Ford обявява инвестиция от 5 милиарда долара в САЩ като част от „следващия момент на Model T“
Ford ще спре производството на Escape в Луисвил, изграждайки нов тип монтажна линия за следващото си поколение електрически превозни средства.
По edition.cnn.com
Bloomberg
Ford планира да инвестира милиарди в производство на нови електрически превозни средства, наричайки го „следващият момент на Model T“ на компанията.
Ford заяви в понеделник, че ще инвестира 5 милиарда долара в нова монтажна линия и производство на батерии за изграждане на електрически превозни средства, включително за нов, неназован модел, който според Ford ще бъде най-достъпният електрически пикап на пазара. Ford заяви, че това съобщение ще добави или „осигури“ 4000 работни места в САЩ.
„Вдъхновихме се от Model T – универсалната кола, която промени света“, каза Дъг Фийлд, главен директор по дигитален дизайн и дизайн на електрически превозни средства на Ford. „Смятаме, че днес ще бъде повратна точка за Ford Motor Company и автомобилната индустрия.“
Ford казва, че около 2 милиарда долара от инвестицията ще осигурят 2200 почасови работни места в завода им в Луисвил, за да се изгради следващото поколение електрически превозни средства на компанията. Ford обаче заяви, че преобразуването в завода от SUV-ове, задвижвани с бензин, към електрически превозни средства ще изисква около 600 по-малко работни места, отколкото са необходими в момента, поне отчасти защото новата производствена линия ще бъде по-ефективна. Ford може също така да произвежда по-малко автомобили.
На въпрос за загубата на работни места по CNBC, главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли предположи, че някои работници могат да бъдат преместени в завода за пикапи в Кентъки, най-голямата фабрика на Ford, която също се намира в Луисвил. Той също така каза, че Ford ще добави допълнителни модели електрически превозни средства към завода за монтаж в Луисвил.
„Така че 2200-те (работни места) са само началото“, каза той. „Между другото, добавяме 1700 нови работни места в Мичиган, които не съществуват днес. 600-те души тук ще имат много работа.“
Другите работни места и инвестиции ще бъдат насочени към завода за батерии в Мичиган, чиято инвестиция всъщност се разработва от 2023 г.
Ford е последната компания, която обяви голяма инвестиция в операции в САЩ, тъй като е изправена пред високи тарифи върху вноса и искания от администрацията на Тръмп да премести производството обратно в Съединените щати. Ford вече произвежда повече автомобили в Америка от всеки друг автомобилен производител. Но компанията заяви, че не планира да премести производството на един от електрическите си модели, Ford Mustang Mach-E, от завод в Куаутитлан, Мексико.
Съобщението на Ford също така представи нов дизайн на батерията, който ще бъде по-малък и по-лек от предишните си версии. Новата батерия ще позволи на компанията да определи цена на нов електромобил от 30 000 долара, което го прави един от най-достъпните на пазара.
За сравнение, пикапът Ford F-150 Lightning има начална цена от около 55 000 долара. Новата линия ще заработи през 2027 г., съобщи компанията преди дни.
Но администрацията на Тръмп намали федералната правителствена подкрепа за електрически превозни средства, като премахна данъчните облекчения в помощ на купувачите, както и отмени регулациите за емисиите, въведени от администрацията на Байдън.
А Ford в момента губи пари от своите електрически превозни средства. Въпреки че приходите им от електрически превозни средства почти се утроиха през първата половина на тази година в сравнение с преди година, компанията все още е загубила 2,2 милиарда долара в сегмента на електрическите превозни средства през същия период.
Ford заяви, че най-съществената промяна ще бъде различен дизайн на поточната линия, която по същество е била по права линия, откакто основателят ѝ Хенри Форд е стартирал първата автомобилна поточна линия през 1913 г.
Автомобилният производител заяви, че новата им поточна линия ще бъде дървовидна, а не права, с няколко линии, които ще подават части от превозното средство една в друга. Ford заяви, че новият дизайн ще намали разходите, като същевременно ще направи производството по-бързо и по-лесно за работниците на поточната линия.