Kia също ревизира EV6 GT
Kia вече представи фейслифт версията на EV6 миналата година. Сега, с EV6 GT, най-мощният сериен модел на марката също е преработен. В Германия топ моделът на Kia е дори с 3000 евро по-евтин – въпреки по-голямата батерия.
kia.com, 20.01.2025 г.
Промените в технологията: EV6 GT вече има задвижващата система от Hyundai Ioniq
5 N – „старият“ EV6 GT все още имаше познатата батерия от 77,4 кВтч от гражданските модели EV6, докато Ioniq 5 N беше първото превозно средство, базирано на E-GMP, което получава новата 84 кВтч батерия. С фейслифта миналата година EV6 вече получи новата батерия, така че сега EV6 GT следва примера.
Това също означава, че енергийното съдържание и мощността на батерията са се увеличили. Вместо 430 кВт и 740 Нм максимален въртящ момент, в информационния лист вече се посочват 478 кВт и 770 Нм. EV6 GT вече може да ускорява до 100 км в час за 3,5 секунди.
„Виртуалните превключватели на скоростите“, познати от Ioniq 5 N, т.е. симулирани смени на предавките за предполагаемо по-спортно шофиране, вече се предлагат и от Kia.
По-голямата батерия също така увеличава WLTP пробега на спортния кросоувър от 424 на 450 километра. Тъй като пиковата мощност на зареждане също се увеличи от 240 на 258 кВт, познатото време за зареждане от 18 минути за стандартния процес на зареждане от десет до 80 процента остава същото.
Промените в дизайна на фейслифта се основават до голяма степен на редизайна на EV6. Има изцяло преработени LED фарове отпред, а дизайнът на задната част и колелата също е адаптиран – както и наличната цветова палитра. За разлика от по-цивилните варианти на EV6, EV6 GT получи нов дизайн на бронята във формата на крило, а дифузьорът отзад е адаптиран, както и 21-цоловите джанти. Въпреки това ексклузивните за GT неоново жълти акценти върху спирачните апарати и интериора остават.
Вътре има познатите актуализации като нов волан, преработената централна конзола (с линейна структура вместо гланцово черно), новото поколение инфотейнмънт „ccNC“, което според Kia се „характеризира с интуитивен , удобно показване на информация и може да се управлява по начин, подобен на смартфон.“ Вместо ключа на автомобила, човек може да използва смартфон или смарт часовник чрез „Digital Key 2.0“. Има и сензор за пръстови отпечатъци за лесен избор на профили за шофиране и индивидуални настройки.
Въпреки увеличението на мощността, пробега и оборудването, EV6 GT е с 3000 евро по-евтин в Германия отпреди – и също с 5000 евро по-малко от гореспоменатия си технологичен брат, Ioniq 5 N. С цена от 69 990 евро без други екстри, EV6 GT дори отговаря на изискванията на германското правило от 0,25 процента за данъчно облагане на служебни автомобили.
EV6 125 кВт EV6 169 кВт EV6 239 кВт EV6 GT
Задвижване RWD RWD AWD AWD
Мощност 125 кВт 168 кВт 239 кВт 478 кВт
Въртящ момент 350 Нм 350 Нм 605 Нм 770 Нм
Ускорение 8.7 s 7.7 s 5.3 s 3.5 s
Макс. скорост 185 км/ч 188 км/ч 188 км/ч 260 км/ч
WLTP пробег 428 км 582 км 546 км 450 км
Батерия 63кВтч 84 кВтч 84 кВтч 84 кВтч
Кап. на зар. DC 195 кВт 258 кВт 258 кВт 258 кВт
Скор. на зар. DC 10-80% 18 мин. 18 мин. 18 мин. 18 мин.
Цена 44 990 евро 49 990 евро 53 990 евро 69 990 евро