Waymo получава разрешение за тестване на автономни автомобили в Ню Йорк
Waymo получи разрешение от Ню Йорк в петък за тестване на автономните си превозни средства по улиците на града, дни след като нюйоркчани съобщиха, че са забелязали някои от отличителните автомобили на Waymo, които се движат из Манхатън, въпреки че превозните средства са имали човешки шофьори.
Законът на щата Ню Йорк все още изисква автономните превозни средства да имат човек зад волана.
22 август 2025 г., обобщен материал от Мрежата
Кметът на Ню Йорк Ерик Адамс обяви в петък, че управлението на транспорта на града е дало разрешение на Waymo за тестване на до осем автономни превозни средства в Манхатън и центъра на Бруклин до края на септември.
По време на тестовия период обучен специалист по безопасност на автономните превозни средства трябва да седи на шофьорското място през цялото време, според изявлението на Адамс.
Waymo заяви пред TechCrunch, че планира да започне да тества своите автономни превозни средства „веднага“ (Forbes се е свързал с Waymo за коментар).
Waymo ще може да кандидатства за удължаване на периода на тестване, след като той изтече.
По-рано тази седмица жители на Ню Йорк съобщиха, че са виждали превозни средства на Waymo из Манхатън, въпреки че Waymo заяви в изявление пред Forbes, че тези превозни средства ще бъдат задвижвани ръчно от шофьори, докато не получи разрешение за автономно шофиране на превозните си средства.
Комисарят на Министерството на транспорта на Ню Йорк, Иданис Родригес, заяви в изявление, че министерството е внедрило „всеобхватни насоки за безопасност, за да гарантира безопасно и отговорно тестване по улиците“.
Waymo разшири дейността си, за да предлага услуги за споделено пътуване в Атланта по-рано тази година, и обяви планове за разширяване във Вашингтон, окръг Колумбия и Далас.
Waymo, компания за автономни превозни средства и компания Alphabet, започна да предлага услуги за споделено пътуване без шофьор на всички клиенти във Финикс през 2020 г. Оттогава компанията се разшири до множество градове, включително Лос Анджелис, Сан Франциско и Остин, където се конкурира с услугата Robotaxi на Tesla, но до голяма степен остава лидер в развиващата се индустрия досега. Компанията вече тества своите превозни средства в части от Манхатън през 2021 г. Емблематичната индустрия за жълти таксита в Ню Йорк беше опустошена, когато компании за споделено пътуване като Uber и Lyft се преместиха в града. Сега, годишният доклад на Комисията за таксита и лимузини в Ню Йорк посочва, че през 2024 г. е имало 178 917 активни лицензирани шофьори, число, което включва както таксиметрови шофьори, така и шофьори на превозни средства под наем.
Въпреки че Waymo е кандидатствала за разрешение за управление на автономни превозни средства, законът на щата Ню Йорк изисква тези превозни средства да имат човек, присъстващ на мястото на водача по всяко време. Waymo заяви пред Forbes, че лобира за промяна на тази регулация.
Компанията заяви пред TechCrunc пък, че ще разположи до осем от своите SUV-та Jaguar I-Pace в Манхатън и центъра на Бруклин до края на септември. Превозните средства на Waymo трябва да имат обучен оператор по безопасност на шофьорската седалка, като поне едната ръка е на волана през цялото време. Компанията не може да качва пътници (тъй като ще се нуждае от лиценз от Комисията за таксита и лимузини на града) и трябва редовно да се среща и да докладва данни на градския Департамент по транспорт (DOT), според кметството.
Разрешителното доближава Waymo с една стъпка по-близо до стартирането на услуга за роботизирани таксита в града, което би било може би най-предизвикателното за нея досега. В момента компанията оперира в Сан Франциско, Остин, Финикс и Лос Анджелис. Всички те са градове с топло време и само Сан Франциско се доближава до сложността на дейността си в Ню Йорк.
Разрешителното е част от нов режим за безопасност на автономните превозни средства, въведен от кмета Ерик Адамс през 2024 г. За да кандидатства, Waymo трябваше да се координира с първите реагиращи, както и да представи план за тестване на местния DOT, заедно с план за безопасност, който документира квалификацията на водачите на превозни средства, наред с други неща. Waymo също така е получила „необходимите разрешителни“ от Департамента по моторни превозни средства на щата Ню Йорк, според кметството.
Когато пробният период на Waymo приключи в края на септември, компанията ще трябва да кандидатства за удължаване, ако иска да продължи тестването.
След като пилотният тестов период приключи следващия месец, градските власти заявиха, че Waymo ще има възможност да кандидатства за удължаване на тестването. Пълното одобрение на услугата за споделено пътуване на Waymo, която да започне да функционира в целия град, би изисквало Комисията за таксита и лимузини на Ню Йорк да промени правилата си, които понастоящем забраняват използването на автономни превозни средства под наем.
Като част от разрешението си, Waymo е длъжна да се координира с градския транспортен отдел чрез редовни срещи и докладване на данни, се казва в съобщението на града. Освен това Waymo трябва да удостовери, че се придържа към най-добрите практики в индустрията, свързани с киберсигурността.
„Ние сме технологично ориентирана администрация и винаги търсим иновативни начини за безопасно развитие на нашия град“, каза Адамс в прессъобщението. „Ню Йорк с гордост приветства Waymo да тества тази нова технология в Манхатън и Бруклин, тъй като знаем, че това тестване е само първата стъпка към по-нататъшното придвижване на нашия град към 21-ви век. Докато продължаваме да внедряваме отговорни иновации, ние винаги ще даваме приоритет на безопасността на пътищата.“
Не всички приветстват новите превозни средства, включително Синдикатът на транспортните работници, който публикува изявление в петък, в което се противопоставя на тестовете на Waymo.
„Нюйоркчани, бъдете предупредени, Waymo ще превърне пешеходците в пушечно месо и ще блокира улиците за аварийните служби“, се казва в изявление, приписвано на президента на TWU International Джон Самюелсен. „Waymo не е готов за улиците на Ню Йорк и крайната цел е да замени шофьорите на споделени превозни средства, таксиметровите шофьори и транспортните работници с роботи.“
Синдикатът посочи инциденти на други места, като например в Сан Франциско, където автомобили Waymo са възпрепятствали аварийните служби, и в Аризона, където се съобщава, че автомобил Waymo се е врязал в насрещното движение.