Архив

FIAT Grande Panda започва своето глобално пътуване, влизайки в B-сегмента в Европа

Новият FIAT Grande Panda, първият модел от новото глобално семейство, наистина представя италианската марка със своя италиански дизайн, компактност, всеобхватност и устойчивост. Днес FIAT Grande Panda прави своя дебют, оборудван с електрическо и хибридно задвижване, навлизайки в сегмент, в който FIAT е лидер от десетилетия.

Отразявайки характерния стил на марката, новият модел е идеален за семейния живот и градската мобилност по целия свят. Проектиран в Centro Stile в Торино, FIAT Grande Panda се фиатотличава със своите компактни размери, изчистени линии и добре организиран интериор. Забележимият и структуриран външен вид на автомобила, заедно с неговия динамичен клиновиден дизайн, подчертават силата и уникалността му. Grande Panda е първият FIAT, построен на „Smart Car Platform“ на Stellantis. Този нов „семеен партньор за пътувания“ е социално значим поради своята гъвкава и многофункционална мултиенергийна платформа, която може да отговори на нуждите и очакванията на клиенти от различните пазари. Grande Panda е първият от едно ново моделно семейство, което ще бъде представено през следващите години. Иновативният проект на FIAT има за цел да произведе това ново глобално семейство на гъвкавата и многоенергийна платформа Smart Car, която е ефективна във всеки регион по света. Този подход позволява на марката да разработва различни превозни средства и да отговаря на разнообразните нужди на клиентите по целия свят.

Италиански дизайн, вдъхновен от икона

Panda от 80-те години живее втори живот в модерната ера благодарение на новия модел, демонстриращ готина индивидуалност с емблематични характеристики и италианския си подпис от Centro Stile в Торино. Това е първият път, когато „Grande“ не означава голям – Grande Panda е уникален със своя компактен размер гарантиращ комфорт за 5 човека – 3,99 м дължина (под средното за сегмента), 1,57 м височина и 1,76 м ширина (без огледалата). Моделът въплъщава ценностите на своя предшественик чрез силата, която предава, и структурирания си обем. Неговият италиански дизайн и красота могат да се видят в смелите повърхности, обогатени с меки линии, от здравите арки на колелата до задните и предните защитни плочи в сребристо. Дизайнът му е замислен да бъде семпъл, но функционален и изненадващ, носещ „италианския дух“, с който марката се гордее.

Изпъкващите калници, подчертани от структурирани линии, от фини и смели повърхности, предава едновременно самоуверено присъствие и предпазваща същност, благодарение на солидния външен вид. Външният вид е обогатен с много дизайнерски елементи, които се обръщат към произхода на FIAT. Сред тях, надписът върху автомобила потвърждава корените на марката с неочаквани детайли като 3D брандирани, нискорелефни букви PANDA на вратите и FIAT отзад. В допълнение, лещовидната щампа върху С-колоната, която идва от модерното лого на FIAT и 4-те ленти на FIAT създава изненадващ ефект. Надписът също се появява отзад в лъскав черен панел, който показва триизмерните букви Panda, и отпред с логото на FIAT.

Освен това вдъхновението от минали тенденции е отразено в PXL LED предните светлини, които напомнят за известна видео игра от 80-те години, като светлините съчетават функционалност със стил. Наистина, завладяващият X дизайн заедно с черните покрития на колоните и 17“ алуминиеви джанти водят до несравнима комбинация и създават отличителен и емоционален външен вид. Следвайки инициативата на FIAT „Без сиво“, новото бижу ще се предлага в седем цвята – Limone yellow, Luna Bronze, Acqua azure, Lago blue, Passione red, Cinema black и Gelato white – които въплъщават цветния начин на живот на италианците и отразяват ДНК-то на FIAT.

Компактен отвън, просторен отвътре

Grande Panda може да превозва до петима души при абсолютен комфорт благодарение на своята просторност и интелигентно използване на пространството. В тази перспектива той може да се похвали с едни от най-добрите пространства за рамената в сегмента, което добавя още повече към вече специалната му обитаемост. Наистина, Grande Panda крие просторни места за съхранение в неочаквани части на автомобила, като 13-те литра при табло, 3 л от които могат да бъдат оползотворени благодарение на само в едно отделение за вещи. В допълнение, Grande Panda предлага над средното пространство за багажник, с 361 л максимален капацитет (при електрическата версия), което прави автомобила идеален избор както за семеен бизнес, така и за ежедневно пазаруване.

В съответствие със своята цветна стратегия, FIAT обръща внимание на веселите детайли, които обогатяват интериора на Grande Panda. Информационно-развлекателната зона с тунелната подложка, арматурното табло, вентилационните отвори и шевовете на седалките са украсени с жълти детайли, носещи радост на водачите и техните пътници. Освен това основната интериорна тема включва специален цвят, наречен Blu Tasmania, който идеално се вписва в цветните пръски. Влиянието на Италия и FIAT може да се види в Grande Panda чрез някои уникални елементи – 10“ клъстер и 10,25“ цифрово радио се отличават с единствен по рода си стил, който се връща към формата на пистата Lingotto, а предните и задните дветлини, съставени от опалови кубчета, напомнят прозорците на фасадите на фабриката Lingotto.

Grande Panda – електрически и хибридни задвижвания

Първият член на новото семейство на FIAT ще се предлага в електрическа и хибридна версия. С 44 кВч батерия и 83 кВ е-мотор (113 к.с.), електрическият Grande Panda предлага 320 км пробег в комбинирания цикъл WLTP, което го прави идеалното превозно средство за ежедневна градска употреба и бягства през уикенда. Електрическият FIAT Grande Panda може да се похвали с максимална скорост от 132 км/ч и ускорение 0-50 км/ч за 4,2 сек (0-100 км/ч за 11 секунди). С електрическата версия на FIAT Grande Panda, FIAT дава приоритет на една от основните си ценности – достъпността. Електрическите характеристики на новия модел позволяват на марката да предложи страхотно и все пак достъпно превозно средство на тези, които искат да участват в електрическия преход, но не могат да инвестират твърде много в каузата.

Новият глобален модел е оборудван с интегриран AC прибиращ се кабел отпред (в допълнение към задния порт за зареждане), способен да зарежда до 7 кВ, завършвайки зареждане от 20% до 80% за 4 часа и 20 минути. Като алтернатива на настройката на прибиращия се кабел, въз основа на предпочитанията на клиента или специфичните пазарни изисквания, може да бъде избран само заден порт за зареждане от 11 кВ, с време за презареждане от 20% до 80% за 2 часа и 50 минути. И за двете решения е включен стандартен DC порт за бързо зареждане отзад, предлагащ 100 кВ мощност за зареждане и завършване на зареждане само за 27 минути.

Хибридната версия е оборудвана с 1,2-л 3-цилиндров двигател с турбо и 100 к.с., 48V литиево-йонна батерия и 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител (eDCT), която включва електродвигател с мощност 21 кВ, инвертор и централен блок за управление на трансмисията. Всички тези елементи работят в синергия, издигайки производителността на Grande Panda на следващото ниво. Допълнителната електрическа мощност повишава гъвкавостта при ниски обороти и по време на ускорение, осигурявайки плавен и тих старт заедно с отзивчиви преходи. Освен това тази технология позволява възстановяване на енергията по време на забавяне.

Благодарение на цикъла на Милър, превозното средство постига приблизителен емисионен CO₂ от само 123 г (предварителни стойности преди хомологацията), което го прави силно конкурентен на пазара. Хибридното задвижване предлага множество предимства, включително функцията за e-launch – възможност за стартиране в 100% електрически режим за осигуряване на плавно, безшумно стартиране с нулева консумация на бензин. По същия начин електрическият двигател повишава ефективността и динамиката на автомобила и позволява на двигателя с вътрешно горене да се изключва в определени ситуации. Това се случва при пътуване в града или по извънградски пътища с гладко шофиране, осигурявайки до 1 км електрически пробег при скорости под 30 км/ч. Електромоторът се включва и при стабилни условия, на равен път или на магистрала с наклон надолу, когато водачът пусне педала на газта, позволявайки ефективно потребление на енергия и управление на батерията. Функцията e-creeping разчита единствено на електрическа енергия и се използва предимно за извършване на кратки движения напред без натискане на педала на газта, като например, когато човек е заседнал в задръстване (e-queueing). Използва се и за паркиране при 100% електрическо задвижване, или на първа предавка, или на заден ход (e-parking). Ползите от тази технология са незабавни и водят до намалена консумация, по-голямо уважение към околната среда, по-малко шумово замърсяване, подобрен комфорт и по-приятно шофиране. Всички предимства се постигат и благодарение на трансмисията с двоен съединител и отзивчивостта на задвижването.

Както електрическата, така и хибридната версия въплъщават „easy drive“ философията, предлагайки управление само с два педала, което осигурява спокойно и безпроблемно шофиране, особено подходящо за градска среда.

Презареждането никога не е било по-лесно и по-чисто – първият в света интегриран кабел за зареждане

Простотата и изобретателността са две основни ценности на марката, които намират различни приложения в Grande Panda. Прибиращият се кабел за зареждане, например, е уникална характеристика в автомобилната индустрия и представя по най-добър начин необичайното мислене и търсенето на умни, но прости решения, които отговарят дори на латентните нужди на нашите клиенти. Проста идея, която освен, че опростява процеса на зареждане, благодарение на удобния си дизайн, отговаря и на въпросите защо да си цапате ръцете, за да заредите колата и защо освен това да губите място в багажника. В зависимост от пазара клиентите на FIAT могат да избират между две опции за презареждане за Grande Panda. Моделът с 11 кВ предлага по-високи скорости на презареждане в задния порт, докато моделът с мощност 7 кВ, с прибиращ се интегриран кабел с дължина от 4,5 м в допълнение, което позволява на клиентите удобно, бързо и лесно да презареждат своя автомобил. И в двата случая Grande Panda може да се зарежда у дома със 7 кВ Wallbox, с 1,5 кВ или 3 кВ с кабел за зареждане Mode2 или навън на 100 кВ DC станции.

Специална гама – две конфигурации за 100% електрическа версия

В своята електрическа версия моделът се предлага в две конфигурации – оборудвания с всички екстри Grande Panda La Prima и (Grande Panda)RED, по-достъпен и дори по-социално релевантен модел, който подкрепя кауза. Последният се отличава със забележими дизайнерски елементи като 16“ бели стоманени джанти и логото „RED“ на B-колоната. (Grande Panda)RED също представлява ангажимента на FIAT към глобалното здраве в партньорство с (RED). Сключено през 2021 г., то е пример за споделеното убеждение, че всеки от нас може да промени нещата. За улеснение на клиента FIAT предоставя две възможности, като клиентът трябва само да избере цвета. В електрическата си версия Grande Panda ще има начална цена от 49 990 лв. в България.

Хибридната версия с нива POP, ICON и LA PRIMA

Нивото POP е с всичко основно необходимо за модела – пълен ADAS, климатик, 10“ клъстер, автоматичен eDCT, електрическа ръчна спирачка (EPB) и, за забавление на водачите, свързани услуги чрез специалната станция за смартфони. Последното осигурява допълнителни предимства в сравнение с основните станции за смартфони, като Autolaunch, оборудван с NFC технология, се активира чрез просто поставяне на телефона върху станцията и бутона Home, разположен на таблото, което позволява на потребителя бързо да се върне към основния екран или интерфейса на приложението като го натисне. Този бутон осигурява лесен достъп до началния екран, осигурявайки безпроблемен преход между различни функции или приложения по време на шофиране.

Icon е „основното“ ниво, създадено, за да предостави на клиентите всички необходими модерни функции като информационно-развлекателна система с 10,25″ екран, предни и задни светлини с LED технология. Всъщност тази версия им позволява да надграждат оборудването си чрез два пакета – Технологичен и Стил. Технологичният пакет включва автоматичен климатичен контрол, вградена и свързана навигация, предни сензори за паркиране и камера за обратно виждане, както и безжично зарядно устройство, което подобрява комфорта, безопасността и удобството; междувременно пакет Стил включва 16“ алуминиеви джанти, релси на покрива, предпазни плочи и тонирани стъкла, които оказват влияние върху външния вид на автомобила. Включени са и задни седалки в конфигурация 60/40, което позволява гъвкаво използване както на седалките, така и на товарното пространство, както и подлакътник за допълнителен комфорт и тапицирано табло, осигуряващо по-изискан вид на интериора.

Хибридната гама завършва с ниво La Prima, флагманът на първия модел от новото семейство на марката. Това, което го отличава, е ясно видимо в специалните му 17″ алуминиеви джанти, висококачествени тъкани и иновативния „BAMBOX Bamboo Fiber Tex®“, включващ също всички функции, предоставени както от пакети за технологии, така и за стил. Тази материя подчертава постоянния ангажимент на марката към включващ значими материали в рамките на автомобилната индустрия.

ADAS

FIAT Grande Panda разполага с цялостен пакет от усъвършенствани системи за подпомагане на водача за безопасно и удобно шофиране (ADAS). Ключовите опции включват помощ при паркиране със задни сензори (и стандартно за La Prima преден сензор и камера за обратно виждане), както и функции за подпомагане на шофирането като круиз контрол, ограничител на скоростта, активна спирачка за безопасност и асистент за поддържане на лентата, който леко управлява автомобила, ако водачът неволно се отклонява в друга лента. Освен това предупрежденията за опасност предоставят информация за ограничение на скоростта и за вниманието на водача, докато системите за активна безопасност предупреждават за отворени врати или багажник, като гарантират, че всичко е подсигурено преди шофиране. Тези технологии работят заедно, за да подобрят безопасността и удобството на пътя.