Архив

Първият суперавтомобил в историята на автомобилостроенето

Създаден от легендарния Жан Бугати, този шедьовър е произведен между 1936 и 1938 г. само в четири ексклузивни бройки. Базиран на Type 57 SC и черпейки вдъхновение от концептуалния автомобил Aérolithe от 1935 г., Atlantic остава символ на елегантност, иновация и автомобилно съвършенство.

Дизайнът на Atlantic е чиста артистичност. Неговото тяло, изработено от лек алуминий, е по-ниско от стандартния Type 57, с позиция за шофиране, разположена близо до бугати1задната ос за по-динамично шофиране. Уникалните странични прозорци с форма на бъбрек се сливат безпроблемно с каросерията, като допълнително подчертават нейните плавни, скулптурни линии. Самият покрив има отличителна черта — внимателно проектирана секция за поставяне на вратите, което добавя към неговия аеродинамичен чар.

бугати2Един от най-забележителните елементи е извитата задна линия на покрива, която дискретно интегрира отделение за резервната гума – толкова перфектно проектирано, че е почти невидимо. И тогава има „гръбнака“, характерен детайл, преминаващ от радиатора към опашката, разделящ задното стъкло и предното стъкло, подчертавайки допълнително прогресивния дизайн на автомобила.

И все пак, Bugatti Type 57 Atlantic не беше просто красота в движение; беше технологично чудо на времето си. Задвижван от 8-цилиндров двигател с компресор на Roots, той може да достигне максимална скорост от 210 км/ч — удивителна цифра за 30-те години на миналия век. Често е приветстван като първия суперавтомобил в историята и има защо.

Моделът от 1936 г., първоначално създаден за банкера Виктор Ротшилд, беше продаден за умопомрачителната сума от над 30 милиона долара на търг през 2010 г.