Архив

Leapmotor – с печалба за първото полугодие, доставките надхвърлят 220 000 бройки

С над 220 000 доставени превозни средства през първата половина на 2025 г. и приходи, нараснали със 174% на годишна база, компанията се разраства бързо както на вътрешния, така и на международния пазар.

Изображение: Leapmotor

leapmotor.com, carnewschina.com, cnevpost.com, 20.08.2025

Автомобилният производител, подкрепен от Stellantis, отчете нетна печалба от 30 милиона юана за първите шест месеца на 2025 г., в сравнение със загуба от 2,21 милиарда юана за същия период

B10 ще бъде официално пуснат в Европа на IAA в Мюнхен през септември

B10 ще бъде официално пуснат в Европа на IAA в Мюнхен през септември

на миналата година. „Постигането на рентабилност за първи път е важен етап“, заяви компанията.

Приходите нараснаха до 24,25 милиарда юана, което е със 174% повече спрямо предходната година, подкрепени от рекордни доставки и допълнителни потоци от приходи.

Доставките достигнаха 221 700 превозни средства между януари и юни, което представлява увеличение от 155,7% в сравнение с предходната година и осигурява водеща позиция сред китайските стартиращи компании за превозни средства с нови енергийни източници. Износът допринесе с 20 000 бройки. Към средата на юни кумулативните доставки надхвърлиха 800 000 бройки.

Друг важен етап: Производителят твърди, че е лидер в продажбите сред нововъзникващите автомобилни марки в Китай в продължение на пет последователни месеца, като доставките през юли достигнаха 50 129 бройки – първият път, когато нова марка електрически превозни средства в Китай надхвърля 50 000 бройки за един месец.

Според доклада на Leapmotor, SUV C10 надхвърли 100 000 глобални доставки в рамките на 13 месеца след пускането си на пазара. C11 достигна 250 000 кумулативни продажби, докато новолансираният SUV B10 премина 10 000 бройки само за два месеца, което го прави най-бързо продаваният модел на Leapmotor. Най-новият му седан, B01, получи над 10 000 поръчки в рамките на 72 часа след пускането му на пазара през юли.

Поради това китайският автомобилен производител също повиши целта си за продажби. „Целта ни е да постигнем един милион годишни продажби на превозни средства през 2026 г., подкрепени от предимствата на мащаба, международната експанзия и оптимизираното продуктово портфолио“, каза главният изпълнителен директор Джу Дзянмин.

Международната експанзия също се ускорява. През първата половина на 2025 г. Leapmotor изнесе 20 375 бройки. Пазарният му дял на пазара на електрически превозни средства в Германия надхвърли 1% през юни, с над 4000 европейски поръчки през юли.

B10 ще бъде официално пуснат в Европа на IAA в Мюнхен през септември.

До юни Leapmotor International беше създала над 600 търговски и сервизни центъра на около 30 международни пазара, над 550 от които в Европа. Проект за локализация със Stellantis в Малайзия вече е произвел първия си C10, а европейска производствена база е планирана за 2026 г.