Архив

Германски проект тества индуктивно зареждане на аутобана

Тестова отсечка на магистрала A6 в Бавария, Германия, влезе в експлоатация, позволявайки на електрически превозни средства да се зареждат индуктивно по време на шофиране. Еднокилометровият сегмент между Амберг-Запад и Зулцбах-Розенберг ще види първите си тестови задвижвания по проекта E|MPOWER през втората половина на годината.

Изображение: FAU

electrive.com

Според Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg (FAU), индуктивното зареждане на електрически превозни средства чрез вградени намотки в асфалта скоро ще Герм индуктбъде тествано на магистрала A6, водеща към Нюрнберг – само на минути от зоната за обслужване на Oberpfälzer Alb Nord.

Проектът E|MPOWER се ръководи от катедрата по автоматизация на производството и производствени системи (FAPS) във FAU, с участието на Federal Autobahn GmbH, VIA IMC, Electreon, Risomat и Nuremberg Tech.

Започналото полево изпитание има за цел да оцени техническата и икономическа интеграция на това решение за електрифициране на тежкотоварния транспорт. Германският Bayerischer Rundfunk наскоро съобщи за инициативата.

Инициаторите на проекта дадоха официалния стартов сигнал за пробното трасе в присъствието на представители на провинциалното правителство на Бавария. Министърът на науката на Бавария, Маркус Блуме, коментира: „Ние буквално проправяме пътя за електронна мобилност. Досега пътят беше целта – от днес пътят доставя енергия – и тази енергия идва от Бавария! Индуктивното зареждане може да бъде истинска промяна на играта за електрическа мобилност. С коефициент на ефективност от над 90 процента, ние отключваме немислими досега възможности. Обхват. безпокойството ще стане нещо от миналото.“.

Президентът на FAU проф. д-р Йоахим Хорнегер добави: „Щастливи сме да бъдем част от този визионерски проект. Благодарим на всички партньори за отличното сътрудничество. Динамичното индуктивно зареждане на електрически превозни средства променя начина, по който мислим за мобилността – за пътуващите, за пътуване и в ежедневието.“.

Първите тестове за зареждане с помощта на специално оборудвани автомобили са планирани за втората половина на годината. Според проф. Флориан Риш, експерт по технологии за сглобяване за съхранение на електрическа енергия във FAPS, екипът на проекта е особено заинтересован от определянето на ефективността на системата в реалния свят и как индуктивните намотки могат да бъдат ефективно произведени и автоматизирани за интегриране на пътя.

„Благодарение на този тестов маршрут ще придобием важни практически прозрения и научно обосновани данни, за да оптимизираме системите на превозното средство и инфраструктурата.“ Необходимите бобини в момента се вграждат в пътната настилка, като са планирани последващи тестове за проверка на правилния монтаж.

В основата на проекта е електрическата пътна система (ERS), разработена от израелската компания Electreon. Решението разчита на индуктивно свързване между медни бобини, монтирани под повърхността на пътя, и приемно устройство, монтирано на EV. Подобно на безжичното зареждане на телефон, мощността се предава чрез магнитно поле, което се активира, когато превозно средство, оборудвано с приемник, е паркирано или минава през предавателите на пътя.

Тестовият маршрут е част от по-широкия изследователски проект E|MPOWER, стартиран през 2022 г., който е подкрепен от Федералното министерство на икономиката на Германия и Autobahn GmbH. Въпреки че това е първото внедряване по рода си в Бавария, подобни пилотни проекти вече са проведени в други германски градове.

С дължина от един километър тестовият маршрут в Северна Бавария ще надхвърли тези по-ранни пилотни обекти, в които Electreon предостави индуктивни решения съответно през 2020 г. и 2023 г.

Проектът A6 също има за цел да демонстрира нови строителни техники за намаляване на разходите и времето за монтаж.