Leapmotor ще представи вариант C10 със задвижване на всички колела
Leapmotor разширява европейското си портфолио тази есен с версия със задвижване на всички колела на своя компактен SUV C10. Вариантът с висока производителност разполага с 800-волтова технология и системна мощност от 430 кВт. Това позволява ускорение от нула до 100 км/ч за четири секунди.
Изображение: Leapmotor / Stellantis
stellantis.com, 07.08.2025 – 17:20
Leapmotor представи най-мощната досега версия на своя компактен SUV C10 със задвижване на всички колела. Два електрически двигателя, по един на всяка задвижваща ос, осигуряват комбинирана системна мощност от 430 кВт. Това би трябвало да позволи на C10, който се очаква да тежи над два тона, да ускори до 100 км/ч само за четири секунди. Максималната скорост не е официално разкрита.
Най-важната иновация обаче не се отнася до задвижването или производителността: докато предишните версии на C10, предлагани в Европа, бяха базирани на 400-волтова архитектура, версията със задвижване на всички колела, достъпна от следващата есен, ще има 800-волтова електрическа система.
В Китай производителят вече беше представил ревизирана версия на C10 с 800-волтова технология през май.
В Европа версията със задвижване на всички колела ще се предлага само в комбинация с луксозното ниво на оборудване „Design“. Системата за съхранение на енергия е специфична за модела LFP батерия с капацитет 81,4 кВтч. Преди това производителят оборудваше европейската електрическа версия на C10 с LFP батерия с капацитет 69,9 кВтч, която позволява пробег до 425 километра според WLTP.
Leapmotor все още не е коментирал пробега на предстоящия вариант с висока производителност. Въпреки че батерията е по-голяма, допълнителният мотор води до по-висок разход на гориво. Заводската спецификация за C10 AWD се очаква да бъде около 400 километра.
Производителят на автомобили все още не е посочил максималния капацитет на зареждане. Въпреки това, на подходящи станции за бързо зареждане, нивото на зареждане на батерията би трябвало да може да се увеличи от 30 до 80 процента за 22 минути. И това е без предварително зареждане, както подчертава Leapmotor. С нормалния C10 с 400-волтова технология и по-малката батерия процесът отнема осем минути повече. Това обаче все още не е прекалено бързо за автомобил с 800-волтова технология; сравнително голямата батерия на Hyundai Ioniq 5 N се зарежда от 10 до 80 процента само за 18 минути благодарение на капацитета на зареждане от 260 кВт.