Архив

DS отваря книгите за поръчки за DS N°4 на €45 990

След фейслифта си DS 4 вече се предлага и като изцяло електрически автомобил – започвайки от 45 990 евро. Поръчките за компактния седан вече са отворени във Франция и Германия, а доставките са планирани да започнат през септември. Фейслифтът може да бъде разпознат с малко по-различното име DS N°4.

Изображение: Stellantis

media.stellantis.com, 03.06.2025

Френският филиал на Stellantis DS представи новия DS N°4 в средата на май и сега обяви и цените за френския пазар. Електрическото разклонение на батерията DS дс сшваряN°4 E-Tense започва в линията оборудване Pallas на каталожна цена от 46 900 евро. Лизингът започва от 419 евро на месец. Това поставя електрическия DS N°4 с няколкостотин евро под своя сестрински модел, Peugeot e-408, за който френската компания таксува 46 600 евро или £42 175 в Обединеното кралство.

Досега компактният седан от DS се продаваше като двигател с вътрешно горене и plug-in хибрид. С новото издание марката Stellantis премахна бензиновата версия и сега предлага само Серия 4 като чисто електрически автомобил, plug-in хибрид и пълен хибрид.

Представянето на чисто електрически DS N°4 не е изненада. През есента дъщерната марка Peugeot вече беше поела по същия път с e-408. И тук фейслифтът беше използван за представяне на електрическа версия, а френската компания също се отказа от наличния преди това двигател с вътрешно горене.

И двата компактни модела – DS и Peugeot – са базирани на платформата EMP2, която се използва от години; частично електрифицираните версии са налични от 2021 г. Въпреки това EMP2 получи някои подобрения за текущото поколение електрически превозни средства. Например и двете превозни средства не използват обичайния двигател от 115 кВт, а задвижване със 157 кВт, което съответства на мощността на двете електрически превозни средства E-3008 и E-5008, които вече са базирани на STLA Medium. Моторът се произвежда от съвместното предприятие Stellantis-Nidec. Скоростната кутия се доставя от Stellantis от Valenciennes.

Батерията също е нова, с 54 кВтч батерия, инсталирана преди това в EMP2 – например в Peugeot E-308, докато DS N°4 и Peugeot e-408 имат нетно енергийно съдържание от 58,2 кВтч и пробег от около 450 километра всеки. NMC батерията се зарежда с 11 кВт AC и максимум 120 кВт DC, с 20 кВт повече от 54 кВтч батерия. Процесът на зареждане от 20 до 80 процента трябва да отнеме около 30 минути. Това затруднява сравнението с други модели, тъй като обикновено се посочва време за зареждане от десет до 80 процента. Ясно е обаче, че това са доста посредствени стойности за електрически автомобил, който идва през 2025 г.

дс сшварЩо се отнася до размерите, електрическият DS N°4 е дълъг 4,40 метра, широк 1,87 метра и висок 1,47 метра. Междуосието е 2,79 метра. Това го прави с почти 30 сантиметра по-къс от Peugeot e-408 с идентично междуосие, което е особено очевидно в обема на багажника: в стандартната конфигурация на седалките DS има само багажник от 360 литра.

От друга страна, марката DS иска да спечели точки с премиум аспекти. Визуално това включва големи джанти (диаметър 720 милиметра), прибиращи се дръжки на вратите и преработен преден край с впечатляващ светлинен подпис като част от фейслифта. Интериорът разполага с „най-съвременна свързаност, включително интегриран изкуствен интелект ChatGPT“, според производителя. В зависимост от нивото на оборудване – налични са нивата „Pallas“ и „Étoile“ (които могат да бъдат допълнително персонализирани с опционални пакети) – предните седалки също са фабрично отопляеми, вентилирани и имат функция за масаж. DS N°4 Étoile също се предлага стандартно с фарове DS Matrix LED Vision.

В сравнение с предшественика си, новият DS N°4 има преден капак, който е с 12 милиметра по-дълъг и каросерия, която е снижена с 10 милиметра. Това, в комбинация с дискретни въздушни дефлектори в решетката на радиатора, трябва да допринесе за подобрена аеродинамика, според френския производител. Вътре компактният седан разполага с нов 10,25-инчов цифров монитор с графики, вдъхновени от наскоро пуснатия на пазара топ модел DS N°8. 10-инчов сензорен екран в централната конзола също се използва за управление на информационно-развлекателната система („DS Iris System“), която се предлага като стандарт или като опция в зависимост от нивото на оборудване и сега поддържа ChatGPT.

На борда също: опционалният DS Extended Head-Up дисплей, пакет за свързаност („Connect One или Connect Plus“) и набор от асистенти за шофиране. Насочването по дс сшмаршрута на EV, което може да бъде свързано и с предварителната подготовка на батерията, също е стандартно в изцяло електрическата версия.

И накрая, функция V2L за зареждане на външни устройства като електронни велосипеди, лаптопи или подобни също е нова. Що се отнася до цветовете на каросерията, има избор от перлено бяло, кристално сиво, perla nera черно, нощен полет и новото кашмирено синьо.

Всички варианти на DS N°4 се произвеждат в Opel в Рюселсхайм. Между другото, настоящият предшественик беше първият модел, който DS Automobiles възложи на външни изпълнители на завода в Хесен през 2021 г. И накрая, няколко думи за другите разклонения: plug-in хибридът на новото издание ще има електрически пробег, удължен с 30 километра. Той има системна мощност от 165 кВт и разполага с 14,6 кВтч батерия. Пълната хибридна версия на компактния седан има мощност от 107 кВт.