Mercedes ще пусне електрическа E-класа
Mercedes-Benz потвърди плановете си за нова изцяло електрическа E-класа. Електрическият седан ще бъде част от цялостна продуктова офанзива с десетки нови или ревизирани модели до 2027 г.
Изображение: Mercedes-Benz
mercedes-benz.com
Германският производител не разкрива дали електрическата E-класа ще замени EQE, но може да се предположи, че ще го направи. Това е така, защото съкращението EQG вече беше заменено от обозначението на модела G 580 с EQ технология за електрическата G-класа преди началото на серийното производство. И тъй като EQE не беше толкова успешен, колкото Mercedes се надяваха, е вероятно ново начало с ново име и нова технология.
Както Mercedes-Benz пише в скорошно прессъобщение, започвайки с CLA тази година, ще бъде стартирана всеобхватна продуктова офанзива с десетки нови или ревизирани модели до 2027 г. CLA първоначално ще бъде пуснат на пазара електрически и по-късно ще се предлага и като мек хибрид.
На технически ден в завода в Синделфинген разработчиците вече бяха подчертали, че новата технология вече не е свързана с твърди платформи, а с гъвкав подход. Компоненти като електродвигатели (на задната ос с двустепенна скоростна кутия), модули на батерията и блокове за управление от CLA могат да се използват и в по-големи превозни средства, дори ако те са строго погледнато базирани на различна платформа – като електрическа E-класа.
Въпреки това, ще има една основна разлика с CLA: Докато, като новият базов модел на Mercedes, CLA ще се предлага на една платформа като електрическа кола и като ICE или мек хибриден модел, превозни средства „в сегментите Core и Top-End Vehicles (TEV), автомобилите със задно задвижване ще се базират на отделни, безкомпромисни концепции BEV/ICE“, казва Mercedes. – „Въпреки че дизайнът ще бъде почти идентичен.“
С други думи, CLA е превозно средство с различни задвижващи системи и от основния сегмент (т.е. C-класата) нататък, електрическите модели и моделите с вътрешно горене са, строго погледнато, различни превозни средства на свои собствени платформи. Въпреки това, тъй като те са предназначени да изглеждат „почти идентични“, те вероятно ще бъдат пуснати на пазара под различно име от преди.
„Mercedes-Benz ще приложи последователен, ориентиран към статуса дизайн в цялото портфолио и клиентите ще избират предимно модел – и след това ще изберат предпочитания от тях тип задвижване“, обяснява автомобилният производител. Преди това клиентите в сегмента на E-Class трябваше да избират между конвенционалната E-Class или EQE, която има умишлено различен дизайн.
Mercedes избра този подход, така че моделите BEV и двигатели с вътрешно горене „да могат да използват своите силни страни, без да жертват пространство, елегантност, удобство или ефективност“. Благодарение на „интелигентната модулация“, той може да предложи „най-доброто в класа пространство и перфектни пропорции, като същевременно поддържа здрав контрол върху разходите и гъвкавостта на производството“. Все още обаче не е известно как различните съотношения на пространството ще се отразят на дизайна.
Продуктовата офанзива включва и въвеждането на нов електрически GLC и новата изцяло електрическа E-класа, спомената в началото. „Подсилен от въвеждането на нови модели BEV,“ Mercedes-Benz се стреми към xEV дял от над 30 процента до 2027 г. „Като пазители на тази емблематична марка ние гарантираме, че Mercedes-Benz продължава да използва пълния си потенциал“, казва изпълнителният директор на Mercedes Ола Келениус. „Стартираме най-голямата продуктова и технологична кампания на компанията и цялостна програма за подобряване на производителността.“