт, което съответства на мощността на двете електрически превозни средства E-3008 и E-5008, които вече са базирани на STLA. Батерията също е нова.
Двигателят е синхронен електродвигател с постоянни магнити. В допълнение към 157 кВт мощност, агрегатът предлага 345 Нм въртящ момент. Моторът е произведен от съвместното предприятие Stellantis-Nidec. Скоростната кутия идва от Stellantis от Валансиен. Peugeot посочва, че батерията е с капацитет 58,2 кВтч, без да уточнява дали това е нето или брутната стойност. Състои се от 18 модула с NMC клетъчна химия (80 процента никел, 10 процента манган, 10 процента кобалт). Остава да видим кой ще достави батерията. Въпреки това, тъй като субсидията за електрически автомобили във Франция е свързана с емисиите на CO2 при производството и логистиката на електрически автомобили, е малко вероятно те да са китайски производител.
Peugeot определя капацитета за зареждане на e-408 като 11 кВт AC и 120 кВт DC. При бързите зарядни устройства това трябва да позволи на автомобила да се зареди от 20 до 80 процента за малко повече от 30 минути. Това обаче са доста посредствени стойности за електрически автомобил, пуснат на пазара през 2024 г.
Peugeot е-308
Мощност 157 кВт
Въртящ момент 345 Нм
Батерия (нетна) 58,2 кВтч
WLTP обхват 453 км
Разход 15,2 kWh/100 км
Капацитет на зареждане AC 11 кВт
Капацитет на зареждане DC 120 кВт
Дължина 4,69м
Широчина 1,85м
Височина 1,49м
Междуосие 2,79 м
Обем на багажника 471 – 1545 литра
Радиус на завой 11.18м
Пълните размери на кросоувъра са 4,69 x 1,85 x 1,49 метра с междуосие от 2,79 метра. Френската компания определя обема на багажника от 471 литра. При сгънати задни седалки пространството за съхранение се увеличава до 1545 литра. За да се подобри аеродинамиката, моделът има специално дъно. Освен това стандартно е монтирана термопомпа за повишаване на ефективността.
Визуално, e-408 има спортно докосване благодарение на силуета си fastback. Страничният корпус и облицовката на колелата се сливат в здрава черна задна броня отзад. Отпред решетката на радиатора и бронята образуват едно цяло благодарение на съвпадащите цветове. Peugeot остава верен на най-новата си дизайнерска линия по отношение на осветлението. Джантите са с гуми 19 цола. Купувачите могат да избират измежду пет цвята боя на каросерията: Okenite White, Obsession Blue, Selenium Grey, Elixir Red и Perla Nera Black.
В истински стил на Peugeot, e-408 се предлага и във вариантите на оборудване Allure и GT. В базовата версия моделът се предлага с LED фарове, 19-инчови алуминиеви джанти, операционна концепция „Peugeot i-Cockpit“ с 10-инчов инструментален панел, сателитна навигация и планиране на маршрути. Гласов контрол, огледална функция за Apple CarPlay и Android Auto и аудио система с шест високоговорителя също са стандартни. Другите характеристики включват двузонов автоматичен климатик, задна камера за паркиране и сензори и отопляеми седалка на водача и волан.
В допълнение към характеристиките на версията Allure, GT версията на e-408 също има Matrix LED фарове, помощ при паркиране отпред, алуминиева вътрешна облицовка с персонализирано околно осветление в осем цвята, алуминиеви прагове на вратите, сензорно контролирана задна врата и Пакет Drive Assist Plus, който поддържа полуавтономно шофиране (Ниво 2).
Електрическият 408 се произвежда в завода в Мюлуз. Производителят оценява покупната цена на 46 600 евро. По този начин той е насочен към сегмента на C-Class от висок клас. Peugeot предлага гаранция до 8 години или 160 000 километра на модела. Представянето на новото електрическо превозно средство увеличава електрическия пробег на Peugeot до дванадесет електрически коли и лекотоварни автомобили.