Архив

BMW започва серийно производство на новия iX

BMW започна производството на ревизирания iX, който беше представен в края на януари, в завода в Динголфинг. Електрическият модел се произвежда на мястото от 2021 г. и оттогава е продаден повече от 130 000 пъти по целия свят.

press.bmwgroup.com

iX – или по-точно версията iX xDrive60 – е електрическият модел на BMW Group с най-дълъг пробег до момента със 701 километра според WLTP и „най-важната изцяло електрическа bmw-ix-facelift-produktion-dingolfing-2025-8-1400x933иновация на компанията през 2025 г.“, според BMW.

Базираната в Мюнхен компания обаче отговаря на условията: „преди „Новият клас“ да направи своя дебют в края на годината.“ BMW все още не е решило дали това се отнася само за най-важната електрическа иновация или предстоящият iX3 също ще надхвърли стандартния пробег от 701 километра.

Кристоф Шрьодер, ръководител на завода в Динголфинг, описва iX като „специален автомобил за нас“. „Преди четири години, при стартирането си, той проправи пътя за много бъдещи технологии тук, на място“, казва Шрьодер. „Това отбеляза началото на ерата на изцяло електрическите превозни средства в нашия завод.“

i7, i5 и техните комби разклонения вече също се произвеждат в Динголфинг – четири електрически модела. В Германия заводите в Мюнхен (в момента i4, в бъдеще също електрически седан в сегмента на Серия 3) и Регенсбург (iX1, iX2) все още произвеждат електрически модели на BMW.

С фейслифта, представен през януари, BMW само леко адаптира поляризиращия дизайн на iX; фокусът беше върху актуализациите на технологията. Въпреки че 400-волтовата технология остава, данните за батерията и стойностите на производителността на задвижванията са променени и в трите версии.

Базовият модел iX xDrive 40 става iX xDrive 45, който има 60 кВтч повече системна мощност (300 кВт) и следователно може да ускори до 100 км/ч с цяла секунда по-бързо – за 5,1 вместо за 6,1 секунди. iX xDrive 60 (преди това с кодов номер 50) увеличава системната си мощност от 385 на 400 кВт и ускорява от място до 100 км/ч за 4,6 секунди – тези два варианта спират да ускоряват при 200 км/ч.

iX xDrive45           iX xDrive60           iX M70 xDrive

Задвижване                       AWD                      AWD                      AWD

Мощност                            300 кВт                  400 кВт                  485 кВт

Въртящ момент               700 Нм                   765 Нм                   1 015 Нм

Ускорение                          5.1 s                        4.6 s                        3.8 s

Максимална скорост     200 км/ч                200 км/ч                  250 км/ч

WLTP обхват                   602 км                     701 км                       600 км

Кап. на батерията          94,8 кВтч                109,1 кВтч                108,9 кВтч

Кап. на зар. DC               175 кВт                   195 кВт                     195 кВт

Вр. за зар. DC 10-80%   34 мин.                35 мин.                      35 мин

Цена                                   83 500 евро            99 900 евро               124 900 евро

bmw-ix-facelift-produktion-dingolfing-2025-7-1400x933Върховият модел iX M70 xDrive (преди това iX M60 xDrive) получава увеличение на мощността от 30 кВт до 485 кВт в бъдеще и предлага до 1100 Нм максимален въртящ момент в „My Mode Sport“. С Launch Control BMW SUV трябва да достигне 100 км/ч за 3,8 секунди; с метода „раздвижване с един крак“ дори трябва да бъде само 3,5 секунди. Моделът M може да достигне скорост до 250 км/ч.

Тъй като батерията също е увеличена и при трите варианта на модела, обхватите се увеличават (поне според WLTP). Базовият модел ще спечели особено силно с фейслифта, тъй като енергийното съдържание ще се увеличи с около 30 процента до 94,8 кВтч благодарение на новите батерийни клетки – преди това беше само 74,1 кВтч. Промените при другите два модела са минимални: iX xDrive60 има 109,1 kWh (преди 108,8 кВтч), докато iX M70 xDrive има 108,9 кВтч вместо 108,6 кВтч.