Volvo ще произвежда Polestar 7 в Словакия
Polestar подписа меморандум за разбирателство с Volvo Cars за производството на Polestar 7 в Кошице, Словакия. Пазарното пускане на компактния SUV е планирано за 2028 г.
Изображение: Polestar
volvocars.com, polestar.com
Polestar вече обяви през януари, че иска да произвежда Polestar 7 в Европа, но без да дава подробности или да посочва конкретен завод. В крайна сметка Polestar – първоначално основан като съвместно предприятие между Volvo и компанията майка Geely – няма собствени фабрики. Автомобилите му се произвеждат или в китайските заводи на Geely, в съществуващи фабрики на Volvo (като тези в САЩ), или по договор. Polestar 4, например, идва от Южна Корея.
Volvo Cars и Polestar вече потвърдиха точния европейски производствен обект за Polestar 7: споразумението предвижда производство в завода на Volvo в Кошице. Словашкият завод все още е в процес на изграждане, като строителните работи са започнали през 2023 г. Това е специализиран завод за електрически автомобили с капацитет до 250 000 бройки годишно. „Местоположението на завода предлага добри логистични връзки с европейските пазари и развита база от доставчици“, казват от Polestar.
Важно е да се отбележи, че Volvo е не само производствен партньор за Polestar 7, но и негов партньор за разработка. Polestar потвърждава за първи път, че новият модел „ще използва технологична база от Volvo Cars, възползвайки се от споделянето на компоненти в групата, технологията „клетка-към-каросерия“ с плътност и производителност на батериите от следващо поколение, както и следващото поколение вътрешно разработени електрически двигатели. Ще бъдат направени адаптации, за да се създаде шофьорското изживяване и характеристиките на производителност, с които Polestar е известен.“
Polestar 7 е първият потвърден модел за завода в Словакия
Ако Polestar 7 бъде произведен в Словакия на платформа на Volvo, самото Volvo вероятно ще произвежда поне един модел на същата платформа в Кошице. Електрическите компактни SUV-ове EX40 и EC40 на Volvo, както и по-малкият EX30, в момента се произвеждат в Гент, Белгия. Volvo все още не е обявила коя серия ще дойде от новия словашки завод за електрически автомобили – дали компактни SUV-ове като Polestar 7 или по-големи превозни средства като EX60, остава неясно.
„В зависимост от окончателните споразумения между компаниите, планирано е това да бъде вторият автомобил, който ще бъде произведен в завода в Кошице и е предназначен да следва все още необявен модел Volvo от следващо поколение, който ще бъде произвеждан там преди въвеждането на Polestar 7“, заявява Volvo.
В този контекст изрично се споменава EX60: „Polestar 7 ще предлага характеристиките на дизайна и производителността, които са синоним на марката, като същевременно ще споделя обща технологична база с два предстоящи модела на Volvo, включително Volvo EX60“, заявява автомобилният производител. Самият Polestar не прави паралели с конкретни модели на Volvo.
Когато Polestar 7 беше обявен за първи път през януари, той беше просто описан като премиум компактен SUV. Оставаше отворен въпросът дали автомобилът ще използва платформата на Volvo (както е при Volvo EX90 и Polestar 3, които споделят такава) или технологията на Geely. Китайската компания майка например предлага модерни електрически SUV-ове със силна производителност, като например Zeekr 7X и Smart #5.
„Работата с Volvo Cars за разработване и производство на Polestar 7 в Европа е уникална възможност, която ще засили позицията ни на родния пазар“, каза главният изпълнителен директор на Polestar, Михаел Лохшелер. „Нашата стратегия за използване на архитектурите на Групата като основа за бъдещата ни моделна гама ни дава достъп до най-добрите, най-нови технологии по рентабилен начин. С дизайн и спортни характеристики на шофиране, които са незабавно разпознаваеми, Polestar 7 ще постави нови стандарти в сегмента на премиум компактните SUV-ове.“
Хокан Самюелсон, президент и главен изпълнителен директор на Volvo Cars, добави: „Нашето сътрудничество с Polestar по разработването и производството на Polestar 7 подчертава как Volvo Cars и Polestar продължават да използват синергиите, за да предоставят ефективно изключителни автомобили, създадени за нашите различни клиентски сегменти.“
Самюелсон беше отговорен за отделянето на Polestar като марка за спортни електрически автомобили по време на мандата си като главен изпълнителен директор на Volvo с подкрепата на Geely. Той се оттегли от поста главен изпълнителен директор на Volvo през 2022 г., но остана в борда на директорите на Polestar. Под ръководството на неговия наследник Джим Роуан, Volvo намали дела си в Polestar, докато Geely увеличи акционерния си дял.
Тази година обаче бордът на Volvo освободи Роуан и преназначи Самюелсон за главен изпълнителен директор. Следователно е възможно връзките между Volvo и Polestar да се засилят отново под ръководството на Самюелсон.