Архив

Citroën предлага ë-Jumper като лек фургон

Citroën вече предлага и своя голям електрически ван ë-Jumper с каросерия. Това допълнително увеличава обхвата от възможни приложения за модела, който вече се предлага като панелен ван, камион с платформа, самосвал и шаси.

stellantis.com

Citroën и неговата компания-майка Stellantis представиха текущото поколение на ë-Jumper през октомври 2023 г., заедно с електрическите версии на своите сродни джъмпермодели Fiat Ducato, Opel Movano и Peugeot Boxer. ë-Jumper & Co. преживяха истински скок в производителността: 90 кВт електрически мотор се превърна в 205 кВт двигател, батерията вече е 110 кВтч, а комбинираният пробег за ë-Jumper като лек ван е до 366 км според WLTP. Stellantis дори говори за до 420 км във всички конфигурации.

С наскоро представената версия като олекотена кутия, ë-Jumper вече е още по-гъвкав. С две дължини, цялостно стандартно оборудване и широка гама от индивидуални опции, „той е идеално пригоден за изискванията на професионалистите“, според Citroën. В допълнение, всяка версия на новия ë-Jumper включва модерни системи за подпомагане на водача, подобрена свързаност и комфорт за спокоен работен ден. Междуосието е 4 035 мм.

На борда има 7-инчова аудио система със сензорен екран, DAB, Apple CarPlay и Android Auto, както и напълно цифров 7-инчов инструментален панел с цветен дисплей. Другите стандартни функции включват автоматичен климатик, електрически регулируеми и отопляеми външни огледала, гнездо за свързване за бодибилдъри, халогенни фарове с халогенни дневни светлини и отделения за вещи в интериора.

Многобройни системи за подпомагане на водача, като ESP, електрическо сервоуправление, електрическа ръчна спирачка, активно предупреждение за напускане на лентата, асистент за аварийно спиране, асистент при потегляне по наклон, асистент за мъртва зона, разпознаване на пътни знаци и система за предупреждение за сънливост, всички те допринасят за повишената безопасност.

Леката версия на каросерията, налична за поръчка сега в L3 (18,5 кубически метра) и L4 (20,5 кубични метра), всяка със задни врати или врата на багажника, се предлага от 65 200 евро нето плюс ДДС.

За сравнение: обикновеният панелен ван започва от 54 000 евро, шасито с единична кабина започва от 51 300 евро, а платформеният ван с единична кабина започва от 54 300 евро (плюс ДДС във всеки случай).