Архив

Toyota отново е най-големият производител на автомобили

Това е пета поредна година, в която Toyota заема първото място..

motor1.com/news

Окончателните числа вече са готови. Toyota и Lexus са продали общо 10 159 336 автомобила през 2024 г., което представлява спад от 1,4% в сравнение с предходната година. тойота1Включително дъщерните компании на Daihatsu и Hino, доставките достигнаха 10 821 480 единици, което е спад от 3,7% спрямо 2023 г.

Toyota не е публикувала пълните резултати от продажбите за 2024 г., но вече има повод за празнуване. До ноември е продал 9 857 938 автомобила в световен мащаб. За по-голяма яснота броят включва и бройки, продадени от дъщерните дружества на Lexus, Daihatsu и Hino. Тази седмица Volkswagen Group обяви пълните си резултати от продажбите за последните 12 месеца, през които доставките са намалели с 2,3% до 9 239 500 коли и камиони.

Дори без да се вземат предвид продажбите през декември, които все още не са отчетени, Toyota вече има значително предимство от 618 438 автомобила пред VW Group. За пета поредна година японският гигант е най-големият автомобилен производител в света. Това е въпреки 3,6% спад в продажбите между януари и ноември в сравнение със същия период на 2023 г.

Въпреки че усилията на Toyota за електрически превозни средства започнаха трудно, огромната гама от автомобили с двигатели с вътрешно горене позволи на компанията да достигне до всяко кътче на света. От миниатюрни автомобили kei за Япония до пълноразмерни SUV за Америка, не можем да мислим за празнина в гамата на Toyota. Има седани, комби, камиони, миниванове и дори няколко мощни коли, въпреки че модели като GR86 и GR Supra са нишови продукти и следователно не движат иглата.

За пореден път VW Group не успя да навакса изоставането си, въпреки че имаше много повече подбрандове под огромния си корпоративен чадър. Германският автомобилен конгломерат предлага и по-широка гама от plug-in хибриди и електромобили, но това не беше достатъчно, за да детронира Toyota.

Hyundai Motor Group, която включва основната марка Hyundai заедно с Kia и Genesis, вероятно ще претендира за последното място на подиума, след като регистрира 7,23 милиона продажби през 2024 г., или 1% по-малко от предходната година.