Антонио Филоса встъпва в длъжност като главен изпълнителен директор на Stellantis – обявен е нов ръководен екип
Само няколко седмици след като беше назначен за наследник на напускащия главен изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес, който се оттегли през декември, Антонио Филоса официално встъпи в длъжност. Първото му официално действие като нов главен изпълнителен директор беше да назначи своя изпълнителен екип. Главният директор по покупките Максим Пикат вече не е част от този екип и сега се разглежда като потенциален кандидат за най-високия пост в Renault.
Снимка: Stellantis
stellantis.com, 24.06.2025
Антонио Филоса, родом от Италия, навършва 52 години тази седмица. Кариерата му започва във Fiat, сега част от Stellantis Group. От ноември 2023 г. той ръководи американската марка Stellantis Jeep, а наскоро е бил главен изпълнителен директор за Северна и Южна Америка. През 26-годишната си кариера в групата той се е запознал добре с почти всички нейни марки и е придобил задълбочени познания за бизнеса, както в Европа, така и в Северна и Южна Америка. След дълъг процес на подбор, Филоса беше назначен за наследник на Карлос Таварес през май.
„За мен е голяма привилегия да поема ръководството на Stellantis, глобална компания с дълбоки регионални корени“, каза новият изпълнителен директор на Stellantis. „Имаме уникални силни страни в нашите страхотни хора, нашите емблематични марки и нашите милиони клиенти, чиято лоялност към нашата компания, нейните фантастични продукти и нейните уникални истории могат само да ни вдъхновят за нови постижения.“
Филоса заема поста в момент, когато Stellantis е изправена пред редица предизвикателства. Групата се бори с намаляващи нива на производство, особено в италианските си фабрики. Компанията също така се бори с прехода към електрическа мобилност, докато обширното ѝ портфолио от 14 марки става все по-трудно за управление. Това наскоро подхрани спекулациите около евентуална продажба на италианските марки Alfa Romeo и Maserati. Освен това, подобно на голяма част от автомобилната индустрия, Stellantis усеща напрежението от новите американски тарифи, въведени от Доналд Тръмп, и свързаните с тях прекъсвания във веригата за доставки.
Филоса обяви и новия си екип от изпълнителни ръководители. Новата структура е предназначена да подпомогне по-регионално информирани решения за продукти, като използва познанията за местния пазар, където Stellantis оперира.
Ето новия състав на ръководството:
Новият екип за ръководство на Stellantis (SLT) се състои от 13 членове, включително главния изпълнителен директор:
Антонио Филоса, главен изпълнителен директор, запазва ролята си на ръководител на „Северна Америка“ и „Американски марки“.
Дъг Остерман, финансов директор, ще отговаря и за сливанията и придобиванията и съвместните предприятия.
Жан-Филип Импарато остава ръководител на „Разширена Европа и европейски марки“, което вече включва и Maserati.
Емануеле Капелано се присъединява към SLT като ръководител на „Южна Америка“ и поема ръководството на Stellantis Pro One, подразделението за търговски превозни средства на групата.
Филип де Ровира става ръководител на „Останалия свят“, като същевременно запазва надзора върху Stellantis Financial Services.
Давиде Меле се присъединява към SLT като ръководител на „Продуктово планиране“.
Нед Курик продължава да ръководи отдел „Разработване на продукти и технологии“.
Себастиан Жаке, назначен за ръководител „Качество“ по-рано този месец, също се присъединява към SLT.
Моника Дженовезе е назначена за ръководител „Закупуване“.
Скот Тиле поема новосъздадената длъжност „Ръководител на веригата за доставки“ и се присъединява към SLT. Неговите отговорности ще консолидират функциите, които преди това бяха разположени в „Планиране и производство“.
Арно Дебьоф остава отговорен за производството.
Ксавие Шеро продължава да ръководи „Човешки ресурси“ и „Устойчивост“.
Клара Инген-Хуш се присъединява към SLT като ръководител „Корпоративни въпроси и комуникации“.
В допълнение към главния юрисконсулт, още четирима висши ръководители ще докладват директно на главния изпълнителен директор:
Ралф Жил като ръководител „Дизайн“
Оливие Франсоа като ръководител „Маркетинг“
Алисън Джоунс, която сега ръководи „Части и услуги“ и „Кръгова икономика“
Джорджо Фосати като главен юрисконсулт
Максим Пика е обявен за най-високата позиция в Renault
Бившият главен директор „Покупки“ Максим Пика и Беатрис Фуше, която е била изпълнителен вицепрезидент по планиране и програми, вече не са част от ръководния екип. На 51 години Пика се смята за силен претендент за поста главен изпълнителен директор на конкурентния автомобилен производител Renault. Очаква се тази позиция скоро да се освободи, тъй като настоящият шеф на Renault Лука де Мео ще стане новият главен изпълнителен директор на модната група Kering, собственик на Gucci. Бъдещето на Фуше остава несигурно; на 61 години е възможно ранно пенсиониране.
Антонио Филоса заключи: „Докато навлизаме в следващата глава от историята на Stellantis, бих искал да се възползвам от възможността да изразя искрената си благодарност на Максим Пика и Беатрис Фуше за техния забележителен принос към Stellantis през многото им години всеотдайна служба. Всички им желаем всичко най-добро в бъдещите им начинания.“