Архив

Peugeot дава на e-3008 и e-5008 втори електрически мотор

Електрическите SUV на Peugeot, e-3008 и e-5008, ще получат всяка нова версия със задвижване на четирите колела през следващите седмици, Dual Motor с 239 кВт мощност. С дуото Peugeot пуска първите автомобили със задвижване на всички колела на платформата Stellantis STLA Medium.

stellantis.com, 17.02.2025 – 12:00 ч.

Вариантите със задвижване на четирите колела ще допълнят стандартните и дългосрочните версии на двата SUV. Peugeot обаче все още не е предоставил подробен преглед на

Peugeot e-3008

Peugeot e-3008

техническия лист с данни. Единствената информация за новите варианти с два двигателя е, че към стандартния двигател от 156 кВт на предната ос ще се присъедини двигател с мощност 82 кВт, задвижващ задните колела. Това увеличава мощността на системата до 239 кВт. За сравнение, в стандартната версия e-3008 и e-5008 постигат 156 кВт, докато версията Long Range с голяма батерия постига 170 кВт.

От Peugeot все още не са коментирали батерията, пробега, способността за спринт или въртящия момент. Батерия от 73 или 97 кВтч в момента е налична и за двете серии модели. Както споменахме, e-3008 и e-5008 са технически базирани на новата платформа Stellantis STLA Medium, която досега е произвеждала само едномоторни електрически превозни средства. Спецификациите за вариантите с двоен двигател, които трябва да бъдат публикувани скоро, ще дадат представа за областите, в които могат да се впуснат сестрински марки като Jeep или Opel.

Французите обаче не само разширяват избора на видове задвижване, но в бъдеще ще предлагат e-5008 и като петместен. В допълнение към класическия среден електрически SUV e-3008 и по-големия седемместен e-5008, ще има и нова версия на големия SUV с повече пространство на багажника, по-специално 994 литра или 2310 литра със сгънати задни седалки.

В немската версия на прессъобщението Peugeot пояснява, че нито вариантите с двоен двигател, нито 5-местните варианти могат да бъдат поръчани на този етап, тъй като „все още няма официални данни за разхода на гориво и емисиите за тези превозни средства“. С други думи, хомологацията все още не е финализирана.

Peugeot също обърна внимание на друга точка на критика и ще въведе система за предварително загряване на батерията, свързана със системата за предварително загряване на интериора и за двата електрически SUV-а „през следващите месеци“. Това ще подобри времето за зареждане при ниски температури. В бъдеще ще бъде възможно да се контролира предварителното загряване на батерията чрез плановика на маршрута: „Когато използвате Trip Planner, предварителното загряване на батерията ще се активира автоматично. Това означава, че е готов за презареждане, когато водачът планира да спре“, казват от Peugeot.

Следните таблици обобщават техническите данни на наличните до момента версии:

  E-3008 210 Стандартен обхват                         E-3008 210 Голям обсег

Задвижване        FWD                                                    FWD

Мощност           156 кВт                                                170 кВт

Въртящ момент 345 Нм                                                345 Нм

Ускорение          8.8s                                                      8.7s

Макс. скорост    170 км/ч                                              170 км/ч

WLTP обхват     524 км                                                 698 км

Батерия               73 кВтч                                               97 кВтч

Кап. на зар. DC 160 кВт                                                160 кВт

Време за зар. DC 20-80% 30 мин.                                27 мин

Цена                    48 650 евро                                        52 750 евро

 

                    E-5008 210 Стандартен обхват                  E-5008 210 Голям обхват

Задвижване         FWD                                                 FWD

Мощност            156 кВт                                             170 кВт

Въртящ момент 345 Нм                                              345 Нм

Ускорение          9.7 s                                                   9.6 s

Макс. скорост    170 км/ч                                            170 км/ч

WLTP пробег     500 км                                               664 км

Батерия               73 кВтч                                             97 кВтч

Кап. на зар. DC 160 кВт                                              160 кВт

Време за зар. DC 20-80% 30 мин.                              27 мин

Цена                    51 150 евро                                      55 250 евро

 

PEUGEOT_E5008_2403STYP_252Peugeot също така разкри, че 3008 е надхвърлил границата от 120 000 поръчки за всички типове задвижване, като изцяло електрическият e-3008 представлява 22 процента. Това са приблизително 26 400 единици и „пропорция, която е по-висока от средната за сегмента“, както подчертава френският автомобилен производител. До 2024 г. почти 1,1 милиона автомобила ще бъдат продадени по целия свят, а поръчките за електрически превозни средства ще се удвоят, според централата на компанията. В Европа Peugeot е марката, която регистрира най-висок ръст в продажбите на електрически превозни средства за частни потребители.

Производителят обаче не иска да разчита на тази тенденция. Peugeot в момента енергично разширява своята гама от меки хибриди и plug-in хибриди. Например, последната система трябва да предлага електрически пробег до 85 километра в 3008.