Dacia работи върху електрически градски автомобил за Европа
Дъщерното дружество на Renault Dacia започна разработването на нов електрически градски автомобил за Европа. Моделът ще се предлага на цени под £15 000 – вероятно и благодарение на тясната си връзка с Renault Twingo E-Tech.
Изображение: Dacia
autocar.co.uk
Dacia иска да завърши разработката на малкия електрически автомобил в рамките на 16 месеца, каза шефът на Renault Group Лука де Мео пред британското списание Autocar.
Краткото време за разработка е възможно, защото Dacia трябва да се базира на модел на Renault, по-точно електрическото Twingo, което е обявено за около 20 000 евро. Според де Мео, съответното разклонение на Dacia, за което все още не са известни много подробности, ще бъде с още 2000 евро по-евтино – и следователно ще започне на цена от по-малко от 18 000 евро, или £15 000.
Това означава, че предстоящият малък електрически автомобил на румънската марка ще бъде с около 1000 евро по-скъп от настоящия електрически модел на Dacia, Spring. Той се предлага за £14 995. Въпреки това, новият модел вероятно ще предложи по-добра технология: Spring произвежда само 33 или 48 кВт, в зависимост от варианта, а WLTP обхватът на батерията от 26,8 кВтч е 225 километра. Въпреки че все още няма налични данни за Twingo E-Tech Electric, се очаква да има пробег от около 300 километра и преди всичко по-добра производителност на зареждане: Spring може да зарежда с максимум 30 кВт при DC колони.
„Готвим се да направим една крачка напред по отношение на достъпността на EV“, каза де Мео за предстоящата електрическа Dacia и потвърди, че моделът ще се произвежда заедно с Twingo в Европа. По този начин френската компания се надява да избегне допълнителните мита върху вноса на електрически автомобили, произведени в Китай, които сега се налагат върху произведената в Китай Spring – и вероятно ще повлияят на рентабилността на модела в чувствителния към цените сегмент на малките автомобили.
Единственото сигурно засега е, че Twingo и Dacia ще използват вариант на платформата AmpR Small, на която са базирани и Renault 5 и Renault 4. Според де Мео целевите цени на малките автомобили ще бъдат възможни предимно благодарение на огромните намаления на разходите в Renault Group.
Новата Dacia EV ще бъде тясно свързана с предстоящото електрическо Renault Twingo и се очаква да започне от по-малко от £15 000 (€18 000). За разлика от Dacia Spring, която се внася от Китай, новият модел ще се произвежда в Европа, според де Мео – също за да се избегнат митата. Autocar цитира главния изпълнителен директор на Renault, който казва, че производството на Twingo ще струва 40% по-малко от Renault 5, отчасти защото Twingo изисква около 30% по-малко компоненти – цялата кола се състои само от 750 отделни части.
По време на интервюто де Мео посочи и планираното пускане на пазара: Dacia трябва да бъде наличен около средата на 2026 г. В случая с Twingo, Renault наскоро само като цяло спомена 2026 г. и едва след като първоначалната целева дата тази година вероятно не може да бъде изпълнена.