Архив

Hyundai Initium: предварителен преглед на следващия Nexo

С концептуалния автомобил с водородни горивни клетки Initium, Hyundai предоставя предварителен преглед на дизайнерския език на новото издание на Nexo, планирано за 2025 г. Hyundai ще представи концепцията на новия H2 SUV на автомобилното изложение в LA и Auto Guangzhou през ноември – първите ключови данни за задвижващата система вече са налични.

hyundai.news

Южнокорейската компания планира съответното производствено на превозно средство за първата половина наhyundai-initium-fcev-concept-2024-5-1400x933 2025 г., като Hyundai цитира мощност на двигателя от 150 кВт и пробег от над 650 километра като първоначални ключови технически данни.

„Чрез по-нататъшно развитие на технологията за горивни клетки на Hyundai, компанията увеличи мощността на купчината и подобри капацитета на батерията, позволявайки мощност на електрически мотор до 150 кВт“, пише Hyundai. „Това гарантира на шофьорите гладко шофиране в градски райони и при по-високи скорости по магистралите.“

Nexo все още имаше задвижваща мощност от 120 кВт, докато горивната клетка беше посочена с 95 кВт. Ако електрическият мотор се нуждае от пълната си мощност, буферната батерия се намесва, за да преодолее разликата.

Hyundai Initium FCEV concept-2024

Hyundai Initium FCEV concept-2024

Въпреки че Hyundai твърди, че аеродинамично оптимизираните колела са предназначени да намалят въздушното съпротивление и съпротивлението при търкаляне, джантите вероятно са един от малкото дизайнерски елементи, които осигуряват по-добро въздушно съпротивление. За останалата част от тялото дизайнерите са склонни да вземат пример от Ioniq 5 – Initium има стръмна предна част и всякакви ръбове, които не са идеални за въздушния поток. Багажникът на покрива също изглежда доста тромав и едва ли ще допринесе за ниския разход на гориво.

Hyundai все още не е публикувал снимки на интериора. Опаковането често е предизвикателство при автомобилите с горивни клетки поради големите цилиндрични резервоари с високо налягане за водорода. Въпреки че в прессъобщението се споменава просторен и удобен интериор, все още не е възможно да се убедите в това – премиерата на търговския панаир след няколко седмици вероятно ще внесе яснота тук.

Въпреки това беше обявена важна и интересна характеристика: Initium трябва да предложи програма за планиране на маршрути, специално разработена за превозни средства с водород, „която адресира едно от най-големите предизвикателства за клиентите: инфраструктурата за зареждане с гориво“, според Hyundai.

Системата е проектирана да планира оптималния маршрут и да интегрира станции за зареждане с водород без необходимост от допълнителни приложения. Също така трябва да е възможно да се провери наличността и състоянието на станцията за зареждане (и всички времена на изчакване) в реално време.