BMW започва серийно производство на новия iX
BMW започна производството на ревизирания iX, който беше представен в края на януари, в завода в Динголфинг. Електрическият модел се произвежда на мястото от 2021 г. и оттогава е продаден повече от 130 000 пъти по целия свят.
press.bmwgroup.com
iX – или по-точно версията iX xDrive60 – е електрическият модел на BMW Group с най-дълъг пробег до момента със 701 километра според WLTP и „най-важната изцяло електрическа иновация на компанията през 2025 г.“, според BMW.
Базираната в Мюнхен компания обаче отговаря на условията: „преди „Новият клас“ да направи своя дебют в края на годината.“ BMW все още не е решило дали това се отнася само за най-важната електрическа иновация или предстоящият iX3 също ще надхвърли стандартния пробег от 701 километра.
Кристоф Шрьодер, ръководител на завода в Динголфинг, описва iX като „специален автомобил за нас“. „Преди четири години, при стартирането си, той проправи пътя за много бъдещи технологии тук, на място“, казва Шрьодер. „Това отбеляза началото на ерата на изцяло електрическите превозни средства в нашия завод.“
i7, i5 и техните комби разклонения вече също се произвеждат в Динголфинг – четири електрически модела. В Германия заводите в Мюнхен (в момента i4, в бъдеще също електрически седан в сегмента на Серия 3) и Регенсбург (iX1, iX2) все още произвеждат електрически модели на BMW.
С фейслифта, представен през януари, BMW само леко адаптира поляризиращия дизайн на iX; фокусът беше върху актуализациите на технологията. Въпреки че 400-волтовата технология остава, данните за батерията и стойностите на производителността на задвижванията са променени и в трите версии.
Базовият модел iX xDrive 40 става iX xDrive 45, който има 60 кВтч повече системна мощност (300 кВт) и следователно може да ускори до 100 км/ч с цяла секунда по-бързо – за 5,1 вместо за 6,1 секунди. iX xDrive 60 (преди това с кодов номер 50) увеличава системната си мощност от 385 на 400 кВт и ускорява от място до 100 км/ч за 4,6 секунди – тези два варианта спират да ускоряват при 200 км/ч.
iX xDrive45 iX xDrive60 iX M70 xDrive
Задвижване AWD AWD AWD
Мощност 300 кВт 400 кВт 485 кВт
Въртящ момент 700 Нм 765 Нм 1 015 Нм
Ускорение 5.1 s 4.6 s 3.8 s
Максимална скорост 200 км/ч 200 км/ч 250 км/ч
WLTP обхват 602 км 701 км 600 км
Кап. на батерията 94,8 кВтч 109,1 кВтч 108,9 кВтч
Кап. на зар. DC 175 кВт 195 кВт 195 кВт
Вр. за зар. DC 10-80% 34 мин. 35 мин. 35 мин
Цена 83 500 евро 99 900 евро 124 900 евро
Върховият модел iX M70 xDrive (преди това iX M60 xDrive) получава увеличение на мощността от 30 кВт до 485 кВт в бъдеще и предлага до 1100 Нм максимален въртящ момент в „My Mode Sport“. С Launch Control BMW SUV трябва да достигне 100 км/ч за 3,8 секунди; с метода „раздвижване с един крак“ дори трябва да бъде само 3,5 секунди. Моделът M може да достигне скорост до 250 км/ч.
Тъй като батерията също е увеличена и при трите варианта на модела, обхватите се увеличават (поне според WLTP). Базовият модел ще спечели особено силно с фейслифта, тъй като енергийното съдържание ще се увеличи с около 30 процента до 94,8 кВтч благодарение на новите батерийни клетки – преди това беше само 74,1 кВтч. Промените при другите два модела са минимални: iX xDrive60 има 109,1 kWh (преди 108,8 кВтч), докато iX M70 xDrive има 108,9 кВтч вместо 108,6 кВтч.