Mercedes получи одобрение за нова автономна система в Германия
Пътят вече е ясен за предстоящия електрически SUV EQS на Mercedes, благодарение на решение на германското правителство. Системата за автономно шофиране DRIVE PILOT на Mercedes е официално одобрена за използване по германските пътища.
mercedes-benz.com
Mercedes-Benz обнови своята система DRIVE PILOT за силно автоматизирано шофиране и
вече получи одобрение от Германската федерална служба за автомобилен транспорт (KBA). Това означава, че нищо не пречи на подобрената версия да бъде пусната за продажба в S-класата и EQS в Германия през пролетта на 2025 г. Системата се предлага опционално за двата луксозни седана за 5950 евро с вкл. ДДС.
По-конкретно, на системата вече е позволено да работи по германските пътища до 95 км в час при течащ трафик, но Mercedes също пише, че има допълнителни условия по някои пътища: „С тази последна надстройка DRIVE PILOT може да се използва при течащ трафик до 95 км в час при определени условия по цялата мрежа на немските аутобани с дължина 13 191 км.“ Интересното е, че законовото решение ще позволи на шофьорите да откъснат очи от пътя и да гледат филм например.
Има въведени функции за безопасност за предотвратяване на неизвестни проблеми, където водачът обикновено трябва да наблюдава автомобила: „Ако е необходимо, системата винаги може да прехвърли задачата за шофиране обратно на човека зад волана. Ако водачът не успее да поеме обратно контрола дори след все по-спешни подкани и изтичане на времето за поемане (напр. поради сериозен здравословен проблем), системата спира автомобила по контролиран начин, докато включва аварийните светлини,” пише Mercedes.
Това ще бъде и първият случай на използване на специално предназначена система за осветление, която да показва дали превозното средство се управлява автономно или от човешки водач. Идеята тук е да се успокоят другите шофьори, които може да не се чувстват сигурни да шофират до някой, който чете книга, например. Освен това Mercedes добавя: „Това също така позволява на органите за управление на движението и полицейските служители да идентифицират състоянието на системата“
„С иновативните технологии от Mercedes‑Benz винаги искаме да предложим на нашите клиенти добавена стойност. Когато DRIVE PILOT е активиран, е възможно да се концентрирате върху други неща, докато автомобилът поеме задачата за шофиране. С допълнително разработената версия, която сега е сертифицирана от Германския федерален орган за автомобилен транспорт, това е възможно и при 95 км в час в Германия при определени условия“, обясни Маркус Шефер, член на Управителния съвет на Mercedes‑Benz Group AG , главен технологичен директор, развитие и покупки, добавяйки: „Много се гордея, че най-бързата система в света за условно автоматизирано шофиране идва от Mercedes‑Benz. Уверен съм, че с нашия подход, фокусиран върху безопасността, сме на прав път да отпразнуваме скоро още постижения в автоматизираното шофиране.“
Германският автомобилен производител вече е очертал следващите цели за системата: в Германия максималната законова скорост за автономна система е 130 км в час, която Mercedes сега планира да постигне до края на десетилетието.
Mercedes също добави отказ от отговорност в края на съобщението си за пресата, повтаряйки, че автоматизираната система SAE ниво 3 има строги законови ограничения: „Автоматизираната функция за шофиране поема определени задачи за шофиране. Все още обаче е необходим шофьор. Водачът трябва да е готов да поеме контрола над превозното средство по всяко време, когато бъде подканен да се намеси от превозното средство.“