Архив

Stellantis запазва добри резултати в Европа въпреки свиващия се пазар 

Stellantis приключва третото тримесечие на 2024 г., запазвайки  второ място в Европа и постигайки пазарен дял от 17,6%; 

  • Stellantis е на първа позиция във Франция, Италия и Португалия за  септември и сумарно от началото на годината, като в Австрия,  Германия и Полша отбелязва стабилен растеж; 
  • Stellantis Pro One затвърждава лидерството си на пазара с над 29%  дял и с 1% увеличение в обема продажби; 
  • В сегмента на нискоемисионните автомобили (LEV) Stellantis отчита стабилен ръст – във Франция и Великобритания той е при  BEV (електрически превозни средства с батерии). 

Въпреки предизвикателствата на европейския пазар, Stellantis остава  ангажирана с дългосрочната си стратегия.Stelllantis_Europe_9Months24_SalesPerformance_infografic На фона на спада на общите  продажби в индустрията през последните месеци, компанията отбелязва  силно представяне с някои от марките си на определени пазари и приключва  третото тримесечие на годината със 17,6% дял за региона на ЕС29 – втора  позиция в европейската класация. 

Dodge и Jeep се представят особено добре, като увеличават продажбите си  спрямо миналата година, а резултатите на Stellantis във Франция, Италия и  Португалия както през септември, така и от началото на 2024-а, й отреждат  лидерското място в тези държави. 

Пазарният дял във Франция е 30%, където топ моделите на производителя са  Peugeot 208, 308, 2008, 3008 и Citroën C3, а в Италия е 31%, като сред  бестселърите са: Fiat Panda, Lancia Ypsilon, Citroën C3, Peugeot 208 и Jeep  Avenger, който е и най-търсеният SUV в страната. В Германия продажбите са  се увеличили с над 9% (определени марки отчитат двуцифрен ръст спрямо  миналата година и държат дял от 14%). България, Хърватия, Чехия, Ирландия,  Румъния и Словения също са сред пазарите със значителен растеж за  Stellantis. 

Stellantis Pro One е на първо място в лекотоварния сегмент (CV) с над 29%  пазарен дял и 1% увеличение на обемите на годишна база. В Германия  резултатите отново са забележителни – нараснал дял с 3 процентни пункта и  увеличен брой реализирани автомобили с 25%. Подобен успех в продажбите се наблюдава в още няколко държави – Нидерландия (+21%), Испания (+20%),  Португалия (+7%) и Австрия – отново лидер в CV през септември.

„Преминаваме през едни от най-трудните периоди за индустрията, но Stellantis остава фокусирана да предостави максимална стойност на клиентите си“ – коментира Уве Хохгешурц, главен оперативен директор на Stellantis за  Разширена Европа. – „Представянето ни показва, че сме способни да се  адаптираме и да открием възможности дори и при свиващ се пазар. Бъдещето  ни крие добри перспективи с успешното лансиране на моделите на Leapmotor. Първите 1200 броя от моделите T03 и C10 бяха вече разпространени до  дилъри из Европа, като настоящата дистрибуторска мрежа обхваща над 250  точки за продажба.“ 

Stellantis отчете стабилен ръст и при BEV, PHEV (plug-in хибриди) и MHEV  (меки хибриди) сегментите, въпреки намалялото търсене. От началото на  годината пазарният дял на BEV за страните от ЕС29 достигна 13%, като във  Франция продажбите нараснаха с над 34% – лидерството на Peugeot e-208 за  първите девет месеца на годината се запазва. Двуцифрен растеж беше  отчетен и във Великобритания, където Stellantis е водещият производител на  електрически ванове с най-развитите дистрибуторски мрежи на Vauxhall и  Motability. 

Дивизията за употребявани автомобили Stellantis Pre-Owned Vehicle също  достигна двуцифрен подем в продажбите през септември, като увеличението  спрямо 2023 г. в Европа е 20%.