Архив

Kia разкрива дизайна на EV4

Kia планира да представи няколко електрически автомобила на своя EV Day в края на февруари – някои като проучвания и нови серийни модели. Те включват електрическия салон EV4. И за да не се изгуби следващата серия автомобил на Kia сред всички тези премиери, автомобилният производител Koran разкри предварително дизайна на седана от среден размер.

Изображение: Kia

kianewscenter.com, 17.02.2025 – 11:30 ч.

EV4 всъщност ще се предлага в два варианта на каросерията – като отдавна обявения седан и като хечбек вариант в стила на комби или шутинг брейк. Това не е пълна изненада, тъй

KIA EV4 Saloon-2025

Kia EV4 Saloon-2025

като наскоро бяха забелязани няколко прототипни модела с привличащ вниманието камуфлаж отзад. Не е ясно обаче дали това е просто опит да се отвлече вниманието или да се прикрие различна задна част. Сега знаем, че е било второто.

От друга страна, няма големи изненади в дизайна, който сега беше разкрит. EV4 следва собствения дизайнерски език на Kia „Opposites United“, „смесвайки остри линии с смели, технически детайли“, както се казва в прессъобщението. С други думи, всеки, който вече е виждал EV3 като компактен SUV, може да си представи как изглежда нископрофилната лимузина.

Има обаче някои разлики в детайлите: предницата на новия EV4 е значително по-плоска, а предният капак е много нисък. В комбинация с фастбек профила и спойлера на покрива това има за цел да подобри аеродинамиката. В страничен изглед, много разтегнатият вид на салона от С-колоната нататък е поразителен; Kia говори за „дизайн с дълга опашка“.

Автомобилът ще се предлага стандартно с 19-инчови джанти, а черните пластмасови калници и арки на колелата са предназначени да създават впечатление за здравина. Като алтернатива се предлага и спортната облицовка GT-Line, при която калниците са в цвета на каросерията, а дизайнът на калниците напомня повече на настоящия EV6.

Kia все още не е предоставила информация за технологията. Това е 400-волтовата версия на електрическата платформа E-GMP. Снимките (и гореспоменатите прототипи) обаче показват, че портът за зареждане се намира от страната на пътника между вратата и предното колело – 800-волтовите модели на E-GMP имат порта за зареждане в задната дясна част на задната светлина.

И така, EV3 предлага някои улики. Първо, EV4 също трябва да осигури много пространство в интериора, дори и да е малко по-плосък. Корейците обаче все още не са разкрили дължината на автомобила. Същото важи и за детайлите на задвижващите системи, въпреки че всичко различно от превземането от EV3 (и по-големия електрически SUV EV5) би било изненада.

KIA EV GT line Saloon-2025

Kia EV GT line Saloon-2025

Това означава, че можем да очакваме две версии на батерията за EV4. Базовата версия има брутно енергийно съдържание от 58,3 кВтч, докато моделът за дълги разстояния има 81,4 кВтч. Въпреки това, тъй като EV4 е значително по-аеродинамичен, неговият WLTP пробег трябва да надхвърли 605 километра на EV3 – премиерата след няколко седмици ще покаже дали е по-близо до 630 километра или дори 650. Версията със стандартен пробег вероятно ще достигне 450 километра или повече, тъй като EV3 вече има обхват от 436 километра.

И двете версии се задвижват от 150 кВт електрически мотор на предната ос (283 Нм въртящ момент). Вероятна за EV4 е и версия със задвижване на четирите колела с допълнителен, но малко по-слаб мотор на задната ос. Въпреки това, EV4, със своята 400-волтова система, няма да се доближи до изключително кратките времена за зареждане на Kia EV6: Възможни са максимум 101 кВт с малка батерия и 128 кВт с голяма батерия, с времена за зареждане от приблизително 30 минути.

Дори и да не се очаква информация за цената на премиерата на Kia EV Day на 27 февруари, EV3 трябва поне да предостави приблизителен номер на къщата. Това е така, защото EV4 едва ли ще бъде по-евтин от 35 990 евро (стандартен диапазон) или 41 390 евро (дълъг обхват) в Германия. Concept EV2 и PV5 също ще бъдат представени на събитието в Тарагона, Испания.