Xiaomi отчита увеличени приходи и доставки през второто тримесечие на 2025 г.
Xiaomi увеличи приходите си от бизнеса с електрически автомобили до 20,6 милиарда юана (2,44 милиарда евро) през второто тримесечие благодарение на рекордни доставки. Дългоочакваното пускане на пазара в Европа също вече е потвърдено.
Изображение: Xiaomi
cnevpost.com, carnewschina.com, window.net, cnevpost.com (Европа)
22.08.2025 – 17:15
Това представлява увеличение с 13,81% от 18,1 милиарда юана (приблизително 2 милиарда евро) през първото тримесечие и увеличение с 232,26% от 6,2 милиарда юана (приблизително 700 милиона евро) през същия период на миналата година. Това е значително, тъй като Xiaomi представи първия си модел автомобил, SU7, миналата година, но вече е един от основните играчи на китайския автомобилен пазар. Вторият модел е на път с електрическия SUV YU7, но времето за чакане за модела е дълго.
По отношение на продуктите, предадени на клиентите, Xiaomi е доставила общо 81 302 електрически автомобила през второто тримесечие, което е значително увеличение от 197,73% в сравнение със същия период на миналата година и 7,16% в сравнение с първото тримесечие на 2025 г.
Доставките на автомобили на Xiaomi също нараснаха впечатляващо между годините, като общо 81 302 автомобила SU7 и YU7 са доставени на клиенти от началото на април до края на юни, което представлява увеличение от 197,73% на годишна база. В сравнение с данните за първото тримесечие, това представлява увеличение от 71,6%.
В допълнение към новите рекорди за приходи и доставки, по-иновативните бизнес области на Xiaomi, включително изкуствен интелект и технологии за електрически автомобили, регистрираха оперативна загуба от 300 милиона юана (приблизително 35 милиона евро) през второто тримесечие, в сравнение с 500 милиона юана (приблизително 59 милиона евро) през първото тримесечие на тази година.
В допълнение към данните за доставките и производството, Xiaomi имаше и друго съобщение за европейския пазар: президентът на Xiaomi, Уилям Лу, потвърди, че компанията официално се стреми да навлезе в Европа като първия си задграничен пазар през 2027 г.
Ходът се подготвя от известно време, например, като Xiaomi обяви планове за център за научноизследователска и развойна дейност в Мюнхен през април, където президентът на Xiaomi също така загатна за SU7 Ultra с немски регистрационен номер, за който се твърди, че е „експериментален автомобил“. Президентът на компанията обаче не спомена конкретни пазари.