Kia представя високомощен 3-редов електрически SUV EV9 GT
Kia America представи високомощният 2026 Kia EV9 GT SUV на автомобилното изложение в LA.
С приблизителна мощност от 501 конски сили, задвижвани от двойни електрически мотори, монтирани отпред и отзад, EV9 GT е насочен да ускорява до 60 мили в час за 4,3 секунди и представлява най-мощният триредов SUV, произвеждан някога от Kia.
greencarcongress.com
Електронно контролирано окачване, първо за Kia SUV, настройва амортисьорите въз основа на избрания режим на шофиране или чрез бутона GT, монтиран на волана, докато по-големите предни спирачки са проектирани да спират успокояващо ъгловатия SUV. Уникални дизайнерски елементи отвътре и отвън отличават EV9 GT от останалата гама модели EV9.
Сглобен в Южна Корея и се очаква да пристигне през втората половина на 2025 г., Kia EV9 GT следва EV6 GT, но с повече място за пътниците и тяхната екипировка. Цените ще бъдат обявени по-близо до датата на пускане в продажба на EV9 GT.
Със стандартното e-AWD, Kia EV9 GT се задвижва от двойни електрически мотори, монтирани отпред и отзад. Отпред има 160 кВт двигател, а отзад 270 кВт. Комбинирани, те генерират приблизително 501 конски сили, което е увеличение със 122 к. с. спрямо 379 к. с. на EV9 GT-Line. Докато вътрешните тестове продължават и окончателните оценки на конските сили може да се различават, Kia се стреми към приблизително време от 0-60 мили в час от 4,3 секунди за EV9 GT, докато текущата EV9 GT-Line ускорява до 60 мили в час за 5,0 секунди. Модернизираните спирачки с ексклузивни предни апарати с емблема GT помагат за бързото спиране на EV9 GT.
Балансирането на мощността е избираемо от водача електронно контролирано окачване (ECS), първо по рода си за триредов SUV на Kia. Достъп чрез бутона Drive Mode, който се намира на волана, режимите Normal, Eco, Sport и My Drive могат лесно да се превключват от водача в зависимост от условията или желания стил на шофиране. Освен настройката на амортисьорите, усещането за управление и спирачка също са оптимизирани за всеки режим.
Натискането на яркозеления бутон GT, намиращ се на главината на волана, позволява достъп до режим GT, като набира амортисьора до най-твърдата му настройка. EV9 GT поддържа клиренса от 7,8 инча и 5000 фунта. капацитет за теглене, открит при избрани версии на EV9.
EV9 GT пристига стандартно с изключителна Virtual Gear Shift (VGS). Симулирайки изживяването на традиционна автоматична скоростна кутия със степенно превключване, VGS осигурява забележими „премествания“, докато автомобилът ускорява и може да намали ускорението, когато се достигне ограничението на оборотите. Докато VGS може да се усети, когато се използва за симулиране на традиционна автоматична скоростна кутия, водачът може също да използва лостовете, разположени от двете страни на волана, за да превключва ръчно предавките за повишено усещане за ангажираност при шофиране. Вграденият в кабината електрически активен звуков дизайн (e-ASD) работи съвместно с VGS, за да възпроизведе звуците от превключване на предавките, докато EV9 GT ускорява.
Подобно на стабилния си сродник EV6 GT, EV9 GT се предлага стандартно с електронен диференциал с ограничено приплъзване (e-LSD). e-LSD помага за стабилността в завой, като ограничава буксуването на колелата до гумите с по-малко сцепление. Въртящият момент се насочва по електронен път към гумите с повече сцепление, за да помогне на EV9 GT да поддържа стабилна позиция, докато навигира в завои.
Това, което не се е променило, е 800-волтовата архитектура за бързо зареждане, която е стандартна за гамата EV9, която е способна да зарежда от 10-80% за по-малко от 25 минути с DC бързи зарядни устройства.
Започвайки през първата половина на 2025 г., всички EV9 ще се доставят стандартно с порт за зареждане на Северноамериканския стандарт за зареждане (NACS), отваряйки достъп до приблизително 35 000 DC бързи зарядни устройства в САЩ.
Оборудван с набор от стандартни усъвършенствани функции за подпомагане на водача, EV9 GT пристига и с асистент за избягване на сблъсък при паркиране отпред, отстрани и отзад (PCA – f/s/r). Системата е проектирана да предоставя предупреждение, ако рискът от сблъсък с пешеходци или предмети около автомобила бъде открит по време на паркиране и може автоматично да помогне с аварийно спиране при определени обстоятелства.
Други стандартни функции на ADAS включват асистент за избягване на челен сблъсък 2 с разпознаване на автомобили, велосипедисти и пешеходци (FCA 2) с асистент за избягване на кормилното управление, който е проектиран да осигурява въвеждане на волана, когато бъде открит потенциален сблъсък.
Базираната на навигация Smart Cruise Control-Curve (N-SCC-C) е проектирана да задейства спирачките, за да поддържа предварително определена скорост при завой, когато Smart Cruise Control е активен. Други стандартни функции за удобство на ADAS включват: Асистент за избягване на сблъсък при напречен трафик отзад (RCCA), Предупреждение за разстояние при паркиране – напред (PDW-F), отзад (PDW-R) и отстрани (PDW-S), Монитор за наблюдение в мъртвата точка (BVM), монитор за съраунд изглед и дистанционен интелигентен асистент за паркиране (RSPA 2 сред дълъг списък от други стандартни ADAS функции.