Архив

BMW доставя над 100 000 електрически автомобила през Q3

BMW Group увеличи доставките си на изцяло електрически превозни средства през третото тримесечие с 10,1% в сравнение със същото тримесечие на миналата година. Във всички марки BMW производителят е доставил общо 103 440 електрически превозни средства.

bmwgroup.com, 10.10.2024 г. – 10:52 ч.

Това е второто поредно тримесечие, в което BMW Group постига шестцифрени доставки на BEV. Базираната вbmw-i4-edrive40-ionity-ladestation-charging-station-2024-01-min-1400x933 Мюнхен компания вече е доставила 107 933 изцяло електрически превозни средства през Q2/2024, малко повече от началото на юли до края на септември. Въпреки това, след рекордните цифри в края на 2023 г. и през второто тримесечие на 2024 г., 103 440 BEV все още представляват третия най-добър тримесечен резултат по отношение на електрически доставки за BMW Group.

Докато доставките на BEV се увеличиха с гореспоменатите 10,1% на годишна база, увеличението за „електрифицираните“ превозни средства на BMW Group (BEV и PHEV) беше само 0,1%. От 140 065 „електрифицирани“ превозни средства, Plug-in хибридите представляват 36 625 единици.

Подобна е тенденцията и за настоящата година. През първите три тримесечия BMW Group увеличи доставките на BEV с 19,1% до 294 054 автомобила. С 6,2 процента (до 409 122 единици), „електрифицираните” превозни средства са нараснали значително по-малко – което означава, че plug-in хибридите са загубили около 17 процента. От 294 054 електрически автомобила, продадени тази година, 266 151 носят логото на BMW (+22,6 на сто).

Това означава, че електрическите продажби на BMW са се развили по различен начин от продажбите на двигатели с вътрешно горене. Въпреки десет процента увеличение на електрическите автомобили, продажбите на BMW Group са спаднали с 13 процента до 540 882 единици през третото тримесечие.

Марката BMW е намаляла с 11,4% (487 062 автомобила), докато Mini е с дори 25,2% спад спрямо предходната година (52 669 автомобила). Rolls-Royce (-16,2 процента) и BMW Motorbikes (-3,2 процента) също не успяха да достигнат продажбите си за третото тримесечие на 2023 г.

Общо BMW Group достави 1 754 158 автомобила с марките BMW, Mini и Rolls-Royce през септември (-4,5 процента). „Тази низходяща тенденция може отчасти да се дължи на спирането на доставките, свързано с доставената интегрирана спирачна система (IBS), което значително повлия на третото тримесечие, както и на трудната пазарна среда в Китай“, каза германският производител.

В случая с електрическите модели прессъобщението споменава предимно положителна тенденция в продажбите, като BMW набляга на iX1 и i4 – но без да предоставя конкретни цифри за тези модели. В Mini пълното обновяване на продуктовото портфолио, което започна на IAA 2023 с премиерата на новия електрически Cooper и Countryman като BEV версия, е в разгара си. През третото тримесечие марката отново отбеляза ръст на доставките от 54,3% с доставени 16 536 електрически автомобила.

„Нашите напълно електрически превозни средства печелят клиенти по целия свят – както се вижда от значителния двуцифрен ръст на нашите продажби на BEV през първите девет месеца на годината“, каза Йохен Голер, член на Управителния съвет на BMW AG, отговарящ за клиенти, марки, продажби. „Също така увеличихме продажбите си в региона на Европа. Нашата атрактивна гама модели, която е проектирана за технологична отвореност, придоби популярност на пазара, въпреки предизвикателните условия като цяло. Марката BMW завоюва пазарен дял в Европа и значително надмина общия пазар в региона.“

 

Q3 2024 В сравнение с

предходната година %      Q1-Q3 2024. В сравнение с предишна година %

BMW Group Automobile    540 882    -13,0     1 754 158     -4,5

BMW Group електро         140 065      +0,1        409 122    +6,2

BMW Group BEV              103 440    +10,1        294 054   +19,1

BMW Group PHEV             36 625      -20,4       115 068     -17,0