Humber Sceptre
Humber Sceptre е име за три поколения автомобили от бившия британски производител Humber на Групата Rootes между 1963 и 1976 г.
Оригиналът Humber Sceptre се появява през 1963 г. и е луксозен вариант на Hillman Super Minx. Второто поколение Mk2 (1965-1967 г.) е с актуализираната форма на предния край. Humber Sceptre, обявен през 1967 г., се основава на Hillman Hunter.
Първото поколение, 1963-1965 г., е луксозна кола на базата на Hillman Super Minx. В него са включени уникален покрив, стъкло, горна и задна част на каросерията, различна от Super Minx или Singer Vogue. Автомобилът първоначално е бил замислен като заместител с четири врати на Sunbeam Rapier, но започва като Humber, докато Sunbeam излиза с малко промени до 1967 г. Sceptre е по-спортен в сравнение с традиционните Humber.
Въведен през 1963 г., той е разположен в горната част на средния клас Rootes автомобили, над Hillman Super Minx и Singer Vogue. В него са включени подобни по стайлинг фарове на близнака Vogue и по-мощна версия 80 к. с. на двигателя на 1600 Minx. Високото ниво на оборудване включва дискови спирачки отпред, ускоряваща предавка, измиване на стъклата, фарове за заден ход , оборотомер и пълния набор от инструменти. Автоматична скоростна кутия е на разположение по-късно.
Докато Super Minx и Vogue получават модернизиран стил на светлините през 1964 г., Sceptre остава непроменен до 1965 , когато второто поколение Mk2 идва с нова форма на предния край и решетка (въз основа на Super Minx), заедно с двоен карбуратор и версия на 1725cc двигател.
Третото поколение Humber Sceptre (Mk3) от 1967-1976 г. е най-добре обзаведената версия на Arrow гамата на Rootes. Sceptre в стила на луксозните автомобили има фурнир от дървесина на таблото, пълен комплект прибори, регулируема кормилна колона, покрив винил. Той има по-мощна версия на двигателя 1725 кубика с два единични карбуратори и дава 87 к.с. Както при всички Arrow модели, автоматичната скоростна кутия е опция. Комби версия на Humber Sceptre е въведена на London Motor Show през октомври 1974 г. Обзаведено е с мокет, а на задното стъкло има чистачка – нещо рядко за британските комбита по това време.
Името се запазва, заедно с другите модели Humber, след придобиването на Rootes от Chrysler през 1965 г. То е прекратено с марката Hillman през септември 1976 г., когато целият британски диапазон се прекръства на Chrysler.
Humber е британска автомобилна марка, която започва като велосипедна компания, снована през 1868 г. След участието си в Humber чрез Hillman през 1928 г. братя Руутс придобиват контролния пакет и се присъединяват към борда през 1932 г., като Humber става част от тяхната Rootes Group. Обхватът се фокусира върху луксозни модели, като например Humber Super Snipe.
Първият автомобил с марката Humber е бил произведен през 1898 г. и е бил с три колела – първият конвенционален четириколесен автомобил се появява през 1901 г. Компанията има заводи в Бийстън близо до Нотингам и Ковънтри. Фабриката Бийстън довежда до по-скъпата гама известна като Beeston-Humber, но е затворена през 1908 г., поради финансови проблеми. Преди Първата световна война е произвеждана широка гама от модели – от 600 куб.см. Humberette до няколко шестцилиндрови 6-литрови модели. През 1913 Humber е вторият по големина производител на автомобили в Обединеното кралство. Humber Motor Works в Ковънтри все още оцелява-рядко нещо като се има предвид, че по-голямата част от града е бил разрушен през ноември 1940 г. от въздушно нападение.
Последната кола на марката е второто поколение на Humber Sceptre, под инженерството на Rootes като Arrow модел. Марката е преустановена през 1976 г., когато всички Hillman стават Chrysler. Hillman Hunter (друг Arrow модел) впоследствие е Chrysler, докато продукцията е прекратена през 1979 г., когато Европейската дивизия на Chrysler е била продадена на Peugeot и преименувана на марката Talbot. Марката Talbot е била изоставена в края на 1986 г. за леки автомобили, въпреки че продължава с микробуси още шест години след това.