Peugeot дава на e-3008 и e-5008 втори електрически мотор
Електрическите SUV на Peugeot, e-3008 и e-5008, ще получат всяка нова версия със задвижване на четирите колела през следващите седмици, Dual Motor с 239 кВт мощност. С дуото Peugeot пуска първите автомобили със задвижване на всички колела на платформата Stellantis STLA Medium.
stellantis.com, 17.02.2025 – 12:00 ч.
Вариантите със задвижване на четирите колела ще допълнят стандартните и дългосрочните версии на двата SUV. Peugeot обаче все още не е предоставил подробен преглед на
техническия лист с данни. Единствената информация за новите варианти с два двигателя е, че към стандартния двигател от 156 кВт на предната ос ще се присъедини двигател с мощност 82 кВт, задвижващ задните колела. Това увеличава мощността на системата до 239 кВт. За сравнение, в стандартната версия e-3008 и e-5008 постигат 156 кВт, докато версията Long Range с голяма батерия постига 170 кВт.
От Peugeot все още не са коментирали батерията, пробега, способността за спринт или въртящия момент. Батерия от 73 или 97 кВтч в момента е налична и за двете серии модели. Както споменахме, e-3008 и e-5008 са технически базирани на новата платформа Stellantis STLA Medium, която досега е произвеждала само едномоторни електрически превозни средства. Спецификациите за вариантите с двоен двигател, които трябва да бъдат публикувани скоро, ще дадат представа за областите, в които могат да се впуснат сестрински марки като Jeep или Opel.
Французите обаче не само разширяват избора на видове задвижване, но в бъдеще ще предлагат e-5008 и като петместен. В допълнение към класическия среден електрически SUV e-3008 и по-големия седемместен e-5008, ще има и нова версия на големия SUV с повече пространство на багажника, по-специално 994 литра или 2310 литра със сгънати задни седалки.
В немската версия на прессъобщението Peugeot пояснява, че нито вариантите с двоен двигател, нито 5-местните варианти могат да бъдат поръчани на този етап, тъй като „все още няма официални данни за разхода на гориво и емисиите за тези превозни средства“. С други думи, хомологацията все още не е финализирана.
Peugeot също обърна внимание на друга точка на критика и ще въведе система за предварително загряване на батерията, свързана със системата за предварително загряване на интериора и за двата електрически SUV-а „през следващите месеци“. Това ще подобри времето за зареждане при ниски температури. В бъдеще ще бъде възможно да се контролира предварителното загряване на батерията чрез плановика на маршрута: „Когато използвате Trip Planner, предварителното загряване на батерията ще се активира автоматично. Това означава, че е готов за презареждане, когато водачът планира да спре“, казват от Peugeot.
Следните таблици обобщават техническите данни на наличните до момента версии:
E-3008 210 Стандартен обхват E-3008 210 Голям обсег
Задвижване FWD FWD
Мощност 156 кВт 170 кВт
Въртящ момент 345 Нм 345 Нм
Ускорение 8.8s 8.7s
Макс. скорост 170 км/ч 170 км/ч
WLTP обхват 524 км 698 км
Батерия 73 кВтч 97 кВтч
Кап. на зар. DC 160 кВт 160 кВт
Време за зар. DC 20-80% 30 мин. 27 мин
Цена 48 650 евро 52 750 евро
E-5008 210 Стандартен обхват E-5008 210 Голям обхват
Задвижване FWD FWD
Мощност 156 кВт 170 кВт
Въртящ момент 345 Нм 345 Нм
Ускорение 9.7 s 9.6 s
Макс. скорост 170 км/ч 170 км/ч
WLTP пробег 500 км 664 км
Батерия 73 кВтч 97 кВтч
Кап. на зар. DC 160 кВт 160 кВт
Време за зар. DC 20-80% 30 мин. 27 мин
Цена 51 150 евро 55 250 евро
Peugeot също така разкри, че 3008 е надхвърлил границата от 120 000 поръчки за всички типове задвижване, като изцяло електрическият e-3008 представлява 22 процента. Това са приблизително 26 400 единици и „пропорция, която е по-висока от средната за сегмента“, както подчертава френският автомобилен производител. До 2024 г. почти 1,1 милиона автомобила ще бъдат продадени по целия свят, а поръчките за електрически превозни средства ще се удвоят, според централата на компанията. В Европа Peugeot е марката, която регистрира най-висок ръст в продажбите на електрически превозни средства за частни потребители.
Производителят обаче не иска да разчита на тази тенденция. Peugeot в момента енергично разширява своята гама от меки хибриди и plug-in хибриди. Например, последната система трябва да предлага електрически пробег до 85 километра в 3008.