Архив

Skoda стартира серийно производство на новия Enyaq

Skoda стартира производството на ревизираното семейство Enyaq в Млада Болеслав. По-големият SUV MEB от Skoda вече слиза от производствената линия заедно с малко по-малкия Elroq и модела с вътрешно горене Octavia.

Изображение: Skoda

skoda-storyboard.com

В началото на януари чешката марка на VW представи фейслифта на първия си електрически модел, въвеждайки малки иновации в технологията, но големи стъпки в дизайна. Що се skoda-enyaq-facelift-produktion-tschechien-mlada-boleslav-2025-1-1400x933отнася до външния вид, Enyaq и Enyaq Coupé в бъдеще ще включват дизайнерския език на Skoda „Modern Solid“. Въпреки това малко се е променило по отношение на задвижващата технология на платформата MEB, тъй като Enyaq вече получи новото поколение задвижване с APP550 за моделната година 2024.

Ревизираният Enyaq в момента се предлага с два размера на батерията – 59 кВтч нето и 77 кВтч нето. Enyaq 60 с по-малката батерия може да бъде поръчан в Германия от 44 400 евро, докато Enyaq 85 започва от 48 900 евро. Enyaq 85x, в момента единственият модел със задвижване на всички колела, може да бъде поръчан от 51 150 евро. Версията купе е малко по-скъпа, но има малко по-голям пробег поради подобрената аеродинамика.

Досега Enyaq, от който са произведени и продадени повече от 250 000 бройки преди фейслифта, беше единственият електрически модел от главния завод на Skoda в Млада Болеслав. Това вече се промени, тъй като вторият MEB модел на Skoda, Elroq, също се произвежда там за около месец. В допълнение към Enyaq и Elroq, седанът Octavia и съответното комби също слизат от производствената линия в зала M13. „Това е първото съоръжение на Volkswagen Group в Европа, където моделите ICE и BEV се произвеждат един до друг, което позволява бързо адаптиране към промените в потребителското търсене“, обявиха от компанията.

 

         Enyaq 60               Enyaq 85                 Enyaq 85x

Задвижване                  RWD                    RWD                       AWD

Мощност                     150 кВт                210 кВт                    210 кВт

Ускорение                   8.1 s                      6.7 s                         6.7 s

Максимална скорост 160 км/ч               180 км/ч                  180 км/ч

WLTP обхват             437 км                  586 км                      549 км

Кап. на батерията      63/59 кВтч           82/77 кВтч               82/77/ кВтч

Кап. на зареждане DC 165 кВт              135 кВт                    175 кВт

Време за зар. DC 10-80% 24 мин.          28 мин.                    28 мин

Цена                           44 400 евро           48 900 евро             51 150 евро

 

„Стартът на производството на новото семейство Enyaq е много специален момент за нашите производствени екипи. Като първият MEB-базиран модел на Skodа, неговият предшественик отбеляза важен крайъгълен камък в производството, полагайки основата за процесите, от които се възползваме днес,” каза Андреас Дик, член на Борда на директорите за производство и логистика. „Ние широко адаптирахме нашите производствени мощности, което ни позволи да произвеждаме както изцяло електрически автомобили, така и Octavia на една производствена линия. Производството на новото семейство Enyaq в основния ни завод в Млада Болеслав подчертава нашия ангажимент към Чешката република.“

В допълнение към производството на електрически автомобили в зала M13, Skoda също произвежда необходимите батерийни системи от доставени клетки в основния си завод тук. Произведените в Чешката република тягови батерии се използват и от други марки на VW – и дори извън групата: докато клиентът на MEB Ford не изгради собствен акумулатор в Кьолн, пакетите за Explorer и Capri също ще идват от Млада Болеслав.