Skoda представя състезателен вариант на Enyaq Coupé RS
С Enyaq RS Race Skoda иска да даде визуализация на „концепция за моторни спортове с устойчиви идеи за производствени модели“. Възможната иновация в серийното производство засяга основно теглото на автомобила, което може да бъде намалено с над 300 килограма благодарение на биокомпозитните материали.
Изображение: Skoda
skoda-storyboard.com, 14.06.2025 г. – 12:00 ч.
Изглежда ли позната Skoda Enyaq RS Race с биокомпозитни материали? Това не трябва да е изненадващо, тъй като чешкият филиал на VW вече представи уникален модел с това име през октомври 2024 г., който също беше базиран на Enyaq Coupé RS – макар и все още на модела преди фейслифта. Оттогава производственият модел получи фейслифт. Освен това Skoda доразви Enyaq RS Race и сега го актуализира.
Въпреки това ключовите данни остават повече или по-малко същите: използва се 250 кВт задвижване на всички колела на серийния модел. Enyaq RS Race все още е със 70 милиметра по-нисък на пътя и има следа, която е разширена със 72 милиметра отпред и 116 милиметра отзад. Според чешката компания това трябва да даде на изцяло електрическата състезателна кола подобни характеристики на управление като на Skoda Fabia RS Rally2. Това е така, защото стандартното DCC окачване е заменено със спортно окачване, а отпред и отзад се използват диференциали с ограничено приплъзване за по-добро сцепление.
Въпреки това, фокусът е върху олекотената конструкция.
От една страна, инженерите са премахнали всички компоненти, които са ненужни за рали употреба, а от друга страна, те са заменили някои от останалите компоненти с варианти, направени от по-леки материали. Както при рали автомобилите например, задните и страничните стъкла са направени от поликарбонат вместо от безопасно стъкло. Въпреки това, потенциалната иновация на серията се крие в други части на тялото, които са направени от композитен материал с ленени влакна.
С този материал, разработен съвместно със специалиста Bcomp, Skoda замени общо 16 компонента, които обикновено се правят от въглеродни влакна в моторните спортове. Това включва части в интериора, но също и броните, калниците, покрива, въздушния отвор и задното крило. Разликата с композитните материали от въглеродни влакна обаче е, че по време на производството се отделят 85 процента по-малко CO2 емисии, със сравнима твърдост на материала и същевременно по-ниски разходи.