Архив

BMW увеличава продажбите на електрически автомобили до 368 523 EV през 2024 г.

BMW Group запази позицията си през 2024 г. с 426 594 доставени изцяло електрически превозни средства и ръст на продажбите на BEV от 13,5 процента. Марката BMW също постигна двуцифрен ръст на BEV с 368 523 електрически автомобила.

bmwgroup.com

Марката BMW отбелязва увеличение от 11,6 процента в сравнение с 330 596 BEVbmw-i4-edrive40-2024-01-min-1400x933 през 2023 г. В цялата група по това време е имало 376 183 нови електрически автомобила, което сега е почти достигнато само от марката BMW.

Въпреки че базираната в Мюнхен компания като цяло и важната основна марка са в двуцифрен растеж, може да се наблюдава различна динамика на растеж от предишните години. През 2022 г. BMW Group все още успя да нарасне със 108 процента в сравнение с 2021 г.; от 2022 г. до 2023 г. увеличението е 74,4 на сто. Следователно общата пазарна тенденция в електромобилността може да се види и при BMW – дори ако цифрите тук остават положителни.

За сравнение: постоянният конкурент Mercedes представи своите данни в края на миналата седмица. В Mercedes-Benz Cars, подразделението за леки автомобили на базираната в Щутгарт компания, цифрата е 185 100 BEV (-23 процента). Цифрите не са сравними на ниво група, тъй като BMW, например, няма подразделение за ванове.

Базираната в Мюнхен компания, от друга страна, все още предлага британските марки Mini и Rolls-Royce. И тук тенденцията беше положителна (спрямо Mercedes).

При Mini продажбите на електрически автомобили също са нараснали с двуцифрено число (24,3 процента) с 56 181 автомобила, докато при Rolls-Royce цифрата достига 479,6 процента. Въпреки това, единственият електрически модел на луксозната марка до момента, Spectre, имаше първата си пълна година на продажби през 2024 г. – така че сравнението с 2023 г. не е точно. Вторият електрически автомобил Rolls-Royce трябва да бъде пуснат на пазара през 2025 г.

Едно сравнение, което е забележително, е делът на електрическите автомобили в BMW. Марката представлява 16,7% от 2,2 милиона BMW в света (-2,3%). На ниво група той е дори 17,4% с 426 594 от 2 450 804 автомобила.

При Mini промените в модела за Cooper и Countryman се отплащат с атрактивни електрически версии: Докато продажбите на EV се повишиха с над 24 процента, общите доставки спаднаха със 17,1 процента – 22,9 процента от всички нови Mini бяха изцяло електрически.

Продажбите на електрически автомобили в BMW също се развиха добре през годината. През 2023 г. базираната в Мюнхен компания е продала само повече от 100 000 електрически коли през Q4, но миналата година това беше постигнато три пъти – с рекорд от 132 542 BEV през четвъртото тримесечие.

BMW вече не отчита отделно плъгин хибридите в своето съобщение. Тъй като BEV и PHEV са обобщени в „електрифицирани“ превозни средства (593 215), ние изчисляваме резултат от 166 621 plug-in хибрида. За 2023 г. 190 303 електрически превозни средства на непълно работно време могат да бъдат определени по същия начин – следователно продажбите на PHEV намаляват за втора поредна година. През 2022 г. все още имаше 218 040 PHEV.

BMW не уточнява разпределението между отделните серии модели, нито разпределението на продажбите на BEV между отделните региони на продажби. Прессъобщението просто заявява, че BMW е успяло в Германия „въпреки намаляващия пазар на изцяло електрически превозни средства, BMW отбеляза ръст в новите регистрации на BEV“ – но това вече е известно от данните на KBA. На италианския, френския и британския пазар BMW отбелязва двуцифрен ръст на продажбите, но не дава точна информация за електрическите автомобили.

Ясно е, че развитието на продажбите през втората половина на годината се характеризира със спиране на доставките във връзка с интегрираната спирачна система (IBS) и пониженото търсене в Китай – но и тук BMW не прави конкретни изявления относно електрическите превозни средства.

Базираната в Мюнхен компания обаче е оптимист за 2025 г.: BMW Group продължава своя курс на растеж за изцяло електрически превозни средства – в предизвикателна пазарна среда. „Това се отразява както в значителния ръст на продажбите на изцяло електрически превозни средства, така и в ясното нарастване на новите поръчки на BEV в Европа“, каза Йохен Голер, член на борда на директорите на BMW AG, отговарящ за клиенти, марки и продажби. „Уверени сме, че можем да поддържаме ръста на продажбите на BEV през 2025 г. с нашата силна и разширена продуктова гама.“

Голер обаче не посочи конкретна цел за продажбите на електрически превозни средства или дела на общите регистрации на електрически превозни средства. С развитието през втората половина на годината BMW пропусна целта от 20 процента. Преди година EV дял от 25 процента беше споменат като цел за 2025 г.