Архив

Alfa Romeo триумфира в 1000 Miglia

Има нещо уникално завладяващо в рева на Alfa Romeo, докато си проправя път през Италия – звук, който извиква история, дързост и страст. Той отново отекна по легендарните пътища на тазгодишното издание на 1000 Miglia, хипнотизирайки тълпите с незабравим стил.

Alfa Romeo 6C 1750 Super Sport от 1929 г. на Team Villa Trasqua, управляван от дуета Веско-Салвинели, първи пресече финалната линия на 43-тото издание на историческата PR_SFAautomotive_Alfa_Romeo_1000_Miglia_250621възстановка на „най-красивото състезание в света“. Към него на подиума се присъединиха AlfaRomeo6C1500SS, управляван от аржентинския отбор Ереджомович – Лянос, и Alfa Romeo 6C 1750 GS Spider Zagato, управляван от дуета Тонконоги – Руфини – зашеметяващ подиум, който подчертава трайното наследство на марката в моторните спортове, което и днес доставя вълнение благодарение на отличителните си динамични характеристики.

Сред спиращите дъха пейзажи, един автомобил плени сърцата и обърна погледите по маршрута – Alfa Romeo 1900 Super Sprint от 1956 г., част от колекцията Stellantis Heritage и експонат от колекцията в Историческия музей на Alfa Romeo в Арезе. На борда на това великолепно купе „gran turismo“ беше екипът на Luna Rossa, затвърждавайки партньорството между най-обичания италиански ветроходен екипаж и марката на благородния италиански спортен дух от 1910 г.

Двете национални съкровища се подготвят за предстоящата Купа на Америка, която ще се проведе за първи път в Италия, разположена на фона на зрелищния фон на Неаполитанския залив. И ако думите не са убедителни, е достатъчен само един поглед към Alfa Romeo 1900 Super Sprint, докато той пронизва завоите и изкачва стръмни хълмове, демонстрирайки онази неповторима смесица от елегантност и спортен дух, която го направи предпочитаното купе на джентълмените шофьори през 50-те години на миналия век и желана икона по време на икономическия бум.

1000 Miglia обаче не е само пътешествие през миналото, а служи и като мост към бъдещето. Всъщност, редом с легендите от миналото, марката представи най-новите си творения, които перфектно въплъщават идентичността на Alfa Romeo за спортен дух, стил и производителност: високопроизводителната Giulia Quadrifoglio Super Sport – специалната серия, посветена на първата победа на марката в 1000 Miglia – Tonale C-SUV и Junior Hybrid Q4 – новата топ версия с Q4 задвижване на всички колела с автоматизирано управление на задните задвижващи колела.

Ентусиастите имаха възможността да се възхитят и на новия 33 Stradale, който направи своя динамичен дебют на пътя пред широката публика, въплъщавайки идентичността и бъдещето на марката. Произведен само в 33 ексклузивни модела, автомобилът, изработен по поръчка, бележи завръщането на легендарния 33 Stradale – икона на 60-те години на миналия век и широко смятан за един от най-красивите автомобили на всички времена, който произлиза директно от световноизвестния Tipo 33. Забележително е, че подобно на 1900 Super Sprint в състезанието, новият 33 Stradale също е създаден в сътрудничество с миланския производител на каросерии Touring Superleggera, в световноизвестен производствен процес, който издига майсторството и иновациите на съвсем нови нива.

Истинското значение на 1000 Miglia се възражда чрез този постоянен диалог между това, което Alfa Romeo е била, и това, което избира да бъде днес. Не е просто празник на миналото, а трайно доказателство за вечния призив на марката към моторните спортове – наследство, което датира от легенди като Тацио Нуволари. През 1930 г., заедно с Джовани Батиста Гуидоти, той триумфира на 1000 Miglia с 6C 1750, отбелязвайки първия път, когато пилот е постигнал средна скорост от 100 км/ч през цялото състезание. Накратко, този подвиг е още по-невероятен и запомнящ се, ако се вземат предвид неасфалтираните пътища по онова време – постижение, което все още извиква езика на красотата при високи скорости и технологиите на най-високо ниво.

Торино, 21 юни 2025 г.