Архив

IONIQ 9 пренаписва историята на електрическата мобилност

Голям по отношение на пространството – още по-голям по отношение на иновациите

•Hyundai Motor допълва продуктовата гама IONIQ с нов триредов, изцяло електрически SUV, съчетаващ превъзходно пространство, уникален дизайн и усъвършенствана EV технология.
•Премиерата на IONIQ 9 се състоя в Goldstein House в Лос Анджелис, икона на модерната архитектура от средата на миналия век, отразявайки ангажимента на Hyundai Motor за иновации и лидерство в областта на EV чрез гамата автомобили IONIQ.
•Впечатляващо вътрешно пространство с напълно равен под, седалки за релаксация, въртящи се седалки [1] и плъзгаща се конзола Universal Island 2.0 за подобряване на удобството на пътниците.
•‘’Aerosthetic’ стил и футуристични елементи на дизайна отличават IONIQ 9, включително обтекаем покрив и равни повърхности
•Батерия с капацитет 110,3 kWh осигурява прогнозен пробег по WLTP от 620 км[2]; усъвършенстваната архитектура E-GMP осигурява зареждане от 10 до 80% за 24 минути[3].
•IONIQ 9 може да бъде видян на автомобилното изложение в Лос Анджелис.

Hyundai Motor Company представи IONIQ 9 – изцяло електрически SUV с три реда седалки и обширно11 вътрешно пространство, който съчетава авангарден дизайн и иновативна технология за електромобили (EV).
Премиерата на IONIQ 9 се състооя в емблематичната къща Голдщайн в Лос Анджелис, известен пример за модерна архитектура от средата на миналия век. Това уникално място отразява визията на Hyundai Motor за позициониране на гамата IONIQ като символ на иновациите и напредъка на пазара на електромобилите, подчертавайки лидерството на компанията в областта на електрификацията и целта ѝ да предложи пълна гама от 23 електрически модела до 2030 г.
След IONIQ 5 и IONIQ 6, които са трикратни победители в конкурса „Световен автомобил на годината“ съответно през 2022 г. и 2023 г., IONIQ 9 ще надгради това наследство от върхови постижения в областта на електрификацията.
Събитието започна с приветствена реч на Хосе Муньос, президент и глобален главен оперативен директор на Hyundai Motor Company. След премиерата на IONIQ 9, гостите имаха възможност да се включат в дискусионна сесия на терасата, посветена на марката Hyundai, както и на дизайна и концепцията за пространство в IONIQ 9. В същото време изложбената зона разкриваше процеса на разработка на новия модел.
IONIQ 9 е привлекателен нов избор за клиентите, които търсят триредов електрически автомобил, в който могат да се настанят до седем пътници. Със своя впечатляващ интериор и адаптивни функции, той отговаря на индивидуалните нужди, като същевременно създава усещане за споделено преживяване – автомобил, който е „създаден, за да принадлежи “. IONIQ 9 е проектиран, за да отговори на нуждите на потребителите, които едновременно са „винаги онлайн “, но също така ценят пространството, уединението и релаксацията.
22„IONIQ 9 олицетворява непоколебимия ангажимент и увереност на Hyundai Motor в електрификацията “, каза Джехун Чанг, президент и главен изпълнителен директор на Hyundai Motor Company. „Базиран на прочутата електрическа глобална модулна платформа (E-GMP) на Hyundai Motor Group, IONIQ 9 предлага изключително вътрешно пространство, предоставяйки на клиентите уникална стойност, като същевременно затвърждава лидерската ни позиция на световния пазар на електромобили. “

Хармоничен и просторен интериор за несравнимо изживяване в електромобила.

IONIQ 9 предлага впечатляващо пространство, с широки зони за комфорт на втория и третия ред, което гарантира първокласно удобство за всички пътници. Интериорният дизайн е вдъхновен от изчистени елипсовидни линии и успокояващи цветови тонове, които създават уютна атмосфера, наподобяваща салон. Това усещане за спокойствие се подсилва от естествената светлина, която прониква през панорамния покрив.
Плоският под на IONIQ 9 позволява конфигурация на седалките за шестима или седем пътници. Седалките за релаксация на първия и втория ред могат да се накланят напълно и разполагат с опора за краката, осигурявайки оптимален комфорт. В зависимост от конфигурацията, до четирима души могат да си почиват удобно, докато автомобилът се зарежда. Освен това IONIQ 9 впечатлява с изключителното си пространство – 1 899 мм височина на тавана и 2 050 мм дължина за краката при комбиниране на втория и третия ред.
Седалките за релаксация на IONIQ 9[4] разполагат с първата система Dynamic Body Care [5] на Hyundai Motor, включваща функция Dynamic Touch Massage. Тази система използва натиск и вибрации, за да стимулира притока на кръв и кръвообращението, намалявайки умората при дълги пътувания.
IONIQ 9 въвежда и въртящи се седалки на втория ред [6], които позволяват на пътниците на втория и третия ред да се изправят един срещу друг, когато автомобилът е неподвижен. Тази функция за гъвкава конфигурация подобрява взаимодействието и комуникацията между пътниците, като добавя още един начин да се насладите на уникалното пространство на автомобила.
Плъзгащата се конзола Universal Island 2.0 на SUV осигурява впечатляващо ниво на съхранение и осигурява преминаване през предния ред седалки, подобрявайки достъпността и удобството. Двупосочните подлакътници могат да се отварят отпред и отзад, което позволява лесен достъп до конзолата от втория ред.44
Universal Island 2.0 може да се премества с до 190 мм, което позволява на пътниците от втория ред да имат лесен достъп до него. Конзолата осигурява и 5,6 л място за съхранение в горната табла, както и 12,6 л място за съхранение в долната плъзгаща се табла.
При сгънати седалки на третия ред багажникът може да побере до 1323 литра багаж, а при изправени седалки на третия ред до 620 литра багаж. Освен това предният багажник предлага максимален обем от 88 литра за моделите с RWD и 52 литра за моделите с AWD.
IONIQ 9 набляга на устойчивостта и при избора на материали. Сред тях са екопроцесна кожа, рециклирана PET тъкан, вълнена тъкан, био TPO/PU кожа, био PET/SUEDE плат и био боя. В автомобила се използва и боя, произведена от рециклирани автомобилни гуми.
Панорамният извит дисплей, плаващото арматурно табло, тънките вентилационни отвори и амбиентното вътрешно осветление на IONIQ 9 допълнително подсилват футуристичната атмосфера в интериора на автомобила.

‘Aerosthetic’ дизайн създава елегантен и изтънчен облик

Елегантният екстериор „Aerosthetic“ на IONIQ 9 отразява ангажимента на Hyundai Motor да съчетава аеродинамични иновации и изтънчен, футуристичен стил. Дизайнът на предната част на IONIQ 9 включва параметрични пиксели, интегрирани в LED светлинните модули и долната част на предния капак, които създават уникален и изтънчен облик на автомобила.
Силуетът на IONIQ 9 се определя от плавна, извита линия на покрива, която създава обтекаем аеродинамичен профил и нисък коефициент на съпротивление от само 0,259 Cd [7], когато е оборудван с дигитални странични огледала.

Съвършена аеродинамика и изискан дизайн

55Ефективността на енергийното управление в IONIQ 9 е значително подобрена благодарение на иновативни решения като оптимизиране на въздушния поток под каросерията и намаляване на съпротивлението на колелата и гумите. В модела за първи път е интегрирана нова система за активни въздушни клапи (AAF) с двойно движение за по-голяма ефективност. Сред останалите аеродинамични иновации са 3D-оформен капак на долната част на каросерията, аеродинамични колела и скрити антени.

Простор и елегантност в движение

С междуосие от 3130 мм – най-дългото сред всички модели на Hyundai – IONIQ 9 впечатлява със своите просторни интериорни пропорции и внушителен силует. Изчистените линии на каросерията и плавните извивки на калниците придават на автомобила динамичен и модерен вид. Арките на задните колела подчертават уникалната форма на модела, а прецизните акценти в дизайна добавят дълбочина и изисканост.
Задната част, напомняща кърма на лодка, следва философията за безупречна интеграция на пикселните елементи, като същевременно допринася за отличните аеродинамични характеристики. Обтекаемата линия на покрива и издигащата се долна линия създават баланс, придавайки елегантност и динамика на силуета.

Светлини и детайли с акцент върху безопасността

Външните светлини на IONIQ 9 се отличават със знаковите за серията IONIQ параметрични пикселни светлини, допълнени от компактни кубични прожекционни фарове. Интелигентната система за предно осветяване (IFS) повишава безопасността, като подобрява видимостта и предотвратява заслепяването на насрещно движещите се автомобили. В задната част автомобилът разполага с LED комбинирани светлини, а външните дръжки на вратите са оборудвани с индиректно осветление за по-добра видимост.
IONIQ 9 предлага разнообразие от опции за джанти – стандартни 19-инчови, 20-инчови и 21-инчови модели, включително премиум дизайн Calligraphy, който позволява на клиентите да персонализират автомобила според предпочитанията си.
Екстериорът на модела е наличен в 16 различни цвята, сред които и нови нюанси като Celadon Gray Matte, Ionosphere Green Pearl и Cosmic Blue Pearl. Интериорът също предлага богат избор от цветови комбинации – класически Obsidian Black и шест уникални двуцветни варианта, които създават усещане за индивидуалност и стил.

Усъвършенстваната силова електроника повишава ефективността

IONIQ 9 е базиран на иновативната архитектура E-GMP на Hyundai Motor, която подобрява системата66 PE (Power Electric System) с оптимизирано предавателно отношение за изкачване на хълмове и прилагане на двустепенен инвертор за по-добра ефективност.
Напълно капсулираната PE система спомага за намаляване на шума от електромотора, а подобреното акустично ламинирано стъкло, тройните уплътнения във всички зони и прилагането на подсилена конзола в областта на А-колоната – всичко това спомага за елиминиране на шума от пътя и вятъра, както и вибрациите и шума (NVH) в купето.
Платформата може да се похвали с високопроизводителна батерия с удължен пробег, равен под за по-голям комфорт на пътниците и увеличено багажно пространство. Безопасността при сблъсък и издръжливостта също са подобрени благодарение на здравата структура на шасито, проектирано за оптимално разпределение на енергията при сблъсък.
IONIQ 9 е първият модел на Hyundai, който се отличава с алуминиеви калници и странични панели, допринасящи за леката каросерия, която повишава ефективността на електромобила. Новата система за активни въздушни клапи (AAF) с двойно задвижване допълнително подобрява аеродинамиката и външния вид със сливащи се панели на каросерията.
SUV-ът въвежда и нова система за затваряне с подвижна панта на вратата с щифт, осигуряваща по-добро прилягане, както и новоразработена електрическа ключалка на капака за достъп до предния багажник, която не само подобрява дизайна, но и повишава качеството на продукта.

Батерията с голям капацитет осигурява впечатляващ пробег и производителност

Високоволтовата, монтирана на пода литиево-йонна батерия NCM на усъвършенстваната PE система осигурява 110,3 kWh енергия. Очаква се IONIQ 9 да постигне изключителен пробег от 620 км по WLTP за Long-Range RWD модела с 19-инчови джанти благодарение на ниския си коефициент на съпротивление, усъвършенстваната платформа и технологиите на батерията.
IONIQ 9 осигурява изключително бързо зареждане – от 10 до 80% за само 24 минути с помощта на 350 kW зарядно устройство. Благодарение на платформената функция V2L и възможността за гъвкаво зареждане с 400V или 800V, моделът улеснява прехода към електромобилност и осигурява максимално удобство за потребителите.
Моделът Long-Range RWD се задвижва от заден двигател с мощност 160 kW, алтернативата Long-Range AWD разполага с допълнителен преден двигател с мощност 70 kW, а моделите Performance AWD разполагат с двигатели с мощност 160 kW както отпред, така и отзад.
Моделът Performance [8] може да ускори от 0 до 100 км/ч само за 5,2 секунди, вариантът Long-Range AWD [9] – за 6,7 секунди, а версията Long-Range RWD [10] – за 9,4 секунди. По отношение на ускорението в средния диапазон, например при изпреварване на други автомобили, моделът Performance ускорява от 80 до 120 км/ч за 3,4 секунди. Вариантът Long-Range AWD постига това за 4,8 секунди, а версията Long-Range RWD – за 6,8 секунди.

Практични, ориентирани към бъдещето технологии осигуряват иновативни преживявания

77Hyundai Motor пердставя значителни подобрения в IONIQ 9, за да отговори на често срещаните проблеми на клиентите на EV, включително усъвършенствано планиране на маршрута, оптимизирано използване на батерията (improved battery consistency), подобрен дисплей за управление на въртящия момент, изчерпателна информация за изразходваната енергия.
IONIQ 9 показва състоянието на заряда си чрез зелени точки на волана*, за да информира водачите за оставащата енергия. Моделът разполага с Hyundai AI Assistant – система за гласово разпознаване с изкуствен интелект*, подобна на домашен виртуален асистент, която се активира с бутон. Състоянието на тази система се обозначава с точкови индикатори за по-лесно използване. В IONIQ 9 тези функции съчетават усъвършенствани технологии с практичност, за да подобрят изживяването с електромобила.
Новата услуга Features on Demand (FoD) на Hyundai Motor е уникално предложение, което позволява на клиентите на IONIQ 9 да персонализират допълнително своя автомобил с цифрови подобрения, закупени от онлайн магазина. Продуктите FoD предлагат динамични светлинни модели при отваряне на вратата, динамична ескортираща светлина при затваряне на вратата и опции за стрийминг на съдържание*, включително Amazon Music и Soundcloud. Функцията Display Theme позволява персонализиране на екрана с различни теми.
Услугите Bluelink® Connected Car Services* осигуряват безпроблемна свързаност чрез онлайн гласово разпознаване и редица функции за по-удобно и приятно шофиране. Това включва преценка на пътната настилка и шофирането в реално време*, както и „Индекс за безопасност на водача “, базиран на моделите на шофиране.
Възможността за актуализиране на софтуера по въздуха (OTA) позволява на контролерите в автомобила да се актуализират безжично. Автомобилът разполага с функция за цифров ключ* чрез NFC комуникация, бързо безжично зарядно устройство с гумирана подложка за зареждане, която предотвратява плъзгането на устройствата в движение, и охлаждащ вентилатор за намаляване на температурата на устройството при зареждане.
IONIQ 9 предлага 100W портове USB-C* за пътниците на първия, втория и третия ред.
За разлика от традиционните USB портове, захранвани от 12V батерия, IONIQ 9 получава енергия директно от високоволтовата батерия за непрекъсната употреба. Тази иновативна концепция разширява възможностите на функцията Vehicle-to-Load (V2L) на Hyundai Motor. Изводът V2L в багажното отделение позволява на клиентите да зареждат електрически устройства и уреди чрез стандартен електрически контакт, използвайки батерията на електромобила.
Климатичната система на IONIQ 9 предлага интелигентно разделение на климатични зони. По този начин се оптимизира консумацията на енергия за поддържането на температурата в купето. Системата е оптимизирана за дейности в свободното време, като например къмпингуване с автомобил. Така тя осигурява климатизация за пътниците отзад и намалява ненужната консумация на енергия чрез независимо управление на климатичните зони отпред и отзад. Автомобилът включва и тънък вентилационен отвор на покрива, проектиран да работи в комбинация с пакета панорамен покрив.
Новият електрически SUV с три реда седалки е оборудван и с UV-C стерилизатор*, предлагащ функция за стерилизация на няколко поставки, която може да дезинфекцира малки предмети, като мобилни телефони, портфейли и маски. Тази функция е разработена, за да отговори на нуждите на клиентите, които отдават приоритет на здравето и хигиената в автомобила.
Информационно-развлекателната система на IONIQ 9 включва 12-инчов клъстер и 12-инчов интегриран монитор като част от панорамния извит дисплей [11]. Стандартната аудиосистема в автомобила включва озвучителна система с осем високоговорителя, с възможност за избор на първокласна стереосистема BOSE с 14 високоговорителя, която поддържа 5.1-канален съраунд звук, безжични актуализации и усъвършенствани функции на BOSE. Тя включва също така e-Active Sound Design (e-ASD), който възпроизвежда виртуалния звук от шофирането на електромобила с помощта на аудиосистемата на автомобила.

Усъвършенствани функции за безопасност осигуряват спокойствие

Усилената структура на шасито на IONIQ 9 осигурява максимална безопасност на батерията чрез ефективно88 разпределение на енергията от сблъсъка и запазване на структурната цялост дори при тежки инциденти. Освен това, стандартните обтегачи на предпазните колани и ограничителите на натоварването за третия ред седалки повишават защитата на пътниците, предотвратявайки удар с главата в седалките на втория ред и намалявайки риска от наранявания на главата и врата. IONIQ 9 е оборудван и с 10 въздушни възглавници за допълнително повишаване на безопасността.
IONIQ 9 разполага с най-новите усъвършенствани системи за подпомагане на водача (ADAS) на Hyundai, насочени към подобряване на безопасността чрез предотвратяване на инциденти и улесняване на задачите при шофиране. Тези системи включват Асистент за избягване на челен сблъсък 2 (FCA), Асистент за поддържане на лентата (LKA), Асистент за избягване на сблъсък в сляпата зона (BCA), Предупреждение за безопасно излизане (SEW), Асистент за безопасно излизане (SEA), Предупреждение за пътници отзад, Интелигентен асистент за ограничаване на скоростта (ISLA), Предупреждение за вниманието на водача (DAW), Монитор за видимост в сляпата зона на клъстера (BVM), Асистент за дълги светлини (HBA), Асистент за избягване на сблъсък със задната част на автомобила (RCCA), Предупреждение за дистанция при паркиране (PDW) и др.

Технологии, ориентирани към водача, подобряват производителността и ефективността

Разположеният на кормилната колона електронен селектор за избор на предавките е с интегриран бутон за стартиране на автомобила, за интуитивно управление и използване на пространството. Той осигурява осезаема обратна връзка (вибрация), когато автомобилът е включен на заден ход. Системата е подобрена по отношение на отзивчивостта, а спирачната система на IONIQ 9 е усъвършенствана за по-голяма спирачна сила и ефективност.
Домейн-контролера отговорен за управлението на шасито подобрява пътното поведение с функции като динамично векторно разпределение на въртящия момент за подобрено управление и контрол на страничната устойчивост при вятър, за стабилност при висока скорост. IONIQ 9 е оборудван и със система за контрол на сцеплението за оптимално използване на въртящия момент при тежки условия на движение, както и автоматичен режим [1], който използва изкуствен интелект за разпознаване на пътната настилка и избор на оптимален режим на шофиране.
Окачването на автомобила е разработено специално за вграждане в изцяло електрически SUV, като отпред е много-раменен MacPherson, а отзад е мултилинк. То включва самонивелиращи се амортисьори на окачването за допълнителен комфорт и хидравлични втулки за намаляване на вибрациите при шофиране.
IONIQ 9 предлага и конкурентни възможности за теглене. В режим на теглене на ремарке автомобилът автоматично разпознава теглото на ремаркето и съответно коригира прогнозния пробег. Тази функция поддържа фиксирано съотношение на разпределение на въртящия момент на предния и задния двигател 50:50 за оптимална работа. Европейските модели на IONIQ 9 могат да теглят до 2500 кг, докато северноамериканските модели имат капацитет на теглене от 5000 кг.
На избрани пазари цифровите странични огледала заменят традиционните странични огледала, като показват страничен изглед назад на 7-инчови OLED монитори в купето. Системата предлага функция за намаляване на мащаба при движение на заден ход, указания за маневриране и помощна линия за смяна на лентата. Тя осигурява безопасна, широкоъгълна видимост назад дори при трудни условия и допълнително подобрява аеродинамичните характеристики на автомобила.
IONIQ 9 е проектиран за намаляване на нивата на шума на пътя, като са взети специални мерки за уникалните характеристики на електромобилите. Прилагането на шумопоглъщащи гуми свежда до минимум шума и вибрациите от тях, а усилванията в структурата на автомобила добавят твърдост и намаляват нискочестотния шум, генериран при движение по неравни пътища. Автомобилът разполага и със система за активен контрол на шума на пътя (ANC-R), която допълнително намалява шума от пътя.

Стартът на продажбите на IONIQ 9 е през 2025

IONIQ 9 ще бъде пуснат в продажба в Корея и Съединените щати през първата половина на 2025 г., а след това и в Европа. Отличаващ се с богат набор от стандартно оборудване и авангардни технологии, IONIQ 9 ще предлага и подобрени функции за комфорт като допълнителни подобрения.