Концепцията Chevrolet Corvette CX.R VGT
Повече от 25 години програмата за шосейни автомобили Corvette е съпътствана от състезателна програма Corvette Racing от шампионски калибър.
netcarshow.com/chevrolet
Тази тясна връзка между шосейния автомобил и състезателния автомобил не е просто източник на гордост за феновете на Corvette – тя помага за по-нататъшното усвояване на техническите знания,
които могат да бъдат споделени между двете сфери.
Верен на ДНК-то на Chevrolet за мощност, дизайнерският екип създаде концепция Corvette CX, предназначена изключително за състезания на писта. CX.R Vision Gran Turismo си представя бъдещето на състезанията Corvette GT – бъдещи геймъри ще могат да шофират в Gran Turismo 7.
Състезателният автомобил CX.R VGT въплъщава историята на Corvette, като същевременно гледа към бъдещето на автомобилната мощност. Познатата жълто-черна цветова схема почита състезателните автомобили Corvette GT от последните 25 години. Дизайнерите взеха атлетичния екстериор на CX и засилиха агресията за CX.R VGT с по-изявени активни аеродинамични характеристики и по-ниска височина на возенето за доминиращо на пистата притискане и сцепление. Теглото на целия автомобил е намалено, за да се подчертае още повече фокусът върху производителността.
Вътре, вдъхновените от пътуванията повърхности и материали на CX са заменени от функционални, високопроизводителни елементи. Таблото е изработено от лека тъкан от сурови въглеродни влакна, а седалките използват вложки от пяна, обвити с велур, за сцепление и опора там, където водачът се нуждае от това. Самите седалки имат по-големи, много по-агресивни подложки за раменете и облегалките за глава, за да осигурят опората за главата и врата, необходима за интензивните възможности за управление, които CX.R VGT може да предложи.
Надграждайки шаблона за задвижване, зададен от концепцията Corvette CX, CX.R VGT съчетава електрифицирана производителност с тръпката от високооборотен V8 двигател. Централно разположеният 2,0-литров V8 двигател с два турбокомпресора и два разпределителни вала генерира до 900 конски сили и обороти до 15 000 об/мин.
Задвижван от възобновяемо електрическо гориво, този V8 задвижва задните колела чрез 8-степенна трансмисия с двоен съединител. Три електрически мотора – по един за всяко предно колело, плюс трети, вграден в 8-степенната скоростна кутия – осигуряват незабавен въртящ момент за изумително ускорение и допринасят за обща системна мощност от 2000 к.с.