Архив

Mercedes получи одобрение за нова автономна система в Германия

Пътят вече е ясен за предстоящия електрически SUV EQS на Mercedes, благодарение на решение на германското правителство. Системата за автономно шофиране DRIVE PILOT на Mercedes е официално одобрена за използване по германските пътища.

mercedes-benz.com

Mercedes-Benz обнови своята система DRIVE PILOT за силно автоматизирано шофиране и

Mercedes EQS DRIVE PILOT autonomous

Mercedes EQS DRIVE PILOT autonomous

вече получи одобрение от Германската федерална служба за автомобилен транспорт (KBA). Това означава, че нищо не пречи на подобрената версия да бъде пусната за продажба в S-класата и EQS в Германия през пролетта на 2025 г. Системата се предлага опционално за двата луксозни седана за 5950 евро с вкл. ДДС.

По-конкретно, на системата вече е позволено да работи по германските пътища до 95 км в час при течащ трафик, но Mercedes също пише, че има допълнителни условия по някои пътища: „С тази последна надстройка DRIVE PILOT може да се използва при течащ трафик до 95 км в час при определени условия по цялата мрежа на немските аутобани с дължина 13 191 км.“ Интересното е, че законовото решение ще позволи на шофьорите да откъснат очи от пътя и да гледат филм например.

Има въведени функции за безопасност за предотвратяване на неизвестни проблеми, където водачът обикновено трябва да наблюдава автомобила: „Ако е необходимо, системата винаги може да прехвърли задачата за шофиране обратно на човека зад волана. Ако водачът не успее да поеме обратно контрола дори след все по-спешни подкани и изтичане на времето за поемане (напр. поради сериозен здравословен проблем), системата спира автомобила по контролиран начин, докато включва аварийните светлини,” пише Mercedes.

Това ще бъде и първият случай на използване на специално предназначена система за осветление, която да показва дали превозното средство се управлява автономно или от човешки водач. Идеята тук е да се успокоят другите шофьори, които може да не се чувстват сигурни да шофират до някой, който чете книга, например. Освен това Mercedes добавя: „Това също така позволява на органите за управление на движението и полицейските служители да идентифицират състоянието на системата“

„С иновативните технологии от Mercedes‑Benz винаги искаме да предложим на нашите клиенти добавена стойност. Когато DRIVE PILOT е активиран, е възможно да се концентрирате върху други неща, докато автомобилът поеме задачата за шофиране. С допълнително разработената версия, която сега е сертифицирана от Германския федерален орган за автомобилен транспорт, това е възможно и при 95 км в час в Германия при определени условия“, обясни Маркус Шефер, член на Управителния съвет на Mercedes‑Benz Group AG , главен технологичен директор, развитие и покупки, добавяйки: „Много се гордея, че най-бързата система в света за условно автоматизирано шофиране идва от Mercedes‑Benz. Уверен съм, че с нашия подход, фокусиран върху безопасността, сме на прав път да отпразнуваме скоро още постижения в автоматизираното шофиране.“

Германският автомобилен производител вече е очертал следващите цели за системата: в Германия максималната законова скорост за автономна система е 130 км в час, която Mercedes сега планира да постигне до края на десетилетието.

Mercedes също добави отказ от отговорност в края на съобщението си за пресата, повтаряйки, че автоматизираната система SAE ниво 3 има строги законови ограничения: „Автоматизираната функция за шофиране поема определени задачи за шофиране. Все още обаче е необходим шофьор. Водачът трябва да е готов да поеме контрола над превозното средство по всяко време, когато бъде подканен да се намеси от превозното средство.“