Архив

1341-HP Mercedes-AMG GT XX EV е директен конкурент на Porsche Taycan

Производствената версия на този нов електрически четириврат автомобил ще пристигне следващата година, базиран на платформата AMG.EA, която обещава огромна производителност и ултрабързо зареждане.

Mercedes-AMG има нов концептуален автомобил, наречен GT XX, който е предварителен преглед на нов електрически модел, който ще влезе в производство следващата година.

motor1.com/news

Задвижващият агрегат има три двигателя и осигурява 1341 конски сили, а Mercedes казва, че максималната скорост е 223 мили в час.

Този спортно изглеждащ седан е насочен към Porsche Taycan и други луксозни електрически автомобили.

Настоящата ера на електрическите превозни средства на Mercedes се определя от гамата автомобили с емблема EQ, но следващата фаза обещава да бъде по-вълнуваща.

Изглед отпред на оранжево купе, паркирано на закрито под драматично осветление.

Изглед отпред на оранжево купе, паркирано на закрито под драматично осветление.

Този нов концептуален автомобил, наречен AMG GT XX, е ясен индикатор, че новият електрически модел на марката с ореол на мощност е почти тук. Този автомобил изглежда готов за производство в сегашния си вид и ще се появи следващата година, задвижван от новата архитектура AMG.EA, която обещава огромна мощност и ултрабързи скорости на зареждане.

Най-лесно е да си представим GT XX като наследник на настоящия AMG GT 4-Door Coupe, тъй като този нов модел е с подобни размери и се отличава с подобен нисък силует на фастбек. Елегантният GT XX има решетка в стил Maserati с форма на уста и дръзко заострена задна част без задно стъкло. Главният дизайнер на Mercedes Гордън Вагенер казва, че шестте кръгли задни светлини са предназначени да напомнят за четирите накрайника на ауспуха, виждани при бензиновите модели AMG.

Задвижващият агрегат на AMG GT XX с двойно задвижване се състои от три електрически двигателя, два отзад и един отпред. Тези двигатели използват аксиален двигател с висока плътност на мощността, за разлика от по-типичните двигатели с радиален поток, които се срещат в повечето електрически превозни средства. Общата мощност е 1341 конски сили, което е по-високо от най-мощния Porsche Taycan – Turbo GT с мощност 1019 к.с. AMG все още не твърди, че ще постигне ускорение от 96 км/ч, но прогнозира максимална скорост от 367 км/ч.

Със своята 800-волтова електрическа архитектура, платформата AMG.EA, която е в основата на този автомобил, въвежда и нова технология за батерии в гамата на Mercedes. Все още не знаем капацитета на батерията, но AMG набляга на високите, тънки батерийни клетки, които съставляват пакета, и обещава, че специалната охладителна система позволява висококачествена производителност.

Mercedes също така прави смели твърдения за скоростта на зареждане на EV XX. Компанията твърди, че автомобилът ще може да постигне средна скорост на зареждане от 850 киловата и че ще може да добави пробег от 400 км за пет минути. Разбира се, това ще зависи от оборудването за зареждане, тъй като ще ви е необходимо DC бързо зарядно устройство, способно на този вид мощност, за да заредите толкова бързо. Mercedes и европейската компания за зареждане Alpitronic създадоха прототип на зарядно устройство, което може да го направи, и планират да го пуснат на пазара в близко бъдеще. Компанията заяви, че зареждането с 850 кВт ще се осъществява чрез CCS порт за европейски приложения, но не можа да каже как това ще се преведе на порта за Северноамерикански стандарт за зареждане (NACS), който започна да прилага за своите електрически автомобили в САЩ.

м2Интериорът на GT XX също изглежда променя курса си в сравнение с някои от настоящите автомобили EQ и техните масивни хиперекрани, покриващи таблото. Вътре все още има два големи екрана, но като цяло външният вид е по-фокусиран върху водача и минималистичен, с оранжеви акценти и оскъдна централна конзола. AMG казва, че използва устойчиви материали, включително синтетична кожа, изработена от рециклирана гума от състезателни гуми GT3. Леките седалки с карбонови структури и квадратният волан са вдъхновени от пилотските кабини на състезателни автомобили.

AMG може евентуално да предложи различни нива на мощност, но можем само да предположим, че тази конфигурация с 1341 к.с. ще бъде най-голямата в гамата. Porsche Taycan е най-ясната му цел, но ще се конкурира и с високопроизводителни електрически автомобили като Lucid Air Sapphire и Audi e-tron GT. Ще се появи и SUV брат, който ще споделя тази платформа.

В момента не сме сигурни как ще се казва производствената версия на този AMG EV, но предполагаме, че ще използва обозначението GT по един или друг начин. AMG казва, че този нов модел ще влезе в производство през 2026 г. и очакваме цената му да е доста в шестцифрения диапазон.