VW потвърждава платформата MEB+ за 2026 г.
Изпълнителният директор на Volkswagen Томас Шефер потвърди плановете за по-нататъшно развитие на платформата MEB с MEB+, след дългогодишни слухове за обновяване. Обновяването на платформата ще започне с пускането на новия ID.2 през следващата година.
Изображение: Volkswagen
autocar.co.uk
След пускането на пазара на ID.2, Volkswagen ще започне да премества всички свои електрически автомобили към платформата MEB+, включително ID.3, ID.4 и ID.7. Това ще бъде придружено от обновяване на дизайна на серията ID. Потвърждавайки новината, Шефер каза пред Autocar: „Надстройката до MEB Plus идва следващата година и ние ще пуснем батерийните системи от клетка към пакет с LFP. Това ще бъде голяма стъпка напред по отношение на разходите за нас. Това е много важно, а също и по отношение на производителността.“
Поради това MEB+ ще действа като спирачка, за да запази електрическата гама на VW свежа до пускането на платформата SSP, забавено разширение на стойност няколко милиарда евро на съществуващата модулна система MEB. Според проучване на German Manager Magazin през септември 2024 г. VW обмисля намаляване на средносрочните си инвестиции с около 20 милиарда евро. Освен това, един от проектите, който очевидно се разглеждаше внимателно като част от корекцията на курса, беше обновяването на електрическата платформа MEB. Manager Magazin писа по това време, че финансовият директор на VW Арно Арлиц в частност вероятно е в полза на първите превозни средства SSP, които следват директно превозните средства MEB „някъде от 2028 г.“.
Вече е малко вероятно това да се случи с обявяването на MEB+ за 2026 г. и използването на LFP клетки за дебюта на MEB+, ID.2. Преминаването към LFP от текущото поколение NMC е значителна промяна за Volkswagen и се счита за необходимо за намаляване на разходите за базови електромобили. Шефер каза пред Autocar: „Можете да видите това движение към LFP навсякъде, с изключение на приложенията за производителност в горния край. В играта за обем LFP е технологията.“ В този случай батериите LFP ще бъдат доставени от фабриката за батерии Salzgitter на Volkswagen Group, която също ще произвежда батерии от текущо поколение NMC в по-малък мащаб, докато бъдат премахнати.
LFP батериите стават все по-популярни, тъй като развитието на технологията доведе до увеличен обхват, като същевременно запази предимството си в цената. Tesla за първи път представи технологията в масово производство с Model 3 в Китай, като други автомобилни производители като Ford – и сега VW – последваха примера.