Архив

Hyundai пуска подкомпактен EV INSTER от A-сегмент, не за САЩ

Hyundai Motor пусна новия си субкомпактен EV INSTER A-сегмент. INSTER се откроява със своята способност за зареждане и гъвкав изцяло електрически обхват (AER), предоставяйки на клиентите по-кратки времена за зареждане и потенциал за по-дълги разстояния. Когато се зарежда в DC зарядна станция с висока мощност, която осигурява поне 120 кВт мощност, тя може да завърши зареждане от 10 до 80 процента за около 30 минути.

Стандартната 42 кВтч батерия на INSTER предлага прогнозен обхват на шофиране от 327 км (на 15-инчовихюнд колела), докато моделът за дълъг пробег с 49 кВтч го удължава до 370 км) (на 15-инчови колела) с едно зареждане, с приблизително консумация на енергия от 14,9 кВтч/100 км (WLTP).

И двата варианта на батерията се захранват от един двигател, който осигурява 71,1 кВт (97 к.с.) в базовия вариант и 84,5 кВт (115 к.с.) във версията за дълги разстояния. И двата модела предлагат 147 Нм въртящ момент.

INSTER е проектиран да подобри удоволствието от шофирането, като същевременно поддържа нивото на изтънченост и плавни характеристики на шофиране, с които електромобилите са известни.

В сравнение с конвенционалната гумена втулка, инженерите на Hyundai Motor избраха по-усъвършенствана хидровтулка за стойката на корпуса на електрическия мотор на INSTER, подобрявайки качеството на возене и намалявайки вибрациите. Хидровтулката подобрява изолацията от вибрации, като абсорбира енергията на удара чрез движението на течността вътре в системата.

В сравнение с модела CASPER с двигател с вътрешно горене (ICE, предлага се само в Корея), контролът върху тялото на изцяло електрическия INSTER и капацитетът за абсорбиране на удари са подобрени чрез надграждане до високоефективен амортисьор.

хюнINSTER също така е проектиран да подобри своята конкурентоспособност по отношение на шум и вибрации.

Каросерията на автомобила е подобрена чрез анализ на вибрациите и оптимизиране на материала за поглъщане на вибрациите на конструкцията, за да се намали нискочестотният шум от пътя. Високочестотният шум от пътя е намален чрез мерки като прилагането на двойни уплътнения както на предните, така и на задните врати, по-дебело стъкло на предните врати, оптимизиране на въздушния поток около лентата на фаровете и прилагане на преден капак на долната част на купето, което също намалява съпротивлението.

Комфортът при шофиране при висока скорост е допълнително подобрен чрез подсилване на каросерията около стойките на кормилната система и оптимизации на вътрешния амортисьор на кормилното управление. Това е особено забележимо при новия волан на INSTER, който е проектиран въз основа на анализ на характеристиките на вибрациите на волана.

Системата за силова електроника на INSTER – включително мотора, инвертора и скоростния редуктор – също е оптимизирана с фокус върху високочестотния контрол на шума.

Подобренията в звукопоглъщащия материал на INSTER също допринесоха за подобряване на цялостното усъвършенстване. Превозното средство разполага както с редуктор на скоростта, така и с пакет за поглъщане на звука на двигателя, докато интегрираният дизайн на автомобила също така взема предвид пътя на навлизане на високочестотен шум в купето, минимизирайки го със специално настроен маршрут на навлизане на високочестотен шум. Чрез максимизиране на поглъщането на звука чрез анализ на пътя, превозното средство предлага подобрено изживяване с високочестотен шум, осигурявайки по-тихо и гладко возене.

Междуосието на автомобила е със 180 мм по-дълго от варианта на CASPER ICE, продаван в Корея, с размери 2580 мм, докато купето също е с 230 мм по-дълго, общо 3825 мм. INSTER е с 15 мм по-широк от варианта ICE с 1610 мм, докато височината на автомобила е идентична с 1575 мм.

Предният надвес на изцяло електрическия модел е с 35 мм по-дълъг, със 710 мм, докато задният му надвес се простира с допълнителни 15 мм, с общо 535 мм. Все още компактните размери на INSTER, съчетани с подобреното му вътрешно пространство и подобрения капацитет на багажника до 351 литра, го правят практичен избор.

Функционалността Vehicle-to-Load (V2L) на EV позволява захранване за външни устройства (110V/220V), което позволява двупосочно зареждане без необходимост от допълнително оборудване. Тази функция означава, че клиентите могат да зареждат или захранват устройства като електрически велосипеди, скутери и оборудване за къмпинг, добавяйки към удобството на ежедневието.

След стартирането му в Корея, INSTER ще бъде пуснат в Европа, Близкия изток и пазарите в Азиатско-Тихоокеанския регион.

Цените и специфичните за пазара подробности ще бъдат обявени по-близо до тези регионални пускания. Произвеждан в Gwangju Global Motors (GGM) в Корея, INSTER ще допълни гамата EV на Hyundai Motor.