Архив

Stellantis е № 2 на автомобилния пазар в Европа и №1 при лекотоварните автомобили за 2024 г.

• Stellantis заема второ място на европейския автомобилен пазар (страните от ЕС29) с дял от 17,1%, като е на първа позиция във Франция, Италия и Португалия;
• Производителят е лидер в продажбите при лекотоварните модели  с дял от 29,1% (ЕС29). Първо място в сегмента държи във Франция, Германия, Италия, Испания, Белюкс, Полша и Португалия;
• Пазарът на BEV автомобили в ЕС29 забави темповете си и Stellantis постигна дял от 12,1%, като в Топ 10 са пет модела на компанията в стратегическия В-сегмент. Лекотоварните BEV автомобили са на
първа позиция с 31,7% дял;
• В Европа (ЕС29) Peugeot 208 е един от петте най-продавани модели, а Fiat 500e е най-търсеният малък електромобил. В Италия категоричен лидер е Fiat Panda, а Jeep® Avenger е начело при SUV-
овете. В Германия Opel Corsa води при малките модели, а Vauxhall Corsa е лидер в BEV сегмента в Обединеното кралство.
Stellantis бележи значителен напредък през 2024 г. в своята електрическаgallery_picture_0677379001737698008
трансформация – ключов елемент от стратегическия план Dare Forward 2030.
Годината премина под знака на 125-годишнинините на Fiat и на Opel и с
представянето на 27 нови модела на глобално ниво, сред които са: Lancia
Ypsilon, възраждащ Lancia; Alfa Romeo Junior, с който марката се завърна в ключовия за Европа B-сегмент; Citroën C3 и C3 Aircross, които стъпиха на пазара с конкурентни цени; Peugeot E-3008 и E-5008, които във версиите „Long Range“ постигат водещ за класа си пробег: съответно 700 и 668 км.
Смелият подход на Stellantis в технологиите и дизайна бе отличен с над 50 международни награди през годината.

Компанията запази второто си място по продажби на леки и лекотоварни автомобили в ЕС29, като завърши 2024 г. с пазарен дял от 17,1%.

Лекотоварен сегмент: Stellantis остава лидер
Подразделението за лекотоварни автомобили Stellantis Pro One запазва първото си място в ЕС29 с 29,1% пазарен дял, заемайки лидерска позиция в седем държави: Франция, Италия, Испания, Белгия, Полша, Португалия и за първи път – в Германия. Продажбите в сегмента бележат ръст от 2,2% спрямо
2023 г.
При електрическите лекотоварни превозни средства (BEV), Stellantis постига още по-висок резултат с 31,7% пазарен дял, като Peugeot е водеща марка сдял от 14,7%.

Общ пазар на леки и лекотоварни автомобили: второ място и ръст в
продажбите
На пазара на леки и лекотоварни автомобили Stellantis запазва второто си място със 17,1% дял. Компанията е лидер във Франция, Италия и Португалия и се нарежда втора в Германия, Испания, Обединеното кралство, Австрия, Белгия и Нидерландия. Продажбите нараснаха в четири държави от Г10: Германия (+6,5%), Австрия (+15,9%), Нидерландия (+1,3%) и Полша (+4,3%).
Сред марките като резултат за годината се открояват Peugeot (+2,4%) и Jeep® (+1,7%), която постигна впечатляващ ръст от 190% в Обединеното кралство. Peugeot 208 е сред петте най-продавани автомобили в ЕС29. Във Франция в Топ 10 пък освен този модел влизат и Peugeot 308, 2008 и Citroën C3. В Германия начело при компактните коли е Opel Corsa, а в Италия Fiat Panda води с над 100 000 регистрации. В същото време Jeep® Avenger е най-търсеният SUV за годината.

BEV сегмент: Stellantis е сред лидерите
Въпреки спада в търсенето на изцяло електрически автомобили, Stellantis запазва стабилни позиции с 12,1% пазарен дял в Европа. В A-сегмента Fiat 500e е най-продаваният електромобил, докато в B-сегмента пет модела на Stellantis са в Топ 10: Peugeot E-208, Peugeot E-2008, Opel Corsa Electric, Jeep Avenger и Opel Mokka Electric.
Значителни успехи бяха постигнати във Франция, където Stellantis за втора поредна година е лидер с 32,8% пазарен дял – с 14 процентни пункта повече от най-близкия конкурент. Във Франция Fiat 500e, Peugeot E-208 и Peugeot E- 2008 са №1 в съответните сегменти, докато във Великобритания Vauxhall Corsa Electric е начело в B-сегмента.
„Stellantis затвърди стабилната си позиция на европейския пазар“ – заяви Жан- Филип Импарато, главен оперативен директор на Stellantis за Разширена Европа. – „С постигнатия технологичен напредък, разширеното си продуктово портфолио и ефективното си управление на наличностите през годината, компанията си създаде солидна основа за динамично развитие през 2025 г.